• Ömür boyu gripten kurtara aşı!
  • Hafta sonunda hava nasıl? Haritalı
  • SGK'dan önemli KEY duyurusu
  • Ücretsiz hediye kitap ister misiniz?
Ergenekon MHP bağlantılı olsaydı!
Ergenekon MHP bağlantılı olsaydı!
24 Temmuz 2008 07:57
Yazar Erdoğan, Ergenekon’un MHP’liler veya ‘ülkücüler’le bağlantısı olsa - veya ortaya çıkarılabilse - bugün solda suskunluktan pek eser kalmazdı' dedi

Mustafa Erdoğan'ın köşe yazısı

Sol’dan gelen kimi demokratlar, geleneksel sağcıların veya muhafazakárların ‘Ergenekon’ diye bilinen devlet içindeki çetenin soruşturulmasını bu kadar hararetle desteklemesine pek anlam veremiyorlar. Gerçekten de, bir zamanlar ‘komünizmle mücadele’ ettikleri için bu tür yasadışı teşekküllerden hoşnut olanların şimdi birdenbire ‘Ergenekon’un amansız hasmı haline gelmeleri açıklanmaya muhtaç bir durum.

Ben bunu şöyle açıklıyorum: Bir kere, nasıl ki bugün ‘soldan gelen’, hukuk devleti fikrine bağlı demokratlar varsa, aynısı sağcılar için de geçerlidir. Malum, insanlar tecrübelerden öğrenirler. Herhalde, ‘bu ikisini nasıl karşılaştırırsın, sol zaten demokrattı(r)!’ da denemez; çünkü, özellikle Türkiye’de solculuğun tanımı gereği demokratlık anlamına gelmediği açıktır. Hatta denebilir ki, faşizan marjı bir yana bırakılırsa, Türkiye ‘sağı’ toplumsal tabanı itibariyle demokrasiye ‘sol’dan daha yakındır.

İkincisi, Ergenekon çetesi sadece hukuk-dışılığı ve gizli-kapaklılığı temsil etmiyor; eğer hakkındaki iddialar doğruysa, bu aynı zamanda darbeci bir çetedir. Sağ-muhafazakár kesim ise zaten şimdiye kadar genellikle darbelere karşı olmuştur. Dolayısıyla, iktidarda muhafazakár bir partinin bulunduğu bir dönemde muhafazakárların Ergenekon soruşturmasını heyecanla desteklemeleri daha da anlaşılabilirdir.

Bu aynı zamanda demektir ki, tehdit altında olan kendilerine yakın olan iktidar olmasa, muhafazakárların bir kısmı darbeci girişimlere karşı kayıtsız kalacaktı. Ama ‘milliyetçi’ kökenden gelen kimi Ergenekon karşıtlarının görünüşteki anlaşılmaz tutumlarının bazı özel nedenleri olmalıdır. Çünkü, demokratik siyaset yerine ‘Devlet’in yanında saf tutmalarını sağlamak üzere, milliyetçilerin ‘devletin bekası’nın tehdit altında olduğuna ikna edilmeleri zor değildir.

Öte yandan, yine kimi ‘demokratlar’ ve ‘liberaller’, sadece sağcıların değil, fakat bazı solcuların da Ergenekon soruşturması karşısındaki tutumlarını anlaşılmaz buluyorlar. Malum, solun önemli bir kısmı bu soruşturmayı devletin hukuk-dışılıktan arındırılmasına ve demokratikleşmeye hizmet edebilecek bir girişim olmak yerine, AKP ile karşıtları arasındaki bir iktidar mücadelesinden ibaret görüyor.

Bana göre bu ‘tuhaflık’ı da açıklamanın bir yolu var. Her şeyden önce, Türkiye solu öteden beri Kemalizm tarafından kısmen ‘enfekte edilmiş’ olup, solculuk büyük ölçüde kimi sol-sosyalist temalarla Kemalist fikirlerin harmanlanmasından oluşmaktadır. Böyle bir ‘sol’ anlayışın, ‘láiklik’in iktidardaki muhafazakár çoğunluk tarafından tehlikeye atıldığı duygusuyla mobilize edilmesi de, ‘dinciler’i alaşağı edecek láikçi-devletçi bir darbeye sempati duyması da doğaldır.

Son bir nokta: Solcuların çoğu Susurluk’taki heyecanlarını bu sefer yitirmiş bulunuyorlar; çünkü, Ergenekon eski MHP’lilerin veya ‘ülkücüler’in başını çektiği bir çete olarak görünmüyor. (Kimi eski ‘ülkücüler’in Ergenekon karşısındaki celádetleri de belki aynı nedenle ilgilidir.) Bazılarının Susurluk zamanında ve şimdi yazıp-çizdiklerinden benim edindiğim izlenim, solcuların önemli bir kısmının bu gibi meseleleri ‘faşistler’le aralarındaki ‘kan davası’nın gözlüğünden görmeye devam ediyor olduklarıdır. Yani, bana öyle geliyor ki, Ergenekon’un MHP’liler veya ‘ülkücüler’le bağlantısı olsa -veya ortaya çıkarılabilse- bugün solda Ergenekon karşısında gözlediğimiz suskunluktan pek eser kalmaz.

merdogan@stargazete.com

(Star)



Bu haber 23008 okundu.





YORUMLAR
Alp Tegin tarafından 2008-07-26 07:24:02 tarihinde yazılmış
bizimde babamızın oğğlu değiller
ben diğer yazılarımda da belirttim kim gerçek ülküyü benimsemişse onun yanındayız diye,bizimde sahtekarlarla işimiz olmaz merak etme.Ama ecevitede bizler oy vermedik ki,Doğrudur bahçelinin ecevitle koalisyon yapması bugüne kadar ki en büyük hatasıdır.Bu yüzden çoğu milliyetçi mhp den koptu.
oku yorum tarafından 2008-07-25 20:10:13 tarihinde yazılmış
araştırmacı olmak lazım biraz...
bilmiyorum ne demek bunu herkes biliyor!98 ve 2001 yılları arasında bu ülkenin tam 80 mlyar doları hortumlandı memur maaşları bir sonraki ay ödenemeyebilir diye açıklama yapmıştı o tarihlerde ecevit!!niçin bu kadar öfkeliyim sanıyorsun mhp benim düşmanım değil diğerleride babmın oğlu değil benim hiç bi siyasi partiyle işim olmadı olmazda ben etiketlere değil icraatlere bakıyorum ve yorumumu ona göre yapıyorum...seninle ülkünü paylaşırım ama o ülküye bu kafalarla ulaşacağını düşünüyorsan yanılıyorsun derim..
Alp Tegin tarafından 2008-07-25 16:10:29 tarihinde yazılmış
Tutturmuşsun bir 80 milyar dolar
Ben böyle birşey bilmiyorum açıklada öğrenelim.Ağzında geveleme boşu boşuna
oku yorum tarafından 2008-07-25 13:01:04 tarihinde yazılmış
lafla ülkü olmuyo dostum
siz bu milletin 80 milyar doları çalınırken susan insanlarla mı bu ülkülere ulaşacaksınız??? bana cevap ver demagoji yapma
Alp Tegin tarafından 2008-07-25 12:04:01 tarihinde yazılmış
Hedefimiz derken...(şimdi onuda saptırırsınız okumadan yorum yapanlar)
Gerçek milliyetçilerin hedefi geçmişteki gibi Türk-İslam Medeniyetine kavuşmaktır buna giden yol ise ilk başta güçlü istikrarlı,bağımsız Türkiye.İkincisi Türk devletleri ile kültür birliği ve ekonomik birlik.Üçüncü ve son aşama ise İslam aleminin bayraktarlığını yapmak onu korumak,yüceltmek ve yaymaktır. Her nekadar zor gibi görünsede inanan insanlar için sabır en büyük erdemdir.. Vesselam...
Alp Tegin tarafından 2008-07-25 12:00:30 tarihinde yazılmış
Oku yorum oku yorum hep boş
Senin iddia ettiğin 80 milyar doları ben mi hortumladım ? Başımıza ne geldiyse laf salatası yapıp önümüze koyanlardan oldu,benim le aynı safta olma zaten ,senin gibilere ihtiyacımız yok,siz anca içimizde karışıklık çıkarırsınız, Biz sizin gibi ayrımcılık yapmayacağız sadece kendimizi müslüman görüp diğerlerini kafir olarak bellemeyeceğiz. MHP yada başka bir parti hangisi gerçek milliyetçi ise onun arkasındayız her zaman ,bizde atgözlüğü yoktur hedefimiz ne ise ve ona kim hizmet ediosa her zaman arkasındayız
TrabzonsporLu Suha tarafından 2008-07-25 00:58:27 tarihinde yazılmış
Sn. editor, bu kadar yanli olmayın yalanlari yazın bizimkinde hakaret olmasın yayınlamayın!
Oku yorum, ispatlarını kanıtlarını goster yalancılıgı bırak. ona göre konus. ayrıca mhp bu olayın ıcınde yok cunku bu savas amerikan usaklari ile rus usaklarının savasidir!. durmak yok usakliga devam! MHP kimsenın usagi deildir, satilmista deildir. İnadına MHP. saadeti satan sizler yarında akp yi satarsınız o yuzden cok ve bos konusmayın. Gecen bir arkadas yazmıstı: akp nın altına niye yorum yazıyorsunuz diye, sizin yaranız mı var simdi niye siz yazıyorsunuz?
Orhan Kurtaran tarafından 2008-07-24 23:16:08 tarihinde yazılmış
HEP BU VATANI SEVEN AZİZ ÜLKÜDAŞLARIM.
Sakın bir daha burada bilinçsizce sağa sola saldıranlarla muhattap olmayın.Onların bılgısızlığıne cevap verıcem dıye o değerlı zamanınızı harcamayın.Allah bunun hesabını soracaktır.Bırakaın zaten uğraş versenızde gozlerını acamazsınız.Kulaklarını duyuramazsınız.Onlar her gun aynı gazeteyı okurlar aynı televızyonu seyrederler..Onlar bır noktadan otesıne gecemesını beklemeyın.Hata edersınız.Vıyana kapısından gerı donduk suclusu MHP dıcekler nerdeyse.ERgenekona her gun bır kurban aranıyor.Engel kım ıse o kurbn
fatih yılmaz tarafından 2008-07-24 22:57:23 tarihinde yazılmış
sayın muhterem ani-ülkücüler 3
mhp bugün ergenekon denilen operasyona kuşkuyla bakıyorsa bunu sebebi herkesin malumudur.acaba yapılmak istenen ırakın kuzeyinden sonra türkiyenin doğusunudamı ayırmak.ab ve abd ıraka demokrasi.! getirdiği gibi bizedemi demokrasiyi getiriyor.
fatih yılmaz tarafından 2008-07-24 22:54:13 tarihinde yazılmış
sayın muhterem ani-ülkücüler 2
mademki ergenekon denilen örgüt 85 yıldır bu ülkeyi yönetiyor ve bunu mhp yapıyor.onun içinmi en büyük adaletsizlikler ülkücülere yapıldı.rahmetli türkeşe bile yapılmadık işkence kalmadı.yargısız infaz edilen ülkücülerin sayısı bile belli değil.hepsinin ruhları şad olsun.gelelim bu günkü duruma.devam...
Sinan Bol tarafından 2008-07-24 22:50:19 tarihinde yazılmış
Ergenekon ile Mhp'nin kirli ilişkileri mutlaka vardır
Bahçeli zamanında biraz sakin bir tavır izlenmiş olsada, geçmişte yapılanlardan bunların kanka olduğunu anlayabiliriz. Ayrıca Ergenekon yapılanmasının girmediği bir partinin ve kurumun olduğunada inanmıyorum. Baya bi derinlere inmişler yani.
fatih yılmaz tarafından 2008-07-24 22:35:56 tarihinde yazılmış
çok muhterem anti-ülkücüler
aslında geçmişten örnek vererek tartışmak pek adetim değildir.ama öyle kaşınıyorsunuzki insanın sınırlarını zorluyorsunuz.sayın çok muhterem din kardeşlerimiz 80 öncesi canlarını komünisterden korumak için ellerinde cumhuriyet gazetesiyle gezerlerdi.ülkücüler 19 ayrı freaksiyona ayrılmış din düşmanlarıyla tek başına mücadele ederken şimdi kendisinden başkasını müslüman bile görmeyen bu zat-ı muhteremler chp ile koalisyonlar yapmışlardır.devam...
fatih hakyemez tarafından 2008-07-24 22:20:34 tarihinde yazılmış
yorumlar
ya çıkmış bazıları mhplileri kötülüyorar be insanlar bu parti 2 tane ihtilal görmüş gençleri şehid olmuş vatan için bayrak için din için siz çıkmışsınız ülkücülere laf ediyorsunuz ayıptır ya bu adamlar camilerde nöbet tutuyorlar bazı şimdi dinci geçinenler için madem bu kadar dinciler ya neden komunizim zamnında ülkücülerin yanında soga dökülmediniz rehber kuraan derkene he sorarım şimdi çıktınız dinci oldunuz hadi ordan ünüverstelerde hz muhammede hakaret edilirken nerdeydiniz sorarım size ayıptır
oku yorum tarafından 2008-07-24 22:01:57 tarihinde yazılmış
80 milyar dolar çalınırken siz neredeydiniz ey milliyetçiler?ben bu devletin beş kuruşuna halel ge-
tirmedim efendi!hortumculara gözyuman ve milletin malını talan edenlere bana kızdığının onda biri kadar kızmıyorsun üst katını kiraya vermişsin çünkü ve kim ki üst katını birine bir izme çiliğe çuluğa kiraya vermişse asıl dangalakta o dur...benim gibi uzaktan ahkam kesenlerin yüzünden gelmişmiş ne gelmişse bu milletin başına öyle ya 80 milyarı ben hortumlattım!okudum ve senin gibilerinin nasıl yorum yapabileceklerini bir kez daha gördüm ve bir kez daha şükrettim sizin gibi olmadığıma!..
serdar taş tarafından 2008-07-24 20:42:20 tarihinde yazılmış
o bi şey mi
yakında uzaylılarla bağlantılı olsalardı falan diye manşetlerde olabilir.eğer ergenekon akp ile bağlantılı olsaydı acaba ne olurdu?sabah star taraf vb.. ne manşet atardı.yada manşet bile atmazdı belki.
Orhan Kurtaran tarafından 2008-07-24 20:20:49 tarihinde yazılmış
ayhan anıl ın bu yorumuna katılırım.Ama bu durum sadece MHP ye ozgu değil.
Zamanla bunu CHP de ve AKP dede gorduk.PArtı başkanının dediğineyse o oluyor.MHP dede boyle hepsınde de boyle.partı ıcı demekrosı lazım.O da zor.Cunku bız mılletvekılene değil partı baskanına oy verıyoruz.
ayhan anıl tarafından 2008-07-24 20:01:02 tarihinde yazılmış
Metin Yazar
Fikirlerine katılıyorum, sadece töre düşüncen yanlış bence töreye inanan biri Somuncuoğlunun önüne geçip tokatlamazdı ne yaşı yaşına uygun nede MHP liliğe uyar, Bu kişiyi kınamadılar bile ama genel affa karşı çıkan milletvekilini anında ihraç ettiler, Rahmetli TÜRKEŞ ten sonra töre olayıda bitti..
oku yorum tarafından 2008-07-24 19:43:21 tarihinde yazılmış
tekin olmayan alplere
arkadaşım yazdığın yorumda kullandığın argoyla benim bahsettiğim ve ısrarla iddia ettiğim secerenizi ispat etmiş olmaktan öteye geçememişsin ama açıkça bir şey söyliyeyim sana seninle aynı safta yer almaktansa senin söylediğin o argoyu üstüme alınmayı tercih ederim kızmaca gücenmece yok öz eleştirinizi yapın temizlenin 80 milyar doların hesabını verin öyle gelin buraya yorum yazın millet ebleh sürüsü değil ki bazıları gibi yediği kazığı unutuversin...
akifaktas tarafından 2008-07-24 19:25:43 tarihinde yazılmış
sayın bahçeli
sayın bahçeli bu işi başından beri tahmin ettiği için böyle bir oluşumda ülkücü camiaya zarar getirtmemiştir yoksa daha büyük olaylar olabilirdi
salih gül tarafından 2008-07-24 18:58:08 tarihinde yazılmış
murat erdoğan a
maşallah seni görende evliya sanır öte dünyadan haberler veriyorsun bu yetkiyi size kim veriyor acaba siz kimsiniz.al sevdiğin şeyh saitini beraber mahşere gidin ingilizlere nasıl satıldığının hesabını verin umarım bunuda görüyorsun rüya aleminde.kardeşim allahımız ile aramıza girmeyin çıkın çıkın artık saf ve temiz dünyamızdan biz yanlız ALLAH(cc)korkar ona inanır ve sığınırız.sen saitine inan.dünyaya hep tek ve dar bir pencereden baktınız yüzyıllarda geçse bakmaya devam edeceksiniz.tanrı türk kü korusun v
Alp Tegin tarafından 2008-07-24 18:54:09 tarihinde yazılmış
Oku yorum nasıl olurmuş gör!!!
Sen burda MHP lilere hakaret edemezsin.Kelime oyunlarıyla kendini zeki yada birşeyden anlarmış gibi gösterme, senin yaptığın ukelalığın daniskasıdır.Bu milletin başına ne geldiyse böyle uzaktan ahkam kesen dangalakların yüzünden geldi zaten.Allah ıslah etsin ne diyelim...
bahar ılgaz tarafından 2008-07-24 18:13:43 tarihinde yazılmış
Burçin Toprak a:Burçin kardeşim Metin Yazar ı tanımıyorum onu savunma olarak algılama ama darbenin
nesi savunulur?Ordu yönetiminde siyasi anlamda tek bir deha çıkarmıştır bu ülkede o da MUSTAFA KEMAL ATATÜRK tür.Şuanda İnönü zihniyetiyle olan kavgadır bu şeriat meriat değil yani olay!Ordu savaşçıdır yönetimi sivilller yapmalıdır.Bir başka olay da ülkücüler.Sayın Bahçeli gerçek anlamda ülkücüdür,sokakları kapatmıştır!çünkü sokaklarda serseri gibi kavga etmek ÜLKEYE SADECE ZARARDIR!Ama milli menfaatler tehlikeye girince merak etme hepimiz bir mücedelede tek yumruk oluruz için rahat olsun
salih gül tarafından 2008-07-24 17:44:06 tarihinde yazılmış
tezgah
bu yazıdan çok önemli ip uçları çıkarıyorum 1.si mhp faşist bir partidir deniyor 2.birileri ergenekon! denen yapılanma ile MHP arasında bağ kurulması gerektiğini yazıyor.kardeşim allahtan korkun biraz el insaf.siyasi geçemişi temiz ve şerefli bir partiye tezgah hazırlamak isteyen gafiller var.BAŞARAMAYACAKSINIZ.sayın BAHÇELİ türk milleti olarak size güveniyoruz vakur duruşunuz ve bilgeliğinizle bize başbuğumuzu hatırlatıyorsunuz iyiki varsınız.
oku yorum tarafından 2008-07-24 17:15:54 tarihinde yazılmış
mhp li arkadaşlardan özür diliyorum!
sizi ergenekon gibi son derece planlı ve bir o kadarda karmaşık felsefi ve sofistike,urbi et orbi(kente ve dünyaya)küresel bir oluşumu teşekkül etmekle suçlamıyorum!Beni yanlış anladınız böyle birşey asla söyleyemem.Sizin karmaşık hiç bir yapının tepesiyle ya da kurumsallığıyla bir ilginiz zaten olamaz,isteseniz de beceremezsiniz!Çünkü uzun vadeli karmaşık planlamalar vizyon sahibi olmayı gerektirir.O bakımdan siz ancak böyle karmaşık senaryoların figüranları olabilirsiniz,olmuştunuz ve oluyorsunuz!..
demokrat tarafından 2008-07-24 17:10:05 tarihinde yazılmış
mhp siyasette tabuları yıkmıştır
benim anlayışıma göre bir siyasi parti önce ilkeli olmalıdır, duruşu belli olmalı politikası süpriz oluşturmamalıdır, mhpden ne beklendi sie ö görülmüştür ülkenin böyle siyasi partilere ihtiyacı var, ben mhp li olmadığımı defalarca teyyit ettim ama yiğidin hakkını vermek lazım, ergenekon konusunda daha dava aşamasında ike kimse bi şey bilemez belgeler ortaya net dökülemezken partilerin meydanda nara atmaları çok yakışıksız, mhp yi hayretle izliyorum işi bulandırmadan somut belgelere göre konuşuyorlar tbrklr
Alparslan Bozkurt tarafından 2008-07-24 17:03:37 tarihinde yazılmış
nemi olurdu
akepe kına yakardı herhal ama MHP nin kendileri gibi sözde değilde gerçekten vatan sevdalısı olduğunu anlayıpta işine gelmeyen şu zavallaılar ne yaparlardı bilmiyorum
fatih koray tarafından 2008-07-24 16:51:03 tarihinde yazılmış
tabiki sağ değil
arkadaşın birisi mhp ye sağ parti demeye dilim varmıyor diye buyurmuş. elbettteki sağ parti değil ne sağ nede sol parti onlar sadece sizlere yakışan siyasi sıfatlardır. mhp Türk milliyetçisi bir partidir ve tek ideolojiside budur. Türkiyenin son 50 yılını sömüren ve abd nin uydu devleti yapan bir sağ zihniyetle ve Türk milletinden kopuk milli değerlere mesafeli alın teri ile hiç alakası olmayan bir sol la ne işi olabilir. bunlarla sadece sizin işiniz olur babalarınız demirele sizlerde erdoğana oy verirsiniz
ismail hakkı kocamemil tarafından 2008-07-24 16:40:38 tarihinde yazılmış
cahilliğinizi belli etmeyin
arkadaşın biri ülkücü yeni çağ gazetesi demiş. heralde o vatandaş birgünden birgüne o gazeteyi alıp okumamıştır. yoksa o gazetenin şuanki mhp yönetime bakışının, koministlerden bile daha sert olduğunu bilirlerdi. mhp'nin darbelerle işi yoktur. bunun için devlet bahçeli'nin grup konuşmalarınından birinde söylediği, "80'lerde bizleri hapse atanlar şimdi bizden kendilerini savunmamızı istiyor" sözünü dikkate alırlardı. ergenekon nelerin üzerini örtüyor biraz araştırın bakalım. hangi yasalar geçti bu sıralar
yaşar Gürakan tarafından 2008-07-24 16:40:38 tarihinde yazılmış
Oku Yorum
MHP düşmanlığı adamın iliklerine işlemiş.Yorum yazıyor adını yazamıyor.Üç yorum yapmış üçündede MHP ye kin kusmuş:Nedir dernin Oku Yorum! Allah seni ve senin gibileri islah etsin.
nabukadnazar tarafından 2008-07-24 16:12:28 tarihinde yazılmış
editör kardeş
Editörün Notu: Yorum kurallarına uymayan yorumlar yayınlanmamaktadır. Yorum kuralları için bakınız: http://www.haber7.com/haber/20080624/Haber-7-yorumlari-icin-genel-ikazlar.php Selamlar
nabukadnazar tarafından 2008-07-24 15:46:18 tarihinde yazılmış
DEVLET BAHÇELİ
Devlet Bey hiçbir teşkilatımı ve ülkücüleri sokakta görmek istemiyorum derken ne kadar isabetli bir karar almış olduğunu teyit etmiştir.Bu arada kendini eski diye vasıflandıran ülkücüler boşa beklemesin son ana kadar ülkücüler sokaktan uzak duracaklardır. AYRICA dersimli arkadaş ne mutluki bu darbe bozuntucuların arkasından ülkücüler değil de köhneleşmiş sol çıktı...
Orhan Kurtaran tarafından 2008-07-24 15:15:02 tarihinde yazılmış
okuyorum banada cevap verın dıyorsun ama gorduğum kadarıyla ne desen kımse senı kaıdeye almıyor.
berbat ettiğiniz herşeyi bir bir düzelten insnalara saygı gösterin birazcıkmhp lilerin konuşmaya asla ama asla ama asla ve asla hakları yoktur nokta...bu yorumund aunuttuğun bır husus var herhalde.1-Devlet bır butundur.Hukumetlerle devletı ayrı tut.Mhp ıktıdar partısı değildi.ozellıkle 367 lerle hıc gelmedı.Bır seyler yolunda gıtmemıs olabılır.Sımdıde hıc acıcı değil.Toplumda aynı sorunlar yıne yasanıyor.Oncekı hukumetlerden Mhp nasıl devr aldıysa AKp de bu devrı aldı.MHp nın bır oncesınde kım vardı.Erbakan
Hasan Basri tarafından 2008-07-24 14:41:57 tarihinde yazılmış
Metin Yazar ve İçselleşmek
Metin Yazar merak edemiyorum sen neyi içselleştiremedin...:) Çok iyi bir cümle yaaa, Bunu içine sindirememek yerine kullanmışsın galiba içselleştirmek :) Vallahi merak ettmedim sen neyi içselleştirmedin, dışarıdan görünen Ülküperver ve vatanperver insanları zınnımca(zannımca)Sadece bir iddia ve tahmin kızma hemen...Bende acayip acayip kelimelere yazdım ne olcak "perver" ekle gitsin sonuna sondan eklemeli bir dile sahibiz nasıl olsa..:)
Orhan Kurtaran tarafından 2008-07-24 14:28:32 tarihinde yazılmış
Yazar ERDOĞANDAN BAŞBAKAN ERDOĞAN A.
Yazar Erdoğan, Ergenekon’un MHP’liler veya ‘ülkücüler’le bağlantısı olsa - veya ortaya çıkarılabilse - bugün solda suskunluktan pek eser kalmazdı' dedi.Adamın temennısıne bır bakın yahu.Alıştık zaten olsalarla bu ıs yuruyecek.El bombaları yakalandığında o zamanın bakanı Abdullah Gul bunun arkasında kı gucu cıkaracaz dedı.Ve o guc ortada sonra bombalar kayboldu.Imha edıldı dendı.Sonra tekrardan bulundu dendı.Hep hıakye hep hıkaye.MAsallarla buyun bır toplumuz.Ama bazılarınıa bakıyorum hala buyumemısler.
oku yorum tarafından 2008-07-24 14:27:15 tarihinde yazılmış
hadi ordan be
berbat ettiğiniz herşeyi bir bir düzelten insnalara saygı gösterin birazcıkmhp lilerin konuşmaya asla ama asla ama asla ve asla hakları yoktur nokta...
Göktürkçü tarafından 2008-07-24 14:26:20 tarihinde yazılmış
************
Ergenekon başlı başına bir yalan. MHP de CHP de bu ülkeyi, bu vatanı, Türklüğü en çok önemseyen seven partiler. Dolayısıyla bunlar Türklük duygusunu yoketme çabaları... Hatırlarsanız Akp ve Dtp 301 konusunda rahatsız olmayan 2 partiydi. Mhp ve Chp ise rahatsız olmuşlardı 301in değiştirilmesine. Herşey gayet açık...
Yüz paralık kurşun tarafından 2008-07-24 14:23:53 tarihinde yazılmış
MHP ve Türk Milliyetçiliği
MHP yönetiminde beğenmediğiniz faaliyetler olabilir. Oy da vermeyebilirsiniz. Kaldı ki ben de vermedim. Ama burada MHP üzerinden Türk Milliyetçiliğine saldırma pozisyonuna gelinmesi esefle karşılanmaktadır. Madem ki bir şeylerin eksik gittiğini biliyorsunuz ve oraya gönül vermişsiniz, o zaman sorunun çözülmesi için çalışmalar yapın. Lafla peynir gemisinin yürümeyeceğini siz de çok iyi biliyorsunuz.
Hasan Basri tarafından 2008-07-24 14:19:36 tarihinde yazılmış
MHP neden Sessiz Diye bir soru olur mu?
Davaya bakan avukat konuşuyor savcı savını ileri sürüyor MHP jürilik yapmasında kim yapsın...Ergenekon davası MHP yi sadece ismi yönüyle ilgilendirir..Gerisi hesaplaşma mı sataşma mı onu bilmez.. Ne haliniz varsa görün bu hesaplaşmada yargı yara almasın çabasını göstermek erdemlik ve ilkeli siyasettir.. İlkenin anlamını bilenlere duyurulur..
tarafından 2008-07-24 14:14:23 tarihinde yazılmış
MHP sağ partimi... Hadi yaa
22 Temmuz öncesi ulusalcıların düzenlemiş olduğu mitinglerde bu MHP lilerin ne işi vardı. Doğu Perincekin, Veli Küçükün Atütürkcü Düşünce Dernege üyelerinin içerisinde sizin ne işiniz vardı. Olaylardan anladığım kadarı ile 367 Olayında TBMM ne milletvekillerini sokmayan güç, MHP ye de yeni kurulacak hükümette rol teklif etmiştir. Başbakanın dediği gibi bunlar kaçak güreşiyo. Hep minderin dışında bekeliyor. MHP ye artık sağ parti demeye dilim varmıyor.
Hasan Basri tarafından 2008-07-24 14:13:31 tarihinde yazılmış
Metin Yazar
Metin ol arkadaşım sen ne kadar kötülümeye çalışırsan çalış Ülkjücüler belirledikleri ülküden bir cm bile sapmayacaklar...iktidara karşı olan ne varsa onun yanında olmak amacı gütmediğini sende çok iyi biliyorsun iktidarın yanlışları var ise onu söylemek erdemliktir.Ergenekon operesayonu ile ilgili bir yazıya yorum yazdım senin yorumunu görünce acaba başka bir yazı mı okudum diye tekrar okudum... Bırak sulukuleden su satmayı işte malzeme ona yorum yap solcular ergenekonda MHP olsaydı ne derdi onu anlat...
tarafından 2008-07-24 14:09:54 tarihinde yazılmış
MHP nin duruşu; Düşmanımın Düşmanı Benim Dostumdur şeklinde
MHP bugüne kadar hep solu dost olarak görmüştür. Bu dostluğun kökeni nedir onuda anlamış değilim. seçmeninine inat genelde Sol partilerle birlikte banada iktidar olmada bir rol verirlemmi düşüncesi ile haraket etmektedir. DSP ve CHP ile aynı siyaset yapmalarını anlamış değilim. Eğer seçmeni kazanacaksan sola değil sağa yaklaşacaksın. Sırf muhalefet olsun diye aktidarı karalayacaksan sağ seçmenden oy alamazsın. Birde dürütlük ve samimiyet gerekli tabiki.
murat erdoğan tarafından 2008-07-24 14:02:46 tarihinde yazılmış
Kel Ali'nin torunları hortlamış
İstiklal mahkemelerinin celladı Kel Ali'nin torunu ulusalcılar,siz Kel Ali'nin ben de Şeyh Said'in arkasında mahşerde hesap vereceğim.Önce asıp daha sonra yargılanmasına diye karar veren celladın torunları.Mahşer günü asarak,keserek çaldığınız bedenler yakanıza yapışacaktır.O güne inansanız da inanmasanız da böyle olacaktır.Bu arada Kel Ali'nin son nefeslerini gelmeyin gelmeyin diye bağıra bağıra verdiğini de öğrenmiş olun.Yarın sana da pamuk sırası gelince mahşerde hesaplaşırız kel ali nin torunu seni:)
Burcin Toprak tarafından 2008-07-24 13:57:53 tarihinde yazılmış
Bagisla Yazar'i ne de olsa AKP'ye oy veren %77lik tahsil grubu icinde!
O sadece Vakit/Safak/Taraf/Zaman ve Sabah'i okur yazar da yazar profosor gibi.Benim imla veya aceleden dogan diger hatalarimi bulmaya calisir icerigine soyleyecegi biseyi olmadigi icin.Haa bir de bombalardan ve darbelerden cok korkar,hic cevap vermez benim dini butun Babam korkmuyor da senin derdin ne ordunun darbeleriyle sorusuna!Eski Ulkucu MHP olsaydi bu olanlar olmazdi,cunku degneksiz gezmeye basladilar koyde meydani bos bulup.Ama ne denli gaflet ve dalalet icinde olduklarini ogrenmelerine cok az kaldi!
serdar kopan tarafından 2008-07-24 13:52:04 tarihinde yazılmış
bay bayçelinin takdir edilecek tarafı
kendisinin en takdir ettiğim tarafı, partili gençleri ve büyüklerini büyük ölçüde disipline edip provakatif işlere karıştırmaması, partisini kullandırmamasıdır. devlet adamlığı da budur..küçük oyunlara gelip heyecanlı hırslara kapılmadan devleti milleti korumayı bileceksin..bu kadar özellik devlet yönetmek için yeterli mi, kriterlerime göre değil..durum yönetimi gelecek yönetiminin sub elementidir sadece..
oku yorum tarafından 2008-07-24 13:34:39 tarihinde yazılmış
mhp siz ergenekon çimentosuz beton gibi...
pandoranın kutusu gibi açıldı bir kere...yayılıyor bütün kötü kokular yeryüzüne...içi içine o da içine...matruşka gibi bitmek bilmiyor, kutunun içinden çıkan çıkana mhp siz bir çete tasavvur etmek bile son derece komiktir zaten...ergenekon olacak bir şeyin adı ve içinde mhp olmayacak öylemi?? geçiniz efenim güldürmeyiniz Allahaşkına...
Orhan Kurtaran tarafından 2008-07-24 13:25:34 tarihinde yazılmış
YILLARCA AKP YE HIZMET ETTIM AMA BU DAVADAN SONRA AKP YE OY VERMICEM
AKp sız ne geceleırm ne gunduzlerım kaldı.HEr gun bır oy ıcın caba sarfettım.Her işinde aktıf oldum.Sonuc ne AKp gıdıp ergenekon dıye bır cete cıkartsın onunla oturup uğraşsın dıyemı.Bır daha AKP ye oy vermıcem.Verenıde engellıcem.ARtık utanıyorum AKP den M.EMin AVcğlu bu ınandırıcı oldumu dersın hayır.100 km oteden benım mhp ye oy attığım bellı olur.Star gazetsı televızyonu kımlerın elınde gorun.Secım oncesıde MHP ye gıydırıyordu hala tek derdı MHP.İftiracı gazete...
Hüseyin ASLAN tarafından 2008-07-24 13:24:44 tarihinde yazılmış
Bigisiz Cahiller MHP yi azına almasın.
MHP birkere Sağ parti Değildir.Türk Milliyetçilerin Partisi Türçe Düşünen ve Konuşan Dünyayı Türkçe okuyanların Ülkücülerin partisidir.Sizin sağ dediğiniz Liboş takımı olamamıştır olamazda. Ya ölüm Ya istiklal Yaşasın Tek Devlet TEK Bayrak
TÜRK TÜRKCAN tarafından 2008-07-24 13:23:18 tarihinde yazılmış
MHP VE ÜLKÜCÜLER ÜLKEMİZİN GARANTİSİDİR
mhp ve ülkücüler olmasaydı şuan ortaamı düşünemiyordum ben ergenokana bağlı olsa bile açın bakın en temiz yolsuzluk yapılmamış siyasi lideri ve siyasetçi kademelelerin mhpden ülkücülerden meydana geldiğini sizde görün burada boş beleş konuşmayın HAKAN MEMNUN senin bildiğin yanıldığına yetmiyor be birader boşuna konuşma :=))
G. Osman Paşaoğlu tarafından 2008-07-24 13:09:36 tarihinde yazılmış
MHP'ye Saldırmanın Dayanılmaz HAFİFLİĞİ ..!
Nedense bu başlık bilgisayarımda tanımlı durumda ve her MHP haberinde kadrolu karalamacılar için hazır bulunuyor. TAŞ düşsün başlarına MHP kadar. Kabul ediyoruz Apo'yu 6 yıldır biz asmadık-besliyoruz. AB'ye biz yalakalık yaptık. ABD'nin kuklası biz olduk. Kıbrıs'ı verdik verecez. Kuzey Irak'tan yağmur gibi terörist bizim yüzümüzden geliyor. Ekonomi zaten bizim kontrolümüzde ya mahvedende biziz ekonomiyi.
Alp Tegin tarafından 2008-07-24 13:03:10 tarihinde yazılmış
Herkes incelensin önemli değil....
Ben gerçek ülkücülerin yada milliyetçilerin ülkenin bekasına zarar getirecek oluşumlarda bulunacaklarına inanmam,eğer bulunuyorlarsa da sahte Atatürkçüler gibidirler onlarda... Her vatanını seven Türk Vatandaşı ülkesine zarar veren kim olursa olsun onun herzaman karşısında olmalıdır.Türkiyenin zıplama yapmasını engelleyenler bana kalırsa bu ergenkon çetesi olabilir,o yüzden sonuna kadar gitsin araştırma,solcu,sağcı,dinci,kominist farketmez yeterki Türk Milletinin başına karanlık işler açılmasın.
Madenligakkoş tarafından 2008-07-24 12:56:56 tarihinde yazılmış
Sn.Metin Yazar
Bir ülkücü olarak tespitlerinize katılıyorum malesef parti içi demokrasi Mhp'de gelişmemiştir. Bu arada yazılarınızdan bilgili biri olduğunuz anlaşılıyor. Saygılar..
Turan Bozkurt tarafından 2008-07-24 12:39:07 tarihinde yazılmış
Editör Bey ' e
Sevgili kardeşim kuralları ihlal ettiğim kısımlarını ne gerekiyorsa yaparak '' Devam -3- '' ü de yayınlayabilirseniz memnun olurum ... Mesajım yarım kalıyor ... Tabi mümkünse ... Saygılarımla Editörün Notu: Yayınlanmayan yorumlar silinmektedir. Kurallara uygun yorum gönderdiğiniz takdirde yayınlanacaktır.
fatih kaya tarafından 2008-07-24 12:32:14 tarihinde yazılmış
ne oldu
murat erdoğan. şeyh saitin torunu murat erdoğan. ne oldu Kel ali dedeni mi astı ? :)
baybars can tarafından 2008-07-24 12:28:23 tarihinde yazılmış
neden bağlantısı olmasın.
neden mhp ile bağlantısı olmasın bu işlerin,mhp geçen sene şehit cenazelerinde boy gösteren bir parti değilmidir,kaldıki askerleri kimin şehit ettiğide bellidir,kaldıki bir geçmişteki bir çok olayda mhp de rol üstlenmiştir,buna ülkü ocaklarıda dahildir,yanılmayın mhp derin çete orjinlidir,chp gibi,28 şubatı 12 eylülü unutmayınmhp nin ve ülkücülerin oynadığı rolüde.
oku yorum tarafından 2008-07-24 12:24:49 tarihinde yazılmış
ergenekonun ağa babası mhp dir zaten
buda lafmı yani şimdi...mhp siz ergenekon mu olurmuş sayın yazar valla beni şaşırttınız...
fatih kaya tarafından 2008-07-24 12:23:50 tarihinde yazılmış
Metin Yazar'a
Rahmetli Türkeş'in 1960 ihtilalinin hata olduğunu söylediğini iddia ediyorsun ve çuvallıyorsun. Çünkü o ihtilalin içine Dündar Taşer'lerle birlikte iktidarı İnönüye devrettirmemek için katıldıklarını söylüyorlar. O ihtilalin değil Menderesin idamının hata olduğunu söylüyordu ve tabi bu kendi hatası değildi. çünkü kendisinin de içinde bulunduğu 14ler yurtdışına sürgüne gönderilmişti Menderes idamından çok çok önce. Ayrıntılı bilgi için bkz. "27 Mayıs ve Türkeş" yazarı muammer taylak.
Ali Saygin tarafından 2008-07-24 12:22:13 tarihinde yazılmış
MHP neden sessiz
Asil sorulmasi gereken MHP nin Ergenekon konusundaki sessizligi.Susurluk konusunda sessizligini anlayabilirizde Ergenekon konusunda sessizlik bu olayin Susurluklada bir yerinden baglanabilir olmasimi.Komunist bir yapilanma konusunda solun sessizligi normalde MHP ye ne oluyor onu anlayamiyorum.
ibrahim koçman tarafından 2008-07-24 12:13:22 tarihinde yazılmış
Olmadığını söylemek mümkünmü..
aslında bu örgütün içinde ben Atatürkçüyüm diyeni Cumhuriyetciyim, Milliyetciyim ve hatta Milli görüşcüyüm diyen de var. Bu aykırı fikirleri birarada barındıran Ergenekon'u bende merak ettim. Aslında sol cenahdan gelen yoğun tepki yargı aşamasında ve sonuçlandığında nasıl bir şekil alacak merak ediyorum. Şimdi tatil zamanı artık biraz mola verin ülkede nefes alsın..
hakan memur tarafından 2008-07-24 12:11:58 tarihinde yazılmış
mhp ülkücü ve sağ görüşlü mü GÜLDÜRMEYİN
SAĞ GÖSTERİP SOL VURANLARDAN DIR MHP.... ecevit dönemi kualisyona katılarak açıkça ben solcuyum ve solcular için çalışan biriyi dedirti...mhp 20 yüzyılda kalmış sol zihniyettir...hiçbir zaman ikdidara gelemeyecek bir zihniyet ... ankaranın ötesine geçemeyen milletin yüzüne karşı ip atanlar bu ülkede iktidarı hak etmezler efendim..Milliyetçiyim ve mhpye o üçlü kualisyonda mhpye oy vermiştim BEN MHPYE SOL BİR PARTİYLE KUALİSYON YAPSIN diye vermedim...ben mhpye apoyu imralıda paşa paşa yaşatsın diye vermedm
murat erdoğan tarafından 2008-07-24 12:01:08 tarihinde yazılmış
Cehaletin,saflığın ve fitnenin yeni adı:Ulusalcılık
Ulusalcı cehalet terör örgütü lehine yorumlar yapıyor.İnsanın hem cahil hem menfaatçi hem de laiklikten menfaat elde etmek için ulusalcı olması gerekiyor.bunların ağababası tuncay bile akşama kadar sövdüğü adamlardan parayı alıncaya kadar laikti.bunların alayının derdi yıllardır darbeyle yuvalandıkları devlet kurumlarından milletin tokadıyla atılmış olmaları.yobaz dediği adamın tırnağı kadar hizmeti olamaz bu memlekette bu çığırtkanların.kel ali'nin torunları...
yaşar Gürakan tarafından 2008-07-24 11:58:28 tarihinde yazılmış
Yanıp Tutuşuyorlar
Sayın yazar ve onun zihniyetindekiler işe MHP yide karıştırmak,MHP liler tutuklandı demek için yanıp tutuşuyorlar.Bunlar iflah olmaz ülkücü düşmanı.Allah ıslah etsin.