• Ömür boyu gripten kurtara aşı!
  • Hafta sonunda hava nasıl? Haritalı
  • SGK'dan önemli KEY duyurusu
  • Ücretsiz hediye kitap ister misiniz?
Kürt Raporu açıklandı
Kürt Raporu açıklandı
07 Temmuz 2008 00:01
'Şiddet içeren yöntemleri ve Kürtlere yönelik asimilasyon politikalarını reddediyoruz. Türk ve Kürt ayrımının karşılıklı olarak ötekileştirmek ve yabancılaştırmak amacıyla kullanılmasına karşı çıkıyoruz.'

Abant Platformu'nun ''Kürt Sorunu: Barışı ve Geleceği Birlikte Aramak'' konulu 17. toplantısının, sonuç değerlendirmesi açıklandı.

Bolu Abant Palace Otel'de iki gün süren toplantıların ardından hazırlanan bir bildiri yayınlamak üzere toplanan düzenleme kurulu üyeleri, açıklanacak olan metnin ''sonuç değerlendirme'' olarak adlandırılmasını kararlaştırdı. Prof. Dr. Mete Tunçay, Altan Tan ve Prof. Dr. Mümtazer Türköne tarafından açıklanan sonuç değerlendirme metninde, ''Kürt sorununun Türkiye'nin öncelikli ve en önemli sorunlarından biri olduğu'' savunuldu.

 Abant Platformu Düzenleme Kurulu Üyesi Altan Tan tarafından okunan metinde, sorununun çözüm yoluna girmesinin, sağlıklı bir diyalog ortamının oluşması, ön yargıların yıkılması ve karşılıklı güvenin tesis edilmesine bağlı olduğu kaydedilerek, platformun amacının çözüm için elverişli bir iklim, dil ve zeminin oluşmasına katkıda bulunmak olduğu aktarıldı.

 ''Amaç bir çözüm programı etrafında tarafları mutabakata ikna etmekten ziyade, diyalogsuzluğu sona erdirmek için sağlıklı ve dinamik iletişim kanalları açmaktır'' denilen sonuç değerlendirmesinde şu ifadelere yer verildi: ''Temel prensip olarak açık bir şiddet çağrısı içermedikçe her fikrin serbestçe ifade edilebilmesini ve tartışılmasını savunuyor; farklı düşünen bütün kişi ve grupların fikirlerini beyan etme hakkına herkesten saygı bekliyoruz.

 Her türlü şiddetin ve şiddet içeren yöntemlerin mutlak olarak reddedilmesini, Kürt sorununun çözümü için vazgeçilmez bir ön şart addediyoruz. Kürtlere yönelik asimilasyon politikalarını reddediyoruz. Türk ve Kürt ayrımının karşılıklı olarak homojenleştirmek, ötekileştirmek ve yabancılaştırmak amacıyla kullanılmasına karşı çıkıyoruz.''

 ''HUKUK DEVLETİ SINIRLARI DIŞINA ÇIKAN BÜTÜN UYGULAMALARI REDDEDİYORUZ''

Açıklamada, ''Kürt sorunu etrafında geçmişte çok acı olaylar yaşandığı ve bu acı olayların yenilerinin yaşanmaması için bir tecrübe olarak hatırlanması, bir kan davasına dönüştürülmemesi gerektiği'' belirtilerek, şu görüşlere yer verildi:

 ''Kimsenin elinde kitlelerin vekaleti yoktur. Bu nedenle bir toplum adına konuşmayı, bir temsil niteliği öne sürmeyi çözümü zorlaştıran bir üslup ve muhakeme tarzı olarak görüyoruz. Barış içinde birlikte yaşama özlemimizin gerçekleşmesi için Kürtlerin yoğun oldukları doğu ve güneydoğu bölgelerimizde ekonomik kalkınma büyük önem taşımakla birlikte, yöre insanlarının şeref ve haysiyetlerinin hak ettikleri gibi yüceltilmesi de zorunludur.

 Bu cümleden olmak üzere, temel insan haklarıyla ilgili tüm uluslararası sözleşmelerde yer verilen sosyal, kültürel ve siyasi hakların eksiksiz ve çekincesiz kabulü elzemdir. Anadile saygı, insana saygıdır. Anadili konuşma, eğitim ve öğrenimde kullanma hakkının vazgeçilmez bir insan hakkı olduğunu ve bu hakka karşı çıkmanın hiçbir gerekçesi olamayacağını düşünüyoruz. Kürt sorunu etrafında hukuk devleti sınırları dışına çıkan bütün uygulamaları reddediyoruz.

 Abant Platformu olarak bu toplantının insan haklarına, hukukun üstünlüğüne ve demokrasiye bağlı, güven verici bir ortamın oluşturulmasına ve sürdürülmesine katkıda bulunduğuna inanıyoruz. Barışı ve geleceği hedefleyen çözüm arayışımız yüzyıllardır ortaya konan birlikte yaşama iradesinden güç almaktadır.''

 BİLDİRİYE EKLENEN MADDELER

Sonuç değerlendirme metninin okunmasının ardından, katılımcıların görüş ve önerileri dinlenerek, bazı ekleme ve düzenlemeler yapıldı.Metinde yer alan ''Kürtlere yönelik asimilasyon politikalarını reddediyoruz'' cümlesi, bazı katılımcıların talepleri doğrultusunda, ''Kürtlere ve diğer unsurlara yönelik asimilasyon politikalarını reddediyoruz'' şeklinde değiştirildi.

 ''Barışı ve geleceği hedefleyen çözüm arayışımız yüzyıllardır ortaya konan birlikte yaşama iradesinden güç almaktadır'' şeklindeki ifade de ''Barışı ve geleceği hedefleyen çözüm arayışımız yüzyıllardır ortaya konan bütünlük içinde birlikte yaşama iradesinden güç almaktadır'' olarak düzenlendi.

 Ayrıca yapılan müzakereler sonucu ''Kapsamlı bir af kanunu koşullarının oluşturulması gereklidir'', ''Irak'ta yaşayan tüm halklarla birlikte Kürtler de bizim kardeşimizdir. Kürt Federe yönetimi ile her türlü dostane ilişkinin geliştirilmesini elzem görüyoruz'', ''Kürt sorununun çözümünde Türkiye'deki demokratikleşme sürecinin devamı elzemdir. Bu bağlamda Avrupa Birliği perspektifinin muhafazası, hem demokratikleşme sürecinin devamı hem Kürt sorununun çözümünü kolaylaştıracaktır'' ve ''Çözüm dilinin oluşmasında medyanın sorumluluğu, hassasiyeti ve üslubu çok önemli katkı sağlayacaktır'' ifadelerinin metinde yer almasına karar verildi. Sonuç değerlendirme metni, yapılan düzenlemelerin ardından kamuoyuna açıklandı.

AA



Bu haber 23867 okundu.





YORUMLAR
Yıldıray 24 tarafından 2008-07-08 00:17:14 tarihinde yazılmış
sinan bol
sende dedene 60 isyan sonunda Türk milletinin hainlere nasıl cevap verdiğini sor. barış kardeşlikmi istediniz kundaktaki bebekten. ermenilerin tarihteki sonunuda öğren Türküün ayranı kabardı ona göre
Sinan Bol tarafından 2008-07-08 00:03:04 tarihinde yazılmış
Yıldıray 24 Sen o 60 isyanı keşke sağ olsaydıda dedene sorsaydın?
Her zaman diliminde senin gibi ırkçılar olmuştur. Ve her zaman diliminde senin gibi ırkçılara karşı hayatını feda edecek bir özgürlük savaşçısı çıkmıştır. Sen burda yaptığın ırkçılığın Kürt insanlarda sana ve tüm Türkiye'ye karşı yarattığı tepkiyi ve kini akıl edemeyecek kadar küçük bir beyne sahip olabilirsin. Barıştan, kardeşlikten bahseden yorumculara ve aydınlara karşı bile ırkçı tutumunu dile getirmen sana bir şey kazandırmaz. Ne kazandırır biliyormusun? Olsa olsa senin gibi ırkçılara karşı 61. isyanı.
Miray BAYRAK tarafından 2008-07-07 23:08:04 tarihinde yazılmış
AVRUPAYA NEDEN KIZIYORSUNUZ Kİ!
Burda siz böyle sapla samanı karıştırıp bir kısım aptal yüzünden diğer ırkdaşlarına sataşırken yaptıklarınızın Avrupanın Türk düşmanlığından bir farkı kalıyor mu?! Hatırlarsınız maçtan önce çektikleri Osmalıya zehir kusan Türk alerjisinden kaynaklandığı belli iğrenç kısa filmi. Hatta o filme doğrudur diyen eblehler de çıkmıştı bu sitede! Eğer Türklüğün asalet olduğuna inanıyorsanız iddia ettiğiniz asaleti üzerinizde gösterin Avrupa veya ABDnin ırk konusundaki seviyesiz tavırlarından farkınız olsun !
Miray BAYRAK tarafından 2008-07-07 23:00:45 tarihinde yazılmış
SAFKAN BİR TÜRK OLARAK
Burda üç beş çapulcunun yaptığını bütün bir millete mal ederek diğer ırklara sataşanları! ırkını üstün yaratılmış addedenleri kınıyorum! Evet Türküz ama ondan önce müslümanız ve tüm inananlar hani ırktan olursa olsun bizim kardeşimizdir! Hainliğe ise hangi milletten olursa olsun tahammülümüz yoktur! Hiçbir ırk tamamiyle ne mükemmel ne de kötü olamaz! Burda insanlara birkaç ahmak yüzünden insanlara haksızlık yaparak bilerek ya da bilmeden ayrımcılığı körüklüyorsunuz!Buna hakkınız yok!
aligül gül tarafından 2008-07-07 22:01:54 tarihinde yazılmış
yıldıray 24, mümkünse bulunduğun mağaradan hiç çıkma.zehir saçan ırkçılık mikrobunla başbaşa kal...
sayın editör farkında mısınız bilmiyorum ama türksolu denen faşist ırkçı dergide yazılanları birileri burada haber7 sayfasında pazarlamaya çalışıyor. ne oldukları herkesçe malum ırkçıların yazdığı deli saçması uydurmaları birer tarihi belgeymiş gibi buradan kaynak göstererek provakasyon yapan,hayatında türksolu dergisinden başka adam gibi tek bir kitap okumayan ve kendini zeki sanan bir beyicik....
dersimligenc tarafından 2008-07-07 21:25:06 tarihinde yazılmış
Sarı kamısta 90 bin asker donarak Sehit oldugunda
Dersimli Aga Sey Rıza adamlarıyla Rusları geri püskürtmüstür Erzincanda Dogu Cephesi Askerleri doga sartlarına ayak uyduramıyorken nasılda gelip savasmıslar. Bizim burda kanıt olarak bir sözü söyleyeyim Sey Rızaya ait: Ey Erzingan Erzingan ben seni iki defa istiladan kurtardım sen beni bir defa kurtarmadın dilerim zel zele olasın. Bu söz Bile biz Kürtlerin Dedelerinin savastıgına kanıt degilmidir?
Yıldıray 24 tarafından 2008-07-07 21:22:45 tarihinde yazılmış
malcomx
kendin kürtsün ama amerikan özentisi içindesin kimliğine sahip çıkmadığın abd hayranı olduğun isminden belli senin. çanakkale savaşı ve filistin suriye cepheleri ile kurtuluş savaşının ne ilgisi var. şu 60isyandan bahsetsene ırkçı faşişt bu ülkenin ekmeğini yiyip ihanet eden bir gün ekmek yediği yerden kurşunu yer dağdaki ermeniler gibi
İSMET DEMİR tarafından 2008-07-07 21:14:22 tarihinde yazılmış
bence-2
yollarını tartışşsak aşırı dereCede ırkcılık yapanları yaradan sevmez AB birliği diyoruz sınırlar hür.milletleri çeşit çeşit uyumlu, bırakın ötekileşmeyide ortaya bir şeyler koyun... sofraya birazda siz bir şeyle getirin. göz göre göre ucurumdan atlamayın..bu asil Türk milleti iyi olanı sever. sevseydi nemrutu cocukların adını vermezdi bakii değilmi ? şimdi kafanızdan silin ırkcılığı oyuncuların oyununa gelmeyin, ne cepte kültürünüz nede akılda imanınız kalır... TEK TÜRKİYE için çalışalım çalışalım
İSMET DEMİR tarafından 2008-07-07 20:57:16 tarihinde yazılmış
bence
yahu tartışılıyor ama nereye doğru çekiştiriliyor.. Türkiye Türkçesi bence dünyanın ortag konuşma dili olması lazım. konuştuğumuz dil farsca, kürtçe, bengalce, korece, adiğece, ingilizce, fransızca,almanaca, yunanca, arapça, hepsi var hatta cümlenin başından sonuna kadar farkında olmadan bir dili türkçe diye söylüyoruz. mesala ( hangi zamandeyiz) ( faturaları cek ettinmi? ) şimdi bu tartışmalar, bu yorumlar tamamen efor kaybı. keşke Türkiyemin bitgi örtüsünü, su canlılarını, doğasının zenliğini korumanın.
Ismail Yildiz tarafından 2008-07-07 20:51:42 tarihinde yazılmış
peki
terör örgütü pkk yi ve terör örgütü demiyen kisileri ve partileride hukuk disi red ediliyormu..
Alp Tegin tarafından 2008-07-07 20:29:38 tarihinde yazılmış
kürtlerin tarihi Türklerin Anadoluya gelişiyle başlar
Saçma saçma yorumlar yapmayın,eskiden burda yaşıyordunuz da ne yapıyordunuz? Kölelik,3.sınıf insan muamelesi görüodunuz ermenilerle birlikte. Ancak Türklerin Anadoluya gelişi ile ancak Medeniyeti gördünüz kardeşliği gördünüz,şimdi ermeniler gibi yediğiniz ekmeğe ihanet etmeyin.Sözüm Ayrılıkçı tiplemelere....
Yıldıray 24 tarafından 2008-07-07 19:32:02 tarihinde yazılmış
rodineras
Sizin ıinsanlığınızı musulda kerkükte görüyoruz. Sizin insanlığınızı kundaktaki bebeklere kurşun sıkanları, yaşlı insanları katledenleri, hain mayınları kahpe pusuları kuranları, Türk bayrağını yerlere atanları ermeni taşnaklarla işbirliği içinde sünnetsiz teröristlerle marksist ideolojiiyi benimseyenlerle İslam dini ile alay edenlerde gördük görüyoruz. Türkün başkasından insanlık öğrenmeye ihtiyacı yoktur o insanlıktan nasibini alması gerekenler başkasıdır.O çeşme olayıda gerçektir çeşme bugünde mevcut.
murat dursun tarafından 2008-07-07 18:31:33 tarihinde yazılmış
cevap 2
soruyorum doğudaki insanlara ayrımcılık diyorlar peki bugün okula gidene ne türlü baskı uygulanıyor veya okulun kapısından kürt diyemi çevriliyor yada bir memur bu kürt diye işini yapmıyormu.bugün sırf başörtüsü takıyor diye müslüman bir kızımızı bırakın okula okul bahçesine almıyorlar.hiç okuldan çevrilen kürt gördünüzmü.pkk yandaşları hariç.ama unutmayınki üniversite rektörü bile kendi ağzıyla pkkya hoşgörü gösteririm ama başörtüsüne asla diye konuşması çıktı.bugün bir çok kürt milletvekili var.
MalcolmX tarafından 2008-07-07 18:27:07 tarihinde yazılmış
yahu bu kadarda olmaz
ırkçılığın böylesini ben görmedim adamın biri yorumlarında kürtlere demediğini bırakmamış ve haber 7 editörleri sizlerde buna göz yumuyorsunuz bre ırkçınınoğlu kürtler çanakkalede neden azdı hiç sordunmu kendine ırkçıııı çanakkaleden başka kaç tane cephe vardı ırkçııı filistininden suriyesine kafkasına kadar hep senin babalarınmı savaştı kürtlerin savaşmadığı cephemi var ırkçının evladı bu kürt düşmanı yorumcunun yorumlarına yer veren sizleri kınıyorum!! kürtler savaşçıdır
murat dursun tarafından 2008-07-07 18:26:19 tarihinde yazılmış
bana cevap yazan arkadaşlar benim dürüst kürt halkına sözüm yok
ancak bana gelen faturamın %20 si kaçak kullanım sonrasında sırtıma yüklenen zamdır.ve bu kaçak oran doğuda %80 i buluyor.ben mecbur deilim bu farkı ödemeye.üstelik bir ailede 15-20 çocuk olabiliyor.o çocuklar iyi yetiştirilemeyince batıya gönderiliyor ve çetelerin eline düşüp kapkaça hırsızlığa zorlanıyor.bende biliyorum 10 çocuk yapmayı ama yetiştirmek önemli.yazımda pkk ya destek verenleri eleştirdim.bu destek verenler ayrımcılıktan söz ediyor ama KÜRDİSTAN hayalindende vazgeçmiyor.benim sözüm onlara.
Baturhan Turan tarafından 2008-07-07 18:19:14 tarihinde yazılmış
kim bunlar
birtakım mandacı entel dantel liboş toplantı yapmış. kendi kendilerie rapor hazırlamışlar. kim takar sizi. başka kapıya..
rodirenas tarafından 2008-07-07 18:07:34 tarihinde yazılmış
Düzeltme.
Önceki yorumumda son tümce şu şekilde olacaktı: Kıbrıs Türkleri dahi her dem sizi lanetliyorsa demek ki sorun Kürdistan halkında değil sizde.
rodirenas tarafından 2008-07-07 17:49:29 tarihinde yazılmış
Yavus Sulatan Selim.
Yavuz Sultan Selim Kürdistanin Kralı için dua etmiş onların tahtının yüce olmasını niyaz etmişti. Mektubun orjinali piyasada var. Bu çeşme olayı Kürt düşmanı faşistlerin uydurduğu dalaveredir. Tarih sırayladır. Kürdistan halkı hüküm sürecek ve size insanlık gösterecek. Korkmayın! Biz Kürtler sizin yaptığınızı yapmayız. Kürtlerin yükselişini korkmadan izleyin. Kıbrıs Türkleri dahi herdem sizi lanetlemiyorsa demek ki sorun sizde, Kürdistanda değil.
Yıldıray 24 tarafından 2008-07-07 16:51:30 tarihinde yazılmış
yavuz sultan selim
Yavuz Sultan Selim'in 28 Ağustos 1516 da Ridaniye seferine giderken susuzluk çeken halkı görünce askere emir verir ve tam 12 musluklu büyük bir hayrat olarak Muş'ta bir çeşme yaptırır. Sultan Selim giderken yaptırdığı çeşmeyi dönüşte suyu kesilmiş ve harap vaziyette bulunca ; tekrar eskisi gibi inşaa eder ve üzerine de bir şeyler yazar hainler için işte bölücü yıkıcı devletine düşman hainler o tarihten itibaren var tarih konuşuyor
Bana Göre tarafından 2008-07-07 16:41:11 tarihinde yazılmış
Tarihmi Bİlmiyormusunuz Yalanmı Atıyorsunuz ???
Günyedoğuda , Doğu Anadoluda Yapılan Ermeni Rus Fransız İtalyan MEzalimi Püskürten O yörenin halkı değilmi ??? Batı Zaten Kendi Derdiyle MEsguldu O Sıralar Doğu Halkı Dusmanın O Topraklarda Egemenlik Kurmasını Engellemedimi ?? Halen İnkar Ediyorsunuz ... Hicbir Dayanağınız Olmadan Kazım Paşanın Hatıratına Bir Göz Atın ... Sİzin gibi kafatascı sırf ideolojim olsun diye ırkcılık yapanlar oldugu sürece daha bu sorunları cok tartısırsınız ...
Yıldıray 24 tarafından 2008-07-07 16:37:17 tarihinde yazılmış
Doğu ve güneydoğuyu tamamen kürt nüfusa sahip gösteren burada diğer insanlardan bahsemetmeyip ırkçılık faşistlik yapan sermaye piyonları Türkiye cumhuriyetine yapılan 60 isyanı demezler, kazım karabekiri bilmezler, kundaktaki bebeklere yaşlı insanlara kurşun sıkıldığını öğretmenlerin öldürüldüğünü yolların kesildiğini hain mayınlar ile kahpe pusuları diyemezler, uyuşturucu kapkaç mafya ellerindedir . Kerkükte yapılan mezalim bunların diğerlerine yaptıklarının örneğidir.Bölücü Kürdün bende hakkı yoktur
hakan sülecik tarafından 2008-07-07 16:09:57 tarihinde yazılmış
kardeşim
Kimse kimseyi inkar etmiyor ama Türklük bizim üst kimliğimiz.Türklük damarda değil vatandaşlık esasına dayanır.Öcalan gibi adamın mı c.başkanı olması gerekiyor? Özal gibi olsun hepsi Kürt olsun bundan gocunmam.Kürtler Türkiye'de azınlık değil ki? Tersine asli(kurucu) unsurdur.
Sinan Bol tarafından 2008-07-07 16:07:01 tarihinde yazılmış
Saçmalamak doğuştan gelmez sonradan edinilir
Türk solu sayı 88'den örnek veren zatı muhterem. Irkçı bir yayını kaynak gösterek, aklın sıra belgelemekmi istiyorsun yalanını? Kürtler savaşmamışmış. Antep'ten fransızları püskürten kimdi? Doğudan rusları püskürten kim? Türk ordusu Anadoluya kadar çekildikten sonra yardım eden bacılar analar yiğitler kimdi? Kürt kelimesinden rahatsız olabilirsiniz. Ama bu size onlara cehalet içinde yalan söyleme ve iftira etme hakkı vermez. Bugün yediğin yemekte Kürtlerinde hakkı var. Onlara çok şey borçlusun.
ahmet deniz tarafından 2008-07-07 15:47:38 tarihinde yazılmış
sadece okumaya ihtiyacınız var..
ben burda yorum yazan çoğu arkadaşa katılmıyorum örneğin yıldıray24 ama onlara kızmıyorum çünkü onların sorunu kitap okumamaları ya da tarih hakkında araştırma yapmamaları,tabi bu saf temiz arkadaşlar için..ama bir de gerçekleri bilip işlerine gelen kısımları okuyanlar var.onlara hakkımı helel etmiyorum.biride demiş kürd c.başkanı bile oluyor ama nasıl oluyor kürdlük namına üstündeki her şeyi atarak.sadece biraz empati lütfen.kürd türk beraber olmalı bunun başka yolu yok.yoksa iki halkda akbabalara yem olur
hakan sülecik tarafından 2008-07-07 14:33:25 tarihinde yazılmış
Aydına bak!
Kuşum Aydın bile bunlardan daha aydın.Onların istediğini yapsan T.C 10 yıl dayanmaz çöker.Türkiye'de Kürtler ne olamamış ki? 3 tane cumhurbaşkanımız Kürt.Ben bundan rahatsız mıyım? Hayır.Ama böyle aydın geçinen bölücüleri kınıyorum. Aydın aydın olaydı İş zaman kolaydı Hlktan kopuk bu aydınlar Keşke hiç olmasaydı
Yıldıray 24 tarafından 2008-07-07 14:16:32 tarihinde yazılmış
Kürtler Türklere yardım etmişmiş (2)
Güneydoğudan savaşa katılan kürt sayısı 782 ve bunun %2 si şehit doğu anadoludan katılım sayısı 1759 %5 şehit (kaynak Türk solu derğisi sayı88) Kaldı ki Kurtuluş Savaşı’na katılmayan Kürtler çıkardıkları isyanlarda bu devleti yıkmak için savaşmaktan ve ölmekten çekinmemişlerdir. Kürt isyanlarında ölenlerin sayısı Kurtuluş Savaşı’nda ölenlerin on mislidir! Şimdi bu ülkede 60 isyanı kim yaptı ve isyan devam ediyor halen. Kundaktaki bebeği yaşlı insanları öldürerek vatanmı istediniz onlardan.
onur alp tarafından 2008-07-07 14:14:27 tarihinde yazılmış
Soğuk Rüzgar
Konuyu saptırma bence iyi niyetli olmadığını kestirmek güç değil. Kürt-Türk ne yani benim de atalarım Makedon göçmeni. He o zaman geriye kalanlarda Arap, Çerkes, Laz senin tanımına uyan kim var o zaman...Bu ülke her zaman birlikti sizin gibi fitneler bizi düşman gibi gösteriyor. Herkes aynı haklardan faydalanıyor bu ülkede. Bunu da unutma.
Yıldıray 24 tarafından 2008-07-07 14:12:54 tarihinde yazılmış
Kürtler Türklere yardım etmişmiş (1)
Türkiye’de açıktan Kürtçülük yapamayanların önemli bir tezi Kurtuluş Savaşı’nı Türklerle Kürtlerin birlikte verdiğidir. Böylelikle denilmek istenir ki, ülkenin kurtuluşu ve kuruluşuna katılan Kürtlerin hakkı sonradan tanınmamıştır. Gizli Kürtçülerin diğer propagandaları gibi bu da tümüyle yalandır. Hiçbir işgal olmamasına karşın, yani savaşa katılmalarının önünde hiç bir engel olmamasına karşın yani savaşa katılmalarının önünde hiç bir engel olmamasına karşın en az katılım Güneydoğu’dan olmuştur.
Orhan Kurtaran tarafından 2008-07-07 13:48:19 tarihinde yazılmış
Gun gelecek Turkum dıyenı ıcerı tıkayacaklar.
Butun olumsuzlukların nedenını Ataturk ve kurduğu cumhurıyette arayan sözüm ona sız cok bılmısler.Bak bak bak bırıde demişkı gercek tarıh.Sızın gercek tarıh dedığınız ısınıze gelen tarıhmı oluyor.Bır zamanlar bırılerı demsıdıkı bu ulkenın onunde en buyuk engel ılımlı ıslamcılardır.O zaman o zata kızmıstım.Sımdı ıse sonun akadar hak verıyorum...
Soğuk Rüzgar tarafından 2008-07-07 13:47:18 tarihinde yazılmış
Kürtlerin en Büyük Hataları!
Kürtler tarihleri boyunca çok fazla hata işledikleri için hiçbir zaman devlet olamamışlardır. Örneğin savaşlarda Türklerin yanında savaşmak. Ya da adına kurtuluş savaşı denilen fakat sadece Yunanistan ile yapılmış olan birkaç savaştan ibaret olan olan bu savşlarda Türklerle beraber savaşmak. Çünkü Kürtler tarihleri boyunca sürekli Türklerin ihanetine uğramışlardır ve onlar tarafından kullanılmışlardır. Bu sorunu hala ekonomik sorun olarak görenlerin aklına şaşarım! Tabi akılları varsa!!!
Bana Göre tarafından 2008-07-07 13:31:36 tarihinde yazılmış
Kürt Sorunun En Basit Çözümü ... Okullarda Okutulan Resmi İnkilap Tarihi Kitaplarını Gerçekleriyle Değiştirirsin emin Ol 15 Yıla Kalmaz Ortada Ne Kürt sorunu Ne Arap Sorunu Kalır ...
METİN Kemal ÖZSOY tarafından 2008-07-07 13:24:23 tarihinde yazılmış
Abdüsselam Çiçek
Yazdıklarınıza aynen katılıyorum. Allah'ın emrettiği gibi ,kimsenin kimseyi soymadığı ,kardeşlik düzeni için çalışmamız gerekir.Çünkü Allah katında Türk.Kürt,Arap vs.. yoktur. Kul hakkı yemeyen Müslüman ve diğerleri vardır.
onur alp tarafından 2008-07-07 13:21:30 tarihinde yazılmış
KATILIYORUM
Katılıyorum kardeş valla. Sorunumuz var ewet inkar etmeyelim ama ülkede yaşayan herkes eşittir. Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı herkes aynı haklara sahiptir. Aynı milletiz biz savaş zamanı bile kardeşçe yaşadık. Zaman içinde herşeyin düzeleceğini umud ediyorum. ALLAH (c.c.) bu ülkeyi bölmeye çalışanların emellerini gerçekleştirmesine engel olur İnşallah. Bizde üzerimize düşeni yapmalıyız tabi.
abdusselam cicek tarafından 2008-07-07 13:08:18 tarihinde yazılmış
Rabbimize hamd olsun bizi iman kardeşliğine hidayet etmiş kim bu hidayetten sonra başka yola saparsa muhakkak ki husrandadir. bu topraklar üzerinde kürt türk arap muminler olursa kardeştirlar değil se de vatandaştırlar ayırmacilik ve ikilik ne dünyada ne ahirette yararı var. Bakınız yetmiş millet olan Kafir batılılar bile A.B.adında muşterek bir birlik etrafında toplayarak bu konuda sizden daha durumdadirlar. yazıklar olsun hidayetten sonra sapıklığe düşen cahillere.
METİN Kemal ÖZSOY tarafından 2008-07-07 12:51:00 tarihinde yazılmış
Murat Dursun'a destek
Sayın Murat Yağmur.Gelin görün karadenizde benim yaşadığım fatsa'yı.Sonra Güneydoğu'yu görün. tüm yolları asfaltlanmış Güneydoğu'yu, her selde uçan karadenizin toprak yollarını.. güneydoğu2da her evde elektrik var. Her evde klima var yazın serin kışın sıcak. bedava kullanıyorlar.Parasını lazoğlu ödüyor.Hiç olmazsa teşekkür et.
MEHMET FİDANCAN tarafından 2008-07-07 12:41:30 tarihinde yazılmış
edindiğim izlenim
bana kalırsa bu toplantıyı gülen cemaati kürtlerin sempatisini kazanmak için yapmıştır çünkü edindiğim duyumlara göre kürt imamlar bile gülen medyasının yayın politikasını protesto etmek için samanyolu tvyi televizyonlarından kaldırmışlar ve gönderilen binlerce mail cabası dicle ünv. okuyan bir arkadaşımın dediğine göre kürt öğrenciler cemaat evlerini terk ediyormuş
onur çiçek tarafından 2008-07-07 12:14:30 tarihinde yazılmış
kürt sorunu değil,artık türk sorunu var
yaşadığımız günlere bakın türk sorunu var dır türküm demek nerdeyse suç olmuştur.
Serdar07 tarafından 2008-07-07 12:10:10 tarihinde yazılmış
demokrasi adına sevindirici..
ülkemiz adına çok sevindirici ve faydalı bir toplantı olmuş.. öncelikle şuna değinmek istiyorum nerde bir ergenekoncu! ve cahil bir insan varsa hemen yorumundan belli oluyor bir arkadaşımızda ozan arif'ın o ırkçı şarkılarının sözlerini yazmış!! Avrupa birligine Karşı olan bu zat-ı muhterem efendi yani ozan arif bey avrupada yaşıyor... nakadar trajikomik! değilmi? bırakın artık bu safsataları Türk Milleti uyandı ve Kürt kardeşlerimizle mücadelimizi devam ettireceğiz..
oktay çıkmaz tarafından 2008-07-07 11:55:55 tarihinde yazılmış
asıl darbeci abantçılar
dun malum bir kanalda bu toplantıya katınlanların acıklamalarını izledim şok oldum.Ne tuhafsa aynı abd nin ve pkk nın istekleri hatta daha da ileri barzanının ağzı ile konuştular bence savcılar göreve başlamalı bu abantta katılanların çoğu devletin dibine dinamit koyma peşinde olan kiralık maaşlı insanlar
Yıldıray 24 tarafından 2008-07-07 11:29:14 tarihinde yazılmış
Gözleri açalım
Bu ülkede uyuşturucu ticareti kapkaç mafya kimlerinelinde, devlete vergi elektrik su parası vermezler, devletin binasını yıkar memurunu öğretmenini korumaz pkk lıların önüne atarlar, devletten ekmek yiyenler ekmek yediği kaba pisler, Atatürkü Türk bayragını düşman görür. tarihte 60 sefer devlete isyan etmiştir. Kurtuluş savaşında G:doğu anadoludan savaşa katılan sayısı 1700 dür(Türk solu dergisi sayı 88) Diğerleri isyan etmişlerdir. Türk ihaneti aaffetmez işbirlikçileride
murat yağmur tarafından 2008-07-07 11:09:18 tarihinde yazılmış
murat dursun cvp-2-
şimdi geçmişle ve bunları yapanlarla hesaplaşma zamanı.bunu yapmalıyız ki bir daha bu tür insanlık dışı hareketlere maruz kalmayalım.bunu birlikte yapmalıyız ki kardeşli,k bağlarımız kuvvetlensin.nasıl ki bu topraklarda insanca özgür bir şekilde yaşamak senin hakkınsa bu benimde hakkım değil mi.bunları yaşarken sen yanımda değildin ben yaşadım ben bilirim.
murat yağmur tarafından 2008-07-07 11:05:42 tarihinde yazılmış
murat dursun a cevap
doğudaki vatandaşların senden daha rahat olduğunu ve geçmişte yapılan işkenceleri reddettiğini söylüyorsun.bak kardeşim aslında sözlerinden çok bilgisiz olduğun belli seninle sabaha kadar oturup tartışırım ama şu kadarını söyleyeyim parasızlık,açlık bir yana geçmişte sırf kürt olduğu için yapılan işkencelerin boyutu ve şiddetini bilseydin işkembeden atmazdın. kendi topraklarında bu davranışlara maruz kalmak,arkadaşlarının,eşinin,dostunun faili meçhul cinayetlere kurban gittiiğine şahit olmk nasıl bi duygu s
cumali sav tarafından 2008-07-07 11:03:43 tarihinde yazılmış
Arkadaşlar
Siz ne dedinizin farkında msıınız? KAç Kürt zaza Bu bu vatan için şehit düştü. Biliyormusunuz? Bunlar çok konuşulmadığı için Silahlar hala konuşuyor.
Baturhan Turan tarafından 2008-07-07 10:43:55 tarihinde yazılmış
ihanetçiler
Editör'ün Notu: Şahıs isimlerinin alaycı bir şekilde yazıldığı yorumlar silinmektedir. Bilginize..
MalcolmX tarafından 2008-07-07 10:01:07 tarihinde yazılmış
sayın arkadaşım kürtlerin gelipte oturduğu toprakta ne oluyor onu anlayamadık kürtler malazgirtten öncede o topraklarda yaşıyorlardı yani 1071 den öncede anadoluya kürtlerden sonra gelen varsa oda türklerdir bunlar çokta şeyi ifade etmez kim önce gelmiş yada gelmemiş asıl önemli olan bu topraklarda barış ve kardeşlik içinde yaşamaktır asıl olan
Sabit Kal tarafından 2008-07-07 10:00:43 tarihinde yazılmış
Kürtlerle yüzyillarca sulh icinde yasayabilen Türkler ancak T.C.'den sonra onlarla
mücadele etmeye, onlari asimile etmeye, onlarin kültürlerine, dinlerine (hem sünni karsiti, hem alevi karsit!), dillerine karismaya, gelenek-göreneklerine comak sokmaya basladi. Ayni hareketleri Türklerede, Araplarada (mesela Hatay, Atatürk'ün ölümünden sonra Türkiye'ye katildigi halde arap olan köyümüzde Türkce ezan okunmaya basladi -hic kimse Türkce bilmedigi halde- Aile isimlerimiz degistirildi, bizde "Türküz" demek zorunda birakildik) yapilmaya baslandi. Cünkü yeni devlet 1 numarali Islam düsman!!!
MalcolmX tarafından 2008-07-07 09:56:05 tarihinde yazılmış
çok güzel gelişmeler
türkiyede demokrasi adına güzel gelişmeler bunlar artık davaların silahla yapılmayacağı iki halkın birbirine zıt olmayacağı kenetleneceği bir türkiye hayalinin bir gün gerçekleşeçiğini umuyorum kürt ve türk halklarının kardeşçe birlikte sorunlarını kendi aralarında siyasal zeminde çözerek bu ülkede bir refah ortamının oluşturulması gerektiğini artık hepimiz anlamalıyız velhasıl savaşla değil konuşarak silahla değil kalemle saygılarla bitlisli....
ismail hakkı kocamemil tarafından 2008-07-07 09:50:48 tarihinde yazılmış
akapeliler şenliklere başlayın
son 6 yılda geldiğimiz nokta ortada. önemli bir ayrıntıda akapeyi destekleyen köşe yazarlarının hepsinin bu toplantıya katılması.
mehmet ırmak tarafından 2008-07-07 08:40:43 tarihinde yazılmış
nasıl yıkılırmış
Vay anasını be..memleketi bölmek isteyenler abantta toplantı yapıyorlar., vatanseverlerede Gölbaşı tplantısında ne konuşulduğu soruluyor.Nasıl yıkıldı diye marak ederdim 16 türk imparatorluğunun ..
mustafa kaplan tarafından 2008-07-07 06:47:45 tarihinde yazılmış
empati
bir müminin düşünmesi gereken şey şudur: "kendiniz için istediğiniz bir şeyi mümin kardeşiniz için de istemedikçe gerçekte iman etmiş olmazsınız." bu aynı zamanda evrensel bir insanî empati ve demokrasi kuralıdır. bunu anlamayan kafalarla konuşacağımız hiçbir şey olmaz zaten. okumuş ve inançlı bir Kürt olarak gelecekten son derece ümitliyim. çünkü iki toplumun fertlerinin, tüm menfi çabalara rağmen birbirini daha iyi anlayıp sevdiğini görüyorum. selametle kalın.
ismail koç tarafından 2008-07-07 02:54:36 tarihinde yazılmış
Ne de çok aydınımız var ama ...
Ne yaman çelişkidir bu; memleketimde eline kalem alıp bir yerlerde yazan çizen herkes aydın.. Ama hala pek aydınlık yüzü göremedik bu aydınların çokluğu yüzünden.. Aydın Kafalar Partisi aydınlığa ulaşmaya çalışırken bazı karanlıkçılar taş koyup engel olmaya çalışıyorlar ama nafile.. Aydınlığa ulaşmak için durmadan yürümek gerek.. Durmak yok, yola devam !
caglar sekeroglu tarafından 2008-07-07 02:36:25 tarihinde yazılmış
ozan arif- körmüsün
Kör müsün diyorum, hiç kızma, affet; Zıvanadan çıktım, nedir bu gaflet? Savaş var karşında devlet yok devlet, Sinsî sinsî geliyorlar, kör müsün? Bakın `yankiler`le verip el ele, Çakalken it oldu iki hergele!.. Talabani bile, Barzani bile, Paçamıza dalıyorlar, kör müsün? Vaşington, Brüksel, Strazburg, Roma, Arif, bunlar dost mu olur adama? Felaket tellalı değilim ama, Türkiye`yi bölüyorlar, kör müsün?!..
caglar sekeroglu tarafından 2008-07-07 02:33:49 tarihinde yazılmış
ozan arif- körmüsün
`Türkiye, Türklerden nasıl alınır?` Hesabı yapanla dost mu olunur? Hangi dağda hangi maden bulunur, Bizden iyi biliyorlar, kör müsün? Bunların içinde kim yok ki, oof, of!. Kimisi medyatör, kimisi prof. Seçtiklerin bile kof çıktılar kof, Aynı telden çalıyorlar, kör müsün? İşte bu AB`ci aydın(!) zevatlar; AB`yi överken göbeği çatlar!.. Pamuklar, yamuklar, bazı g...tlar, Ermenici oluyorlar, kör müsün?
serdar taş tarafından 2008-07-07 00:11:20 tarihinde yazılmış
sahte demokratlar ve liboşlar
açıklansın raporlar.ama biride bunları görsün.utanmasa bazıları özerklik diye bağıracak.emperyalist abd oyununu gördüler.yemezler.sahte ılımlı islamınıda demokratlığınıda.
asım tunç tarafından 2008-07-06 23:38:29 tarihinde yazılmış
murat dursuna
gel de buraları gör öyle konuş.kendini bilmezlik etme sağduyulu olmanı tavsiye ederim
Yıldıray 24 tarafından 2008-07-06 23:28:49 tarihinde yazılmış
isyan provaları
ergenekon denilen hayalle uğraşacaklarına hainlerin yaptıklarını görsünler bu hükümet değilmi zanaları hapisten çıkarıp başbakanlıkta ağırlayanlar Türküm diyemeyip türkiyelim diyenler bölücülere bişi yapamazlar
Abdullah KILIÇ tarafından 2008-07-06 23:00:10 tarihinde yazılmış
Doğru ve Yerinde bir platform:
Bu memleketin rafahı ve huzuru için, bu saygıdeğer aydınlara kulak vermek lazım.Heppimiz bunları tanırız.Bunları sıradan gazetecilerle karıştırmamak lazım. İnanın Ülkemizin aydınlık yarınlara ulaşabilmesi için,bunlar gibi saygıdeğer insanların fikirlerini dikkate alarak ulaşbiliriz. Umarım siyasilerimiz bu platformu dikate alsın. Böyle aydınları gördükçe geleceğe dair ümutlarım daha da artıyor. Tüm platformdeki aydınlara saygılar.....
Abdullah KILIÇ tarafından 2008-07-06 22:49:55 tarihinde yazılmış
Gerekli aydınlar:
Başlık sizlere ilginç gelebilir. Üülkemizde aydınları üç e ayırıyorum.Ukala,gereksiz ve gerekli aydınlar.Ukalaları herkes tanır.Bunların en belirgin özellikleri her konuyu kendi görüşlerine göre yorumlayıp,halka dayatırlar.Yani renk körüdürler. Gereksizler ise daha çok ekonomik kaygılarla yaşarlar.Bunları herkes satınalabilir.Serbest piyasa koşullarında değerlerini yitirmiş durudadırlar.Gerekliler ise gittikçe değerleri artan bilgisini cesurca halkla paylaşan,tek kaygıları halkın rafahı olan aydınlarımız
Hasan Basri tarafından 2008-07-06 22:39:45 tarihinde yazılmış
Bunlar neden Toplantı yaptılar kim istedi
Söyledikleri gerçekten insancıl ama ben anlamıyorum gerçekten bir asimle propagandasıdır gidiyor kim kimi asimle ediyor Doğu Türkistan da olduğu gibi okula mı almıyorlar devlet kademelerine mi sokmuyorlar yoksa sokakta niye Türkçe konuştun mu diyorlar yok hani neresinde asimilasyon bir devlet içinde bir biri ile anlaşamayan iki millet mi oluşturalım şunu mu yapalım bir İstiklal Marşı da başka unsurlara mı yazalım peki kurtuluş tarihi olarak hangi tarihi seçelim beyler... evet herkes anadilini konuşsun ama
Ünal ÇİFTÇİ tarafından 2008-07-06 22:25:13 tarihinde yazılmış
şişşşşşt!
Kendini bilmez bir takım insan ne yaptığının farkında mı acaba. Yoksa ABD nin senaryosunun temelleri mi atılıyor. Kim bu milletin köküne kibrit suyu dökmek isterse bilsinki bu oyunlar ayağına dolaşır. Ben bunları samimiyetine inanmıyorum.
murat dursun tarafından 2008-07-06 22:21:50 tarihin