Şoke eden gelişme! Türkiye ve Katar'a alçak tuzak

Suudi Arabistan, BAE, Mısır ve İsrail, Türkiye ve Katar’ı hedef alan yalan haberde ortak hareket etti. Riyad'a yakın El Arabiya, "Sudanlı yetkililer Katar Dışişleri Bakanı’yla görüşmeyi reddetti" başlığıyla kurgu haber servis etti. Mısır’da EgyptToday ve BAE sermayeli 7DNews haberi hemen yaydı. İsrail sağına yakın Jerusalem Post da yalanı, "Katar ve Türkiye, Libya ile Sudan’da güç kaybediyor" yorumuyla verdi.

Şoke eden gelişme! Türkiye ve Katar'a alçak tuzak
Şoke eden gelişme! Türkiye ve Katar'a alçak tuzak
GİRİŞ 20.04.2019 17:30 GÜNCELLEME 20.04.2019 17:37
Bu Habere 13 Yorum Yapılmış

Sudan’daki askeri darbe üzerinden, Türkiye’yi ve Katar’ı hedef alan kurgu bir haberin servis edilme ve belirli kaynaklarca paylaşılması, Ortadoğu’da Birleşik Arap Emirlikleri (BAE), Suudi Arabistan, Mısır ve İsrail arasında kurulan ittifakı ifşa etti. 17 Nisan çarşamba günü, Suudi Arabistan Kraliyet ailesine yakın, MBC grubunun sahip olduğu, Dubai merkezli El Arabiya televizyonunun internet sitesinde dikkat çekici bir haber yayınlandı. “Sudanlı yetkililer Katar Dışişleri Bakanı’nın başında olduğu heyetle görüşmeyi reddetti” başlıklı kurgu bir haber dolaşıma sokuldu. Sudan’da adı verilmeyen bir kaynağa dayandırılan yalan haberde Katar Dışişleri Bakanı Abdulrahman el-Sani’nin başında bulunduğu heyetin, Sudan’ın başkenti Hartum’a gelmesine rağmen diplomatik protokol gerekçe gösterilerek görüşme taleplerinin reddedildiği ve Doha’ya geri döndükleri iddia ediliyordu. Ne var ki bölge kaynaklarından alınan bilgiye göre Katar Dışişleri Bakanı el-Sani’nin Sudan’a ne böyle bir ziyareti ne de talebi olmuştu.

 

 

ZAMANLAMASI MANİDAR

El-Arabiya tarafından dolaşıma sokulan kurgu haberin zamanlaması ilk olarak dikkat çekti. Salı günü, Riyad’da BAE Veliaht Prensi Muhammed bin Zayed ile Suudi Arabistan Kralı Selman bin Abdülaziz ile Veliaht Prens Muhammed bin Selman arasında yapılan üçlü zirve sonrası, Sudan’a ortak bir heyet gönderilmişti. Haber tam da BAE-Suud ortak heyeti Sudan’da temaslara başlamışken el-Arabiya tarafından dolaşıma sokuldu. Haberin alt metni, BAE ve Suud, Sudan’da kabul görürken, Katar reddediliyor, mesajını vermek için kurgulanmıştı.

İKİNCİ AYAK MISIR

Bölge kaynaklarınca doğrulanmayan haber BAE ve Suud’un, Kızıldeniz’in öteki yakasındaki müttefikleri Mısır’ın medyası tarafından da kopyalanarak hızla dolaşıma sokuldu. EgyptToday adlı internet sitesi, El-Arabiya’nın kurgu haberini, “Sudanlı yetkililerin reddettiği Katar Dışişleri Bakanı Doha’ya geri döndü” başlığıyla okuyucusuna sundu.

LONDRA GÖRÜNÜMLÜ ABU DABİ

Mısır’dan sonra kurgu haberin bir başka durağı Londra oldu. Londra merkezli ama BAE sermayeli 7DNews adlı internet sitesi, el-Arabiya’nın haberini “Sudan’ın yeni yöneticileri Katar Dışişleri Bakanı’nı kabul etmedi” başlığını kullanarak aslında Körfez’in, Sudan’daki darbeden muradını da açık etti. BAE, Hartum’daki darbe yönetiminin Katar ve Türkiye ile olan bağları kesmesini talep ediyordu.

İSRAİL’DE SONUÇLANDI

BAE, Mısır ve Londra’da servis edilerek olgunlaştırılan haber bir gün sonra, 18 Aralık’ta İsrail sağına yakın Jerusalem Post gazetesi tarafından pişirilerek tüm dünyanın gündemine getirildi. İsrail gazetesi, el-Arabiya’dan aldığı pası bir el artırarak, “Katar ve Türkiye, Libya ile Sudan’da güç kaybediyor” başlığıyla Türkiye’nin Sudan’daki darbeye yönelik haklı çekincelerini çarpıtarak, Katar heyetiyle ilgili kurgu haberiyle birleştirme yoluna gitti. Haberde, Türkiye’nin Sudan’da yenileme projesi yürüttüğü stratejik Sevakin adasının özellikle adının geçirilmesi de dikkat çekti.

THE INDEPENDENT’IN LİBYA ÇARPITMASI

Jerusalem Post, Türkiye’nin hedef alındığı haberinde, İngiltere merkezli Suud sermayeli The Independent gazetesinin Türkiye’yi hedef alan çarpıtma haberini de kaynak olarak kullandı. The Independent’ın çarpıtma haberinde, General Halife Hafter’in Trablus’u hedef alan saldırısı, “Türkiye’nin Libya’daki şüpheli faaliyetleri”ne karşı yapılıyor iddiasıyla okuyucuya sunuluyor ve meşrulaştırılmak isteniyordu.

KAYNAK: YENİ ŞAFAK GAZETESİ
YAZDIR
YORUMLAR 13
  • Mehmet 1 ay önce Şikayet Et
    Bizim mit çalişmiyormu?bu bea nedir küçücük bir ülke bizimle dalga geçiyor bildirin hadlerini
    Cevapla
  • ZOR38 1 ay önce Şikayet Et
    Tellallık ,yapıyorrya bunlar.... .... BİZİM Nükleer Güç olmamızı, tetikliyorlar. RUSYADAN 49 YILLIĞINA 1000 tane K İ R A L A Y A L I M Şartlar uyarsa elbette. TÜRKİYEMİN düşmanlarını düşünmekten Paranoyakmı oldum? Öten Ötsün. Kullanacak değilizya.
    Cevapla
  • KaraKartal 1 ay önce Şikayet Et
    Bunlara inat, TÜRKİYE Yeni Sudan yönetimi ile bağ kurmalı. Sudan kaybedilecek bir ülke değil... Sudan HALKI bizlere sırtını dönmez. Herşey bir kenara bırakılmalı. Üst düzey bir heyet mutlaka oraya gitmeli.
    Cevapla
  • İhtiyar 1 ay önce Şikayet Et
    İsrailin mutlaka önünü kesen hamle yapılmalı bunlar dünyanın başına bela
    Cevapla
  • Ata 1 ay önce Şikayet Et
    Bunlar şeytana pes dedirtir.
    Cevapla
Daha fazla yorum görüntüle
DİĞER HABERLER
Venezuela'da şoke eden gelişme!
Erdoğan: Ben bunlara randevu vermedim, çekip gittiler!