Tek bir atomun sesi kaydedildi

Bilim insanları, hareket eden tek bir atomun sesini kaydetmeyi başardı ve 'Fiziksel olarak mümkün olan en yumuşak ses' olarak yorumladı.

Tek bir atomun sesi kaydedildi
GİRİŞ 16.09.2014 09:13 GÜNCELLEME 16.09.2014 09:13

ABD'nin Columbia ve İsveç'in Chalmers Üniversiteleri tarafından yapılan çalışmada, atomun sesi ilk kez duyuldu. Araştırmacılar, tek bir atom hareket halindeyken yaydığı titreşimleri tespit ederek maddenin en küçük yapı taşına ait sesi duymayı başardı. Titreşimlerden ortaya çıkan sesin son derece cılız olduğu belirtildi.

Science dergisinde yayınlanan araştırmada, bilim insanları atoma enerji yükledikten sonra özel bir çip kullanarak akustik dalgaları mikrodalgalara dönüştürdü. Bu aşamada, araştırmacılar düşük ısılı mikrodalga amplifikatörler kullandı.

Motherboard sitesine açıklama yapan araştırmacılardan Göran Johansson, "Elde edilen ses büyüklüğü veya gücü çok güçsüz. Teoriye göre, bir atoma enerji yüklediğinizde, her fonon başına bir ses çıkarır. Bu titreşim frekansında elde edilebilecek en düşük sesin kendisi" dedi.

Bilim insanları, yapılan deneyle atomların enerjisi arttığı zaman ortaya çıkardıkları titreşimleri temsil eden fonon ile foton (ışığın kuantumu) arasındaki benzerlikleri ortaya çıkarmaya çalışacak. Sesin ışıktan daha yavaş ilerlemesinden yola çıkan araştırmacılar, kuantum sesi inceleyerek kuantum alanında yeni bilgiler elde etmeyi umuyor.

KAYNAK: EL CEZİRE