• Ahmedinejad'ın uçağında namaz
  • Siz habere gitmeyin o size gelsin
  • 'Tartışmaya açık' iki tebliğ neler gizliyor?
  • Yeni memura kötü haber
7 Temmuz tarihi tarihi şifre mi?
7 Temmuz tarihi tarihi şifre mi?
06 Temmuz 2008 14:23
Ergenekon Operasyonu kapsamındaki bulgulara göre; çetenin 7 Temmuz'da darbe ile AK Parti’yi devirme girişimi tarihi bir vakaya gönderme mi?

Mustafa Armağan'ın yazısı

Ergenekon Operasyonu kapsamında emekli Orgeneral Şener Eruygur’un evinde yapılan aramalarda ele geçen bir belgeye göre 7 Temmuz 2008 günü AK Parti’yi devirme harekâtının miladı olacakmış. Gerisini basından biliyorsunuz: Suikastlar, eylemler, mitingler, şu bu derken Türkiye tam bir kaosa sürüklenecekmiş. Tabii ardından gelsin darbeli günler.

Konuya tarihî derinlikten bakınca dikkatimi 7 Temmuz tarihinin seçilmiş olması çelmeledi ister istemez. Neden özellikle 7 Temmuz? Ya da şöyle soralım: 7 Temmuz şifresinin anlamı nerede gizli? Öncelikle söyleyelim ki, 7 Temmuz’un darbeciliğimizin “kanlı miladı” olduğu bilinmedikçe günümüz darbecilerinin eylemlerine başlangıç tarihi olarak neden 7 Temmuz’u seçtiklerini anlayamayız. Onun için şimdi yüz yıl öncesinin o “kanlı” gününe dönelim ve hatırlayalım neler olduğunu. Sultan II. Abdülhamid devrilmedikçe iktidara nüfuz edemeyeceklerini düşünen Masonlar ve yaklaşan büyük dünya kapışmasında Osmanlı’yı saflarına çekmek için fırıldaklar çeviren Avusturya-Alman istihbaratı, Reval’de Rus Çarı ile İngiltere Kralı’nın Osmanlı topraklarını bölüştükleri propagandasında hedefine ulaşmış ve hafiyelerin nefeslerini enselerinde hisseden İttihatçılar isyan için düğmeye basmışlardı.

İttihat ve Terakki Genel Merkezi’yle yazışarak dağa çıkma iznini alan Resneli Niyazi, 3 Temmuz günü diğer subayların cuma namazında olmalarından faydalanarak tabur kasasını soymuş, 200 kadar gönüllü asker ve bir o kadar sivil “vatan fedaisi”yle dağa çıkmıştı. Bunun üzerine Sultan Abdülhamid, en güvendiği komutanlardan Arnavut Şemsi Paşa’yı Niyazi Bey’i yakalamakla görevlendirdi.

Halkın “Şemo” diye andığı Şemsi Paşa, sertliği, disiplini ve padişaha sadakatiyle tanınıyordu. Yıllarca Balkanlar’da başta Bulgarlar olmak üzere azgın komitacılarla boğuşmuş deneyimli bir askerdi. Hatta Fevzi Çakmak bile onun yanında çetecilerle nasıl mücadele edileceğini öğrenmişti. Bir keresinde tepelerinde vızıldayan kurşunlardan rahatsız olan ve başını kurşun sesinin geldiği tarafa doğru çevirip duran Fevzi Bey’e, “Merak etme delikanlı, sesini duyduğun kurşun sana isabet etmez” esprisini yapan da bu Şemsi Paşa’dır. Şemsi Paşa saraydan emri alınca derhal harekete geçti ve Manastır’a geldi. 7 Temmuz günü (bazı kaynaklarda ise 8 Temmuz diye geçer) Yıldız Sarayı’na gerekenin yapılacağından emin olunması yolunda rahatlatıcı bir telgraf çekti.

Onun gelişiyle isyancılar korkuya kapılmışlardı. Şemsi Paşa gibi yıllarca dağlarda keklik gibi komitacı avlamış bir komutanın Resneli Niyazi’nin çetesini yakalaması işten bile değildi. Eğer bunu başarırsa isyan öldürücü bir yara alacak, belki de arkasından gelecek tutuklamalarla bir daha bellerini doğrultamayacaklardı.

Birinci Ferik Şemsi Paşa (ne var ki, Soner Yalçın’ın “Efendi”de yazdığı gibi ‘Müşir’ (Mareşal) değildi; Birinci Ferik, Korgeneral ile Orgeneral arasında bir rütbedir; Müşir olan, daha sonra yine ihtilalciler tarafından dağa kaldırılacak olan Tatar Osman Paşa’ydı), bir süre önce inme indiği için bir ayağını sürüyerek Manastır Postanesi’nin merdivenlerinden inmekteydi. Tam makam arabasına bineceği sırada seyirciler arasından bir el uzandı ve tabancasını ateşledi. İki el ateşle ihtilal de artık geri dönülemez bir dönemece girmiş oluyordu. Bazıları kurşunların Paşa’nın göğsüne saplandığını ve hemen oracıkta öldüğünü söylüyorsa da, oğlu Müfid Şemsi’nin babası hakkında kaleme aldığı kitapta kurşunlardan birinin omzuna saplandığı ve babasının tekrar postane binasına girdikten sonra iç kanamadan öldüğü yazılıdır ki, herhalde İttihatçıların sözlerine değil, oğlunun sözlerine itibar etmek gerekir.

Ateş eden Teğmen Atıf Bey, bir subayın açtığı ateşle yaralanmışsa da, kargaşalıktan yararlanıp kaçmayı başarmış, önce bir dükkâna girip kepenkleri kapattırmış, daha sonra örgüt tarafından çarşaf giydirilmek suretiyle arkadaşının evine götürülmüş, oradan da yine çarşaflı olarak başka bir eve nakledilerek takipten kurtarılmıştır. O artık bir kahramandır, anlı şanlı hürriyet fedaisi! Nitekim Cumhuriyet döneminde bu kahramanlığı ödüllendirilecek ve başka bir marifeti olmadığı halde iki dönem Çanakkale milletvekilliği yapacaktır.

Düşünün: TBMM’de bir katil milletvekili. Katilden kahraman olur mu? İhtilal başarıya ulaşırsa olur! Ulaşamazsa ne mi olur? Talat Aydemir gibi sehpayı boylar. O halde biz darbeleri başarısına göre mi yargılayacağız? Peki darbe veya ihtilal sırasındaki usulsüzlükleri, hırsızlıkları, adam vurma ve yaralamaları gayeye giden yolda her şey mubahtır, mantığıyla aklayacak mıyız? Ve bu ne zamana kadar devam edip gidecek? Bugün buna nasıl karşı çıkıyorsak, ‘Geçmiş geçmemiş’ olduğuna göre tarihte yapılanlara da aynı şekilde karşı çıkmalı değil miyiz?

Tabur kasasını soyup köylülerden zorla vergi toplayan Resneli Niyazi ‘hürriyet kahramanı’, bizzat kendi komutanını katleden Atıf Bey ‘vatan fedaisi’, eniştesi Nazım Bey’i bile vurdurmaktan çekinmeyen Enver Bey en büyük ‘vatanperver’ sayıldıkça, yani birtakım insanlar kendi kendileri görevlendirerek çeteler kurup başarıya ulaşınca kutsanırsa bu işin sonunu getiremeyiz. Yarın öbür gün bir başkasının sizin düzeninize karşı aynı kanun dışı eyleme girişmesi karşısında diyecek bir şeylerinizin de olması gerekmez mi?

Yasal yollardan iktidara gelmiş olan Sultan Abdülhamid’i anayasayı ihlal etmekle suçlayanlar, bir süre sonra en ağır militer düzeni bal gibi savunmamışlar mıydı? Rahmetli Adnan Menderes de 27 Mayısçılar tarafından 1924 Anayasası’nı ihlal etmekle suçlanmıştı; ne gariptir ki, onu anayasayı ihlalle suçlayan darbeciler aynı anayasayı toptan kaldırıp atmışlardı, yine de yüzleri kızarmadan tozunu bile bırakmadıkları anayasayı ihlal ettiği için Başbakan asabiliyorlardı.

Meşrutiyet ihtilali Türkiye için demokratik bir süreci başlatmıştı. Eyvallah. Lakin İttihatçılar, uğrunda nice kanlar akıtarak ilan ettikleri Meşrutiyet’i çok değil, 2 yılda boğmamışlar mıydı? Ve başlattıkları demokratik sürece tabiatıyla başka aktörler de dahil olmaya kalkınca idamlar, suikastlar, sokak ortasında yargısız infazlar, Babıali baskınları birbirini izlememiş miydi?

İşte 7 Temmuz’u darbelerine milat yapanlar, o günün toplumun yüzüne bulaştırdığı kanın hâlâ temizlenmediğini bir kere daha göstermiş oldular.

(Zaman Pazar)

 



Bu haber 37456 okundu.





YORUMLAR
Şevket Yıldız tarafından 2008-07-07 02:11:28 tarihinde yazılmış
Hayret,ben Türkoğlu'na cevap yazıyorum,başka birinden cevap alıyorum.Hemde gecenin bu saatinde
Bak "objektif" bir kere yazdığımı iyi oku ve anlamaya çalış.Ben eskidende AKpartiye oy vermiş,birisiyim,sülalemde hep sol partilere oy vermiştir,bense hayatımda sol partiye oy vermedim,tek parti kalsa,oy vermemenin cezası idam olsa bile yine vermem.Ben sadece,2 küçük çocuğun ilahi okumasından rahatsız olan zihniyetin tersine oy verdim.Ve bu zihniyetle mücadele etmeyede hayatım pahasına kararlıyım.
tarafından 2008-07-07 01:24:02 tarihinde yazılmış
Metin Yazar
Vatan millet diyenler kullanıldı demişsin. Evet, doğrudur. İstihbaratçılar en çok ülkücüleri kullanmıştır. Peki Osmanlı'nın sonunu kimler getirdi? Türkiye'nin sonunu kimler getiriyor? Sözde dindar aslen gericiler değil mi? Din istismarcıları değil mi? Said Nursi Abdülhamid için "yaşasın zalimler için cehennem" demedi mi? Bugün onlarca ülkede CIA ajanlığı yapanlar Nurcular değil mi? Kusura bakmayın ama tek taraflı düşündüğünüz sürece ezilmeye mahkum olacaksınız. Özeleştiri yapamayanlar yok olmaya mahkumdur.
tarafından 2008-07-07 01:20:52 tarihinde yazılmış
Şevket Yıldız
Kendi kendini ele vermişsin. Ben sana yazdılarının ne anlama geldiğini söyleyeyim. Diyorsun ki, "Erdoğan göründüğü gibi değilmiş. Yanlış yola girdi. Ama Genelkurmay bildirisi yüzünden gittim yanlış iş yapan Akpye oy verdim." Peki ortadaki danışıklı dövüşü gördün mü? Kandırıldınız.. Kanalize edildiniz; yönlendirildiniz.. Siz uyumaya devam edin. Belki 10 yıl sonra uyanırsınız. Demirele oy verenler de 10 yıl sonra uyanmıştı.
Şevket Yıldız tarafından 2008-07-06 23:50:42 tarihinde yazılmış
Bak Türkoğlu kardeşim,normalde soğukkanlı,kolay tepki vermeyen ve yorumlara karşılık yazmayan biriyim.Beni okursan sana belki ilerde faydası olur.
Ben 3 Kasım'da Tayyip Erdoğan'ın kişiliğinden dolayı AKpartiye oy verdim.Sonra yaptıkları hoşuma gitmedi,devamlı ulusalcı propagandaları dinlediğim ve AKpartininde hiç karşılık vermediği için onların tezleri mantıklı geliyordu.Taki 27 Nisan'a kadar,o gece yayımlanan rezil bildiriyi okuyunca,aklım başıma geldi,yine tek gözlü canavar karşımdaydı.Ondan sonra AKpartinin bütün icraatlarını ve sonuçlarını tekrar gözden geçirdim ve %47'ye dahil oldum.Eğer sabredebilseydiniz,belaltı çalışmasaydınız,böyle olmazdı.
halil sariaslan tarafından 2008-07-06 23:32:53 tarihinde yazılmış
alamanyalı dostum
anlamak akıl ister,zeka ister,ne deyim sana sen bi provakatörsün sadece!..
Metin Yazar tarafından 2008-07-06 23:28:10 tarihinde yazılmış
Ne ittihadcı olacağız,ne Derviş Vahdeti yobazlarının peşinden gideceğiz.
Türk tarihi maceracı kifayetsiz muhterislerle dolu.Başımıza ne geldiyse Vatan,millet,din,iman,istiklal diyenler yüzünden geldi.Gizli servisler en çok bunları kullandı.Onların iyi niyetlerini suistimal ederek çirkin emellerine alet ettiler.Alet olanlar sonradan anladılar ama ortada ne devlet kaldı ne de millet.Abdülhamid'i vatanı satmakla suçlayanlarla,Abdülhamid'i ve dini koruyacağız diye ortaya çıkan yobaz takımı koca bir imparatorluğun canına okudu.
ahmet gültekin tarafından 2008-07-06 23:26:42 tarihinde yazılmış
türk oğlu
hala anlamamışsın...
Metin Yazar tarafından 2008-07-06 23:21:10 tarihinde yazılmış
Cıkmaz sokak
Ulusalcılara gelen eleştiriler tatlı su mücahidlerini rahatsız ediyor.Neden ediyor acaba:) Çünkü hepsi aynı kafada.Hepsi özelleştirmelere ve Kopenhag kriterlerine karşılar.Hepsi 3.dünyacı.Hepsi dünya gerçeklerinden kopuk.Hepsi hayal aleminde.Hepsi içe kapanmacı.Hepsi devletçi(sosyalist).Kimi milli şef dönemini hortlatmak pesinde.Kimi teokratik faşiszm pesinde.Kimi Atatürkçülük maskesiyle Maoculuk yapıyor.Takiyyenin kralı bunlarda.Herkes neyse o olsun.Saklandıkları paravanların arkasından çıksınlar.
Metin Yazar tarafından 2008-07-06 23:15:29 tarihinde yazılmış
Mücahid lideriniz de öyle demişti:) Ne mi demişti?
"Bunlar fasa fisodur.Biz ordumuzla tam bir uyum içinde çalışıyoruz.Gulu gulu dansı yapıyorlar.Mum söndü yapıyorlar vs" Faso fiso dedikleri şey onları yerlerinden kazıyıp attı.Susurluğun kucağında siyaset yapılmaya çalışılmasa bunların hiç biri olmazdı.Susurluk çetesini içlerine sindirip iki gün daha iktidarda kalmak için her türlü hakareti kabullendiler.Osman Özbek Paşa sövdüğünde bile sessiz kaldılar.Nasıl sövdüğünü burada yazamayacağım.Millete bedel ödettirenler sussalar daha iyi olacak.
ERDEM ESİN tarafından 2008-07-06 22:57:40 tarihinde yazılmış
% 97 OLANA KADAR DEVAM. YOLA DEVAM.
Bu millet asla darbecilere iltifat etmeyecektir. Artık darbe yapmaya kalkacak olanlar varsa onları sıfırlayana kadar milletçe tavır alacağız. Biz milletiz. Kızılordu gider yeşilordu gelir millet ordusuz kalmaz. Olan darbecilerin kendilerine olur.Şahın ordusu gitti ama İran ordusu yerinde. Kızılordu gitti ama Rus ordusu yerinde. Darbeciler de gider Türk milletinin ordusu yerinde kalır. Herkes haddini bilecek.
tarafından 2008-07-06 22:11:33 tarihinde yazılmış
akp %47 nasıl aldı
şimdi daha iyi anlıyorum
istanbulmedeniyeti tarafından 2008-07-06 22:03:23 tarihinde yazılmış
senaryo YAZARlığını bırakın da gerçekleri görün
takmışlar ulusalcılara takmışlar ergenekona... şimdi yarın bu hükümet gitse başka biri gelse o da ötüken çıksa millet bu kez ona inanacak..geçin senaryoları ve gerçekleri görün..İSRAİL hergün adım adım yaklaşıyor..asıl düşman israilse ondan cesaret madalyası alanlara , BOP eşbaşkanı olmakla övünenlere dikkat edin biraz...ulusalcıların karşısında olacağız diyerek KÜRESELCİ oldunuz farkında değilsiniz...yazık...
halil sariaslan tarafından 2008-07-06 21:49:18 tarihinde yazılmış
hah alamanyalı işte
arkadaş kendini tarif etmiş çok şükür bizler türkiyeliyiz,vatan,millet sevgimize dağlar taşlar dayanmaz.bu millet layık olduğu,özlediği günlere kavuşacak pek yakında.sizlere rağmen !ataların bi sözü var akıl yaşta değil başta diye!..
tarafından 2008-07-06 21:40:18 tarihinde yazılmış
halil sariaslan tarafından 2008-06-15 21:32:00 tarihinde yazılmış EVET KATILIYORUM SANA
olmayan şeylere saldırı mümkünmüdür sizce arkadaşlar?bu konuda fikri olan varsa lütfen katkı sağlasın.. olmayan şeylere saldımak ve senaryo yazmak mümkün
tarafından 2008-07-06 21:35:39 tarihinde yazılmış
alamanyalı
senoryoları anlayacak zekayı 10 yaşında iken bıraktım 10 yaşından sonra gerçeklere inanmaya başladım şimdi ben 30 yıl geriyemi gideyim
Şevket Yıldız tarafından 2008-07-06 21:22:47 tarihinde yazılmış
M.Armağan yine olayı çözmüş.Evet bugünkü hadiselerin temeli oraya dayanıyor.Hatta bugün canı yananların,çoğu o taifenin akrabaları.
Sultan Abdülhamit'in ruhu,bu adamların peşini hiç bırakmadı.100 yıl sonra onların kurduğu düzeni perişan etmeye geldi.Ne yaparlarsa yapsınlar,kurdukları düzen çöküyor.Bu sefer başaramadılar,başaramayacaklar,hemende pes etmeyecekler,ellerinden geleni ardlarına koymasınlar.Şimdi bir şaşkınlık yaşıyorlar,ilk şoktan sonra tekrar hamle yapacaklar ve bu onların sonu olacak.1 gecede Türkiye kurtulacak.Onlar Sultan Abdülhamit'i hal ettiler,bu sefer Türk milleti onları halledecek.
halil sariaslan tarafından 2008-07-06 21:22:10 tarihinde yazılmış
sn metin yazar
duygularımıza tercüman olmanızdan dolatı tşk,ellerinize yüreğinize sağlık.geçende demiştim seneryoyu okuyup anlamak bile zeka ister.inanın burda öle zeka yoksunu tipler varki,bırakın gerçeği senaryoyu bile anlayamıyolar.işin tuhafı verecek cvpları yok.
tarafından 2008-07-06 20:49:36 tarihinde yazılmış
ben hayranım
bu ılımlıların hayal gücüne iyi senaryo YAZARları var
Metin Yazar tarafından 2008-07-06 20:39:21 tarihinde yazılmış
Ben varsam...(3)
Bize düşen o asil Alman subayı gibi gönüllü olmak ve;Ben varsam,demokrasi vardır; demektir.Bu davranış karşısında emin olun,düşmanlarınız bile sizi takdır ederler.O subay teslim olsaydı,onu acı bir aşağılama bekliyor olacaktı.Belki hayatını kurtaracaktı ama onurunu kaybedecekti.Hem kendi onurunu,hem Almanya;nın onurunu kurtardı.O bir kahraman oldu.Kahramanlara selam olsun
Metin Yazar tarafından 2008-07-06 20:38:18 tarihinde yazılmış
Ben varsam...
Almanya bitmiştir,Almanya yok olmuştur...direnmeyin,teslim olun der.O asil Alman subayı.cevap verir.Ben varsam,Almanya vardır;der.Tamamı orada ölür.Fakat yeteri kadar ordularına zaman kazandırmışlardır.Napolyon ordusunun başında ilerlerken,değirmenin yakınında bu subayın cesedini görür.Atından iner,selam verir ve göğsündeki Fransanın en büyük devlet nişanını bu asil Alman subayının üniformasına iliştirir.Ve ondan sonra Almanya büyük bir güç olarak doğar.
Metin Yazar tarafından 2008-07-06 20:37:02 tarihinde yazılmış
Ben varsam...
Almanların belalısı Napolyon yine Alman ordusunu önüne katmış sürmektedir.Ordu bozgun halinde geri çekilmektedir.Zaman kazanmak için gönüllü bir subay ve asker ararlar.Asil bir Alman subayı gönüllü olur ve erlerini seçer.Sadece 2 saat Fransız ordusunu oyalasa ordunun çekilmesi için yeterli olacaktır.Bir değirmenin civarında mevzi alırlar.Fransız ordusu geçerken ateşe başlarlar.Ordu olduğu yere çakılır.Bir Fransız subayı beyaz bayrakla Alman komutanın yanına gelir
Metin Yazar tarafından 2008-07-06 20:22:02 tarihinde yazılmış
Bir tarafta sağ muhafazakarlar,sol domakratler,liberaller;diğer tarafta Ulusalcılar ve bir kısım Milliyetçiler
Bunlara Atatürkçü görünümlü Maocuları da ekleyebiliriz.Hepsi aynı şarkıyı terennüm ediyor;"Yasaşın Ergenekon" Türk milleti bunlara kızılelmacılar adını taktı.Aslında bu adı kendileri takmışlardı,ama şuurlu ülkücüler bu tezgahtan çekilince,meydan işte bunlara kaldı. Nerede o büyük mitingler? Çünkü miting yapacakları taban yok.O mitinglere gidenlerin çoğu ülkücülerdi.Partisel değil,kişisel olarak "Bayrak" mitinglerine katılmışlardı. Kızılelma'nın elması gitti,kızılı kaldı.
Metin Yazar tarafından 2008-07-06 20:15:23 tarihinde yazılmış
Buraya yorum yazan Ulusalcılar ve Ülkücüler büyük ihtimalle çıkar karşılığı yazıyorlardır
Hepsini kastetmiyorum ama "Kene" sorunu bile AKP'den bilenler var.Bunlar ne objektif,ne de kul "Hakkı" bilen kişiler.Objektif insan kötü olanların yanında iyi olanları da söyler.Ama bunlarda öyle bir tiynet yok.Bunların objektifliği özde değil sözde.Her türlü naneyi yiyip"Ama biz Atatürkçüyüz" diyenlere benziyorlar.Mevzubahis olan demokrasiyse,siyasi görüş ayrılıkları teferruattır.İster Radikal'de yazar,ister Hasan Cemal gibi milliyette.Biz ulusalcı yenicağda yazan milliyetçilere bir şey diyor muyuz:)
halil sariaslan tarafından 2008-07-06 20:10:22 tarihinde yazılmış
ismail hakkı kocamemil
dostum aynen dediğim gbi haber 7 yorum başına 70 krş ödüyo bizlere,partide aynı ücreti ödüyo,ohh gel keyfim gel oturduğumuz yerden ekmeğimizi çıkarıp gidiyoz.hatta haber 7 yüzlerce yorumdan bi çoğunu yayınlamıyo az para ödemek için.ne diyosun sen gözüm kendi tiyniyetinle karıştırma bizleri.ben onca yazı yazıyorum editör ha bire kıllık yapıp yayınlamıyo,ondan sonrada kendine çeviriyorum okları.sizler gibi klavye kahramanları değiliz unutma gerçek kahramanlarız çok şükür!.
Alp Ecdatca tarafından 2008-07-06 19:51:53 tarihinde yazılmış
veee
nedir bu akp mkp derdi. nedir bu kin. ne kadar da bencilsiniz. duygularınız gözünüzü kör etmiş. yazıklar olsun. be akp li değilim. chp li de değilim. ama darbeci hiç değilim. milletin oyunu alarak gelmiş insanlara tahammül edemeyenler, darbeden umutkar olmuşlar. çok mu iyi olur sanıyorsunuz darbe. akp den daha iyi mi yönetecek 5 tane general ülkeyi. yazı size yazık. madem hiç birimiz cahil değiliz o zaman çıkıp anlatsınlar meramlarını onlara verelim oylarımızı. darbe zihniyetli insanlar ne verebilir ülkeye.
Alp Ecdatca tarafından 2008-07-06 19:44:15 tarihinde yazılmış
Yafta
Bu Millet şerefsiz vatan hainlerinin boynuna yaftasını yapıştırmakta mahirdir. Merak etmeyin, kimse yoksa ben varım, biz varız. 1000 yıldır anlamadılarsa, sorun onlarda. Biz bir kez daha anlatacağız. Ve Uğur Işılak gibi; Farklıdır huyum suyum, Farklı işler beş duyum, Assanızda ben buyum, Sizin gibi değilim... Ben bilmem sağı solu, Yaşarım dolu dolu, Yüreğim ANADOLU, Sizin gibi değilim... Diş bileyip dişlemem, Ayrımcılık düşlemem, Yaftalamam, fişlemem, Sizin gibi değilim...... Diyeceğiz..
H.EYUP KURTAY tarafından 2008-07-06 19:05:57 tarihinde yazılmış
OLAYLARI KARIŞTIRMAYIN
Değerli arkadaşlar bu konuda lütfen particilik yapmayalım unutmayalimki bugun A partisinin başına gelenler yarın B partisinin başınada gelebilir. onun için çözüm üretelim kaos değil birlik ve beraberlik içinde ülkemizi en güzel yerlere nasıl götürebiliriz onun planını yapalım unutmayalımki tarih tekerrürden ibarettir. onun için bu uyunlara karşı çok uyanık olalım selamlar
ismail hakkı kocamemil tarafından 2008-07-06 16:53:52 tarihinde yazılmış
Allah rızası için
buraya yazı yazan bazı akapeliler büyük ihtimalle bir çıkar karşılığı yazıyor. hepsini kastetmiyorum ama olumlu-olumsuz her şartta akape savunanlar için dedim. diğer akapeli arkadaşlardan ricam akape lehinde yazı yazan gazetecileri iyi inceleyin. en basit örnek emre aköz. radikal darbecilerin safında diyen bu yazarın eşi radikal de yönetici ve köşe yazarı. emre aköz'e bakın, altan kardeşlere bakın(altan kardeşler hep aynı da eskiden yaptığınız yorumlara bakın) daha yazacak çok isim var.
tarafından 2008-07-06 16:49:37 tarihinde yazılmış
-
Bazıları çirkefleşmeye başlamış. Objektif Üye çok güzel bir benzetme yapmış diğer bir arkadaş içine sindirememiş hakaret etmeye başlamış. Bu arada hakaret serbest herhalde sitede! Neyse.. Başörtüsü yasağını bile bu konuya bağdaştırıyorsunuz. Allah beyin vermiş kullanın diye. Bu kadar da cahillik ve kalıplaşmışlık olmaz ki. Ergenekona inanmıyoruz diye başörtüsü yasağını mı savunmuş oluyoruz? O zaman; zorunlu din dersi darbe ile geldi, siz de darbecisiniz..
tarafından 2008-07-06 16:45:44 tarihinde yazılmış
yurdumun insanı
İnsan olup olmadığını bilmiyorum fakat çok cahil ve kin güden birisi olduğunu farkettim. Yahudi uşağı demişsin, ben ve benim soyum Allah'a şükür yahudilere uşaklık yapmadı. AJC'den ödül alan ve yahudi olmayan(!) tek insan olmadı. Rotaryenlere "öpülecek elsiniz" demedi. Yahudi askerleri Nato Ordusunu Irak'a sokmadı. Kim yahudi uşağı bir kez daha düşün.
ismail hakkı kocamemil tarafından 2008-07-06 16:24:47 tarihinde yazılmış
akapeliler hangi yüzle yazıyorsunuz
2004 yılında akape hükümetine karşı darbe girişimi oldu, abdullah gül'de darbe girişiminden haberdar olduklarını açıkladı. peki bu darbe girişimine karşı ne yapıldı? illa yazacaksanız bunu yazın. akape 2004'ten bugüne kadar ne yaptı? darbecilere karşı hiçbir girişimde bulunmayan bir partiyi savunup, sonra burda o parti darbe yanlısı, bu parti darbe yanlısı demek ne kadar doğru
Levent Goktem tarafından 2008-07-06 16:08:27 tarihinde yazılmış
Belge
Yazar demiş ki: "Ergenekon Operasyonu kapsamında emekli Orgeneral Şener Eruygur’un evinde yapılan aramalarda ele geçen bir belgeye göre..." O belgeyi savcı mı basına vermiş, yoksa bir başkası mı? Belgenin basına sızdırılması suç mu, değil mi?
Yakup Özarslantürk tarafından 2008-07-06 15:37:47 tarihinde yazılmış
12 Eylül Darbecileri Yargılanmalı...
Darbelere hayır diyenler 12 eylül generallerini yargılatmak ve 12 eylül yasalarını kaldırmakla başlar. AKP de mecliste bu güç olmasına rağmen yapmadığına göre darbelere samimi olarak karşı olmadığına inanıyorum. AKP darbelere değil kendine yapılan darbelere karşı. Tüm darbelere karşı 12 eylülcüleri yargılamak ve yasada darbeye ağır ceza getiren hükümler koymak gerekir . AKP Hodri meydan görelim samimiyetini.
garip kul tarafından 2008-07-06 15:27:20 tarihinde yazılmış
korkarimki
Iktidarda olan halkin gozu onunde icraat yapiyor.Ama o vatan icin gizli emel besleyen dis ve ic mihraklar devletin icinden gizliden gizliye is yapiyor.Dediginiz gibi basarirlarsa vatan kurtaran olurlar.Basaramazlarsa one surdukleri kurban cezayi ceker.Esas pilani kuranlar yakalanmadiklari icin amaclarini bir baska bahara ertelerler.Korkarimki Simdiki davada ayni olacak
hamza salman tarafından 2008-07-06 15:13:29 tarihinde yazılmış
güzel bir yazı tebrikler
bu darbecilerin nerkadar vatan sever! olduklarını iyi ortakaya koymuş. darbe başarıya ulaşırsa kenan evren gibi cumhur başkanı olursun (tabi yasadışı yollardan) başarıya uğramadan yakalanırsan terörist oluzorsun ne büyük çelişki ama bu darbeleri yapanlardan hesap sorulmadıkca darbe yapmak isteyenler çok olur ya tutarsa kahraman! olursam diye psikopat insanlar çok. Ölenler devletin zafaa uğraması bu tiplerin umrunda değil kendi egoları nı tatmin etmek için her yol mübah bunlara.
AGLAYIN SU YÜKSELSIN tarafından 2008-07-06 15:11:03 tarihinde yazılmış
Tek Çare Karşı Direniş!
Millet topyekün bu aşşağılık darbeci / ihtilalci ruhla göğüs göğüse çarpışmayı göze almadıkca, daha çok darbe girişimleri göreceğe benzeriz.
yurdumun insanı tarafından 2008-07-06 15:07:46 tarihinde yazılmış
Subjektif üye
Asıl fasist sizlersiniz. herşeyi kendi istediğiniz gibi olsujn istiyorsunuz. Olacaksa yaptırmam terör estiririm diyorsunuz. şimdi soruyorum hangi donem hitler donemi? tabiki sizin döneminiz. İnsanları basındaki örtüyü baskıyla zorla zorbalıkla actıran siz değil misiniz? hitler arttıgı yahudi usakları sizi. KOnusmayın artık gidin ülkemizden dönmeler.
George Washington tarafından 2008-07-06 15:07:16 tarihinde yazılmış
1908-1909 --- 2008-2009
Özgürlük ve Dünya hakimiyeti icin beklenen vakit yaklasti...
ismail hakkı kocamemil tarafından 2008-07-06 15:06:27 tarihinde yazılmış
yazının en güzel yanı
"gerisini basından biliyorsunuz" ne kadar güzel bir cümle değil mi? hoş operasyon hakkında yayın yasağı var ama biz "gerisini basından biliyoruz". benim gözümde bu operasyon siyasidir. suçlular elbette cezaya çarptırılsın ama en başta yayın yasağına uymayan gazeteler, gazeteciler cezaya çarptırılsın. bu gazeteler o kadar rayından çıktı ki, yayın yasağına uyan gazeteleri ergenekon destekçisi olmakla suçluyor. durmak yok, yayın yasağını çiğnemeye devam. kim bu gazeteler, kime yakın. sözün bittiği yer burası
oktay güven tarafından 2008-07-06 15:04:26 tarihinde yazılmış
objektifsin yani!!!
Burdan bakınca nekadarda kolay,Hitler sosyalist ve aydınları içeri aldı.Tayyip erdoğansa katilleri darbecileri suikastçıları aldı içeri fark bu objektifi bozuk şakşakçı şakşakçı demişken darbecilerin katillerin avukatı sözcüleride bu yüzden içeri alındı hoş aydın kimliğindeki bu satılmışlar satılmış katildir aslında aydın değil sosyalist hiç olamazlar.Gerçi nedersen de herşey aslına gider...
tarafından 2008-07-06 14:39:51 tarihinde yazılmış
**
İş tarihlerdeki rastlantılara gelecekse, Almanya'da da tıpkı bizdeki Ergenekon gibi bir operasyon yapılmıştı Hitler zamanında. 1 Temmuzda sosyalistler ve aydınların hepsi içeri alınmıştı. Diktatör rejimin en baskın hissedildiği tarihti 1 Temmuz. Bizdeki operasyonun da aynı güne gelmesi bir rastlantı mı yoksa ben de bir bağlantı kurayım mı?
Güli Şahin tarafından 2008-07-06 14:39:37 tarihinde yazılmış
HEDEF 11 TEMMUZ
Esas hedef 11 temmuz idi ve hala 5 gün var
Video                  Fotograf
TÜM GAZETELER