“Sayın Cumhurbaşkanımız, Adli Tıp Raporunda ifade edilen durumun Anayasanın 104 üncü maddesinin ikinci fıkrasının (b) bendinde sözü edilen “sürekli hastalık” kapsamında olduğunu dikkate alarak, ilgilinin kalan hapis cezasını, söz konusu madde uyarınca kaldırmışlardır."
Bu cümlede geçen “ilgili” ile kastedilen kişi Necmettin Erbakan’dır…
Cumhurbaşkanımız “sürekli hastalığı” nedeniyle Erbakan Hoca’nın cezasını Anayasa’nın kendisine verdiği bir hakkı kullanarak affetti…
Zannediyorum bu cümle Erbakan Hoca’nın olmasa da, yakın çevresinin Sayın Gül’den göreve geldiği günden bugüne beklediği bir cümleydi…
Evet, bu af’la aslında kaldırılan, yaşı 70’i geçmiş bir siyasinin prangaları değildir, bu ülkeye
Başbakanlık yaparak hizmet vermiş bir siyasiye karşı yapılan bir ayıp ortadan kaldırılmıştır.
İsabetli bir karar verilmiştir…
***
10. Cumhurbaşkanımız Sayın Sezer’in görevde bulunduğu süre içinde aynı anayasal hakkı kimler için kullandığını liste yaptığınızda Sayın Gül’ün yetkisini bu ülkeye Başbakanlık yaparak hizmet etmiş birisi için kullanmasını değil eleştirmek, haklı dahi bulursunuz…
Peki Sayın Sezer kimleri affetmiş…?
Bir araştırınca hemen karşımıza bir liste çıkıyor…
Göreve geldiği 2000 yılından görevden ayrıldığı güne kadar toplam 190 kişiyi affetmiş…
Sayın Sezer'in, toplumun içine salıverdiği bu mahkûmların hemen hepsi bir terör örgütü mensubu…
Buyurun size affedilen kişilerin mensubu oldukları terör örgütleri listesi… Affedilen 190’kişiden;39 DHKP-C, 5 PKK, 28 TKP-ML TİKKO, 28 TİKB, 19 Dev-Sol, 17 MLKP, 15 THKP-C, 3 TDP, 2 TKİP, 2 TEKP Leninist Gerillaları, 1 DHP 1 Dev-Yol. Sezer'in affettiği adi suçlular arasında ise; 7 katil, 3 tecavüzcü, 1 gaspçı, 5 çete mensubu, 4 de uyuşturucu kaçakçısı bulunuyor. Sezer'in, aralarında polis katili Bekir Sıtkı Keçeci'nin de bulunduğu teröristleri af gerekçesi ise, açlık grevine bağlı olarak oluşan Wernicke-korsakof adlı bir tür hafıza kaybı hastalığı.
Sayın Sezer’in af yetkisini kullanarak affettiği bu isimlere CHP’den tek bir itiraz gelmemiş… Aynı CHP şimdi Erbakan’ın af yetkisiyle serbest kalmasına “tepki” veriyor…
Gel de çık işin içinden…
***
Şimdi burada “Gül aslında kendisini affetti”, “kendiside aynı davadan yargılanıyordu” gibi siyasi ve hamasi içerikler taşıyan bir tartışmaya girmek istemiyorum.
Zira aklı selim sahibi her siyasi bilir ki bu dava nereden bakarsanız bakınız siyasi bir davadır… Siyasi sonuçları olmuştur…
Bu noktayı es geçelim…
Ne beni açar, ne sizi…
Gelin ben sizi anlamsızda görülse yepyeni bir tartışmaya götüreyim.
Evet, tartışma ne CHP’nin, “Bu af nerden çıktı?” diye başlattığı bir tartışmadır, ne de Lübnanlı İslam Alimi Fethi Yeken’in, “Erbakan’a karşı bu ayıbı temizleyin” ifadesidir…
Yeni tartışmamız, “Gül Erbakan Hoca’yı affetti ama, asıl önemli olan Erbakan Hoca’nın Gül’ü ve Erdoğan’ı affedip etmemesidir” konusudur…
Tartışmalardan, konuşmalardan zevk alan Camianın ateşli gençleri şimdi bir yandan Erbakan Hoca’nın affedilmesiyle oluşan yeni durumu konuşurken, bir taraftan da bu affın önemsizliğini masaya yatırıyor…
Yani Gül ve Erdoğan için, “Ne isa’ya, ne Musa’ya durumu” doğmuştur…
***
Bu da nerden çıktı şimdi? Diyorsanız yazıyı bitirmeden başka bir yazıya yelken açın, ama bu anlamsız tartışmaya kulak kabarttıysanız buyrun devam edelim…
Bu kadar gereksiz bir tartışmanın Milli Görüş camiasının tümünü değil de, fanatik bir grupça yapıldığını belirtmeliyim…
Zira bu fanatik grup, “partiyi din” gibi “kutsal” gördüğü için, “kendi fırkasından olan zalimi abid, muhalif fırkada olan abidi zalim” görüyor…
Mehmet PEKERtarafından2008-08-23 11:16:59tarihinde yazılmış
Sn. Erbakan Sn. Gül'ü neden affedecekmiş ya da affetmeyecekmiş ki?
Sn Gül Sn Erbakan'a hangi haksızlık ya da saygısızlık yapmış? Hangi yanlış Sn Gül'den sadır olmuş. Baba yerindeki Erbakan'ın göstermesi gereken olgunluğun daha fazlasını Sn. Gül ve arkadaşları gösterdi. Aksine son kongrede Sn Gül'e karşı Sn Kutan lehine kulis yapan Sn Erbakan. Gençlerin Sn Erdoğan ekibine hakaretler yağdırmasına ses çıkarmayan da Sn Erbakan. Seçim meydanlarında Sn Erdoğan ve Sn Gül ekibine "bizansın torunları" yakıştırmasını yapan da Sn Erbakan. Kim kimi affetmeli?
fatih ahmetoğullarıtarafından2008-08-22 14:32:12tarihinde yazılmış
sensizlik bir daha yüreğimi soğutmasın
ey hocam, yolun yolum davan davamdır. sen laf değil İŞ acizlik politikaları ve işbircilik değil D( ve islam politikasını uyugladın. gafiller ve müstekbrlerden korkadın stratejik de olmadın. sana biz şahitiz. sana tum alemler şahit. sana davan şahit
tarafından2008-08-22 14:26:55tarihinde yazılmış
yanlış yorum
yorumlara şöyle bir baktım şaşırdım erbakan hoca ile uğraşmaktan nedense esas hayrette kalınacak korkunç bir gerçege kimse değinmemiş bunu anlamak çok zor
ismi sn ahmet olan adaşım cumhurbaşkanımızın affettikleri gerçekten doğrumu yoksa siz sn fatih bayhan bey hatamı yaptınız vatan hainleri nasıl oluyorda affediliyor bu gerçekmi inannamıyor ve inanmak istemiyorum bir yanlışlık var veya olmasın.
Ahmet SERTELtarafından2008-08-22 12:10:25tarihinde yazılmış
Nefsine Hakim Ol
Aslında Erbakan Hoca eski muhalif tutumuyla AKPARTİ'ye büyük katkı sağlıyordu. İnşaallah eski tutumuna devam eder. AKPARTİ'ye yapacağı en büyük kötülük düşmanlığı bırakmak olur herhalde.
osmanlı aşığıtarafından2008-08-21 11:02:16tarihinde yazılmış
halil sarıaslan kardeşime
son yazdığın yazının altında bir imzalık yer var mı?bir imza da ben atmak istiyorum.olay aynen öyledir.saygılar.
bentarafından2008-08-21 09:59:09tarihinde yazılmış
etmeyin eylemeyin sevgili kardeşler...
sn.erbakan TC siyasi tarihinin en büyük aktörlerinden birisidir..laf atılmamalıdır...çünki hiç bişey olmasa yine de liderdir..seveni vardır..bunu düşünün..ancaaaaaaaak...eh hocamız da hani sanki böle biraz da enaniyeti bıraksa artık...eh boynuz kulağı geçermiş..bıraksın artık inadı..evlatları bişeyler başardı..ülkeye farklı bi çehre kazandırdı..bıraksın ina dı da kabul etsin artık...onlar da lider....ve başarılılar..arkadaşlar...bu iki kardeş insan grubu bari yapmasın seviyeyi düşürmesin..
halil sariaslantarafından2008-08-21 01:30:19tarihinde yazılmış
haklısınız arkadaşlar
inan amacım polemiğe girmek değil örneklerimle anlatmaya çalıştığım konu lider olarak gördüğümüz büyüklerimizin söylemediklerini bizlerde söylemeyelim.kutuplaşmayı değil birlik beraberliğe yönelik söylemler kullanalım.aynı vatan üzerinde yaşayan aynı inancı paylaşan kısmi fikir ayrılıkları olan görüşlerin insanlarıyız.birbirimize rahmet nazarıyla bakarsak kazanan bizler olacağız.arkadaşlarımız biraz gençler sanıyorum dolayısıyla onun getirdiği bir hız ve fanatizm sözkonusu.hepinize selam
Miray BAYRAKtarafından2008-08-21 01:18:52tarihinde yazılmış
HOCA AFFEDER Mİ AFFETMEZ Mİ ORASINI BİLEMEM DE...
Önmeli olan Gül için vicadanının sesini dinlemiş olmak ve vicadanını rahatlatmaktır.
ALLAHın rızasını bilen için başkalarının ne diyeceği pek önemli değildir.
Benim esas merak ettiğim; M.G savunucuları bu karardan sonra azıcık olsun utanma emareleri gösterecekler mi acaba?
Bizlere karşı çok acımasız,aşırı derecede katı ve ölçüsüz konuştular.
Helalleşme gereği duyacaklar mı ?
osmanlı aşığıtarafından2008-08-21 00:55:23tarihinde yazılmış
halil sarıaslan kardeşime
son yazdığın yazı harika olmuş.ben de burada sayın hocamı savunuyorum ama son 2 seçimde oyumu ak partiye verdim,asla pişman değilim.ama erbakan hocama laf söylenmesi zoruma gider.biz diğer kardeşlerimize bu duyguyu anlatmaya çalışıyoruz.ama onlar sanki karşılarında baykal zihniyeti varmış gibi bel altı vuruyorlar.bizi düşmanın attığı taşlar değil ama,dostların attığı güller yaralar.anladınız mı milli görüşçü kardeşlerim?
Mimigatarafından2008-08-21 00:52:12tarihinde yazılmış
Onlara böyle sorular sorulmaz
Böyle şeyleri de akıllarına getirmeyin. Çünkü onlara göre Gül ve Erdoğan mutlaka suçludur, af dilemeleri gerekir. Daha fazlası da gerekir... Bence hiç bir şekilde Erbakan ile yan yana gelmesinler. Ak Parti toplumun bu kadar büyük teveccühünü kazanmışsa bunun en önemli nedeni Erbakan'ın siyasetinden uzaklaşmalarıdır. Sadece bir kesimi değil bütün insanları kucaklamalarıdır. Erbakan bunu başaramadı.
halil sariaslantarafından2008-08-21 00:35:03tarihinde yazılmış
yaradana kul olabilmek
nefis terbiyesi ister,tevazu ister,müminlere karşı rahmetle bakmayı ister vs,vs.ben öncelikle belirteyim zaten site sakinleride bilir ak partiliyim.yazdıklarımdan saadetli olduğum kanısına varmışın ama olsun.benim,yada diğer arkadaşların bu şekilde düşünme sebebi siyasi terbiye,gelenek,görenek ve inaçla alakalı.yazılara cvp vermiş olmak için yazma oku.yeniçeriye söylediklerim senin veya diğerleri içinde geçerli.fanatizm,önyargı,taasuplar insanı iyi noktalara taşımaz.
hikmet basirettarafından2008-08-21 00:33:17tarihinde yazılmış
Kimse kimseyi kandırmasın
Erbakan bir kere hapis falan yatmıyordu bizansın çocukları dediği, gömleği çıkardılar diyerek , kendi partisinden ayrıldıkları için , dinden çıktıklarını ima ettiği , ergenekoncularla bir olup kuyularını kazdığı akp tarafından çıkarılan yasayla , yazlığında tatil yapıyordu .ama gül bu manevrasıyla , zavallı hoca , eziyet içinde , bu akp de ,gülde erbakanı af edebilecekleri halde affetmiyorlar işte bunlar böyle hain şeklindedeki siyasi duygu sömürüsünü berteraf ederek erbakan kalesine gol attı .
doğrucu davuttarafından2008-08-21 00:29:11tarihinde yazılmış
halil sarıaslan kardeşim.
senden bir kardeşin olarak rica ediyorum,böyle polemiklere girme.senin yorumlarını zevkle okuyorum,imanlı ve ihlaslı kardeşimsin.karşındaki insan da neticede,ağır sözler kullansa dahi müslüman kardeşimiz.belki o da,osmanlı aşığı kardeşimiz gibi,senin gibi,benim gibi uzlaştırıcı ve kardeşliği pekiştirici yorumlarımızı gördükçe bizlere sevgi besleyecektir.ben,yeniçeri kardeşimin de çok iyi bir insan olduğuna inanıyorum,hepinizi seviyorum...
osmanlı aşığıtarafından2008-08-21 00:00:50tarihinde yazılmış
yok aslında birbirimizden farkımız,hepimiz osmanlı bankasıyız.
çocukluğumda,tek kanallı trt dönemlerinde,siyah beyaz televizyonumuzun ekranından hep bu reklamı seyrederdik.neydi o günler be,artık biz de yaşlanıyoruz.göz açıp kapayıncaya kadar ömür geçiyor,ecel gitgide yaklaşıyor.şu kısa ömürde inanın kimseyi kırmaya,üzmeye değmez.kaldı ki bizler aynı tohumdan çıkmış iki fidan gibiyiz.yani özbe öz kardeşiz.inancımız,itikadımız,rabbimiz,peygamberimiz bir.neyi paylaşamıyoruz.ben milli görüş camiasından çıkmış bütün kardeşlerimi ve tüm müslümanları seviyorum,seveceğim.
tarafından2008-08-20 23:51:55tarihinde yazılmış
Ben olsam
Erbakanin yerinde olsam Abdullah Gule ve Tayyip Erdogana yaptigi seviyesiz kufurlerden sonra bu aftan sonra utancimdan saklanacak kose bucak arardim. Ama buradaki milli gorusculere bakilirsa utanmak soyle dursun birde zeytinyagi gibi uste cikmaya calisyorlar. Kufur ettikleri kisi kendilerini affetti. Anlayana bundan daha buyuk bir utanc olamaz vesselam
halil sariaslantarafından2008-08-20 23:45:00tarihinde yazılmış
işime gelenler
sn erbakandan maaş alıyorum,eh sağolsun sn cumhurbaşkanı ve sn başbakanda birer maaş yolluyorlar.naparsın menfaat dünyası yeniçerim!şimdi ben tutsam bunlar arasında tercih yapsam mazallah maaşlarım kesilir,o yüzden böle kıvırmak gerekiyor.dostum aldığımız terbiye bunu gerektiriyor,lider olarak gördüğümüz büyüklerimizde böyle davranıyorlar.gelenek,aile terbiyesi,dini yaşantıbundan gayrı bir şık sunmuyor bizlere.ama sen yeniçerisin ya kafana göre takıl.emribilmaruf,nehyianilmünker vazifemiz.uyarsan kazanırsın
akifaktastarafından2008-08-20 23:44:22tarihinde yazılmış
bence
erbakan hocanın affedip etmemesi önemli değil önemli olan sayın gülün yetkisini kullanıp bir ihtiyarı affetmesi
halil sariaslantarafından2008-08-20 23:38:28tarihinde yazılmış
yeniçerilik ruhu
osmanlıyı felakete sürükleyen ruh bu ruhdu.bu partinin 3 büyükleri olmazsa olmazlarının cevap vermediğiklerine sen kim olarak,hangi sıfatla cevap veriyorsun?sen ve sen gibilerin yorumlarını okusa sn c.başkanımız,sn başbakanımız,sn arınç hiçde hoşnut olmazlardı.bizim geleneğimizde büyükler,hocalar döverde severde ki sn arınç da bunu böle ifade etmiştir.o bizim hocamız döverde severde!kraldan fazla karalcı geçinenler kralın yada halkın soytarısı olmakdan öte biryere varamazlar.fanatizm insanlığın düşmanıdır!
YENİÇERİtarafından2008-08-20 23:29:04tarihinde yazılmış
Neden sadece isimize geleni goruyoruz ve gercekleri gizliyoruz
22 temmuz secimleri oncesi basbakana ve AKP kadrosundaki siyasilere yonelik kufurlu konusmalar. Domuz usagi diyen erbakan degilmiydi. Bizansin torunlari diyen erbakan degilmiydi. Simdide cikip asgari mustereklerden bahsediyorlar. Milli goruscu olmayanlari isbirlikcilikle suclamakmidir asgari musterekler. 22 temmuz secimi surecinde basbakana ve abdullah gule en agir kufurleri yapan erbakan cephesiydi unuttukmu zannediyorsunuz. basbakan ve cumhurbaskanini siyonistlerin usagi diyen erbakancilar nerede simdi?
halil sariaslantarafından2008-08-20 23:19:33tarihinde yazılmış
didişmeye gerek yok
bizler bir elmanın iki yarısı gibiyiz,fanatizme geçit yok,asgari müştereklerimiz var.hep şunu hatırlattım yine hatırlatıyorum;şimdiye kadar bu ülkede meclis başkanının eski lideride olsa el öptüğünü gören oldumu?sn arınç sn erbakanın elini neden öptü sizce?sn başbakan yanına geldiğinde sn erbakan o haliyle ayağa kalkmak istedi ,sn başbakan ellerinden hürmetle tutarak kalkmasını engelledi.bu olayları iyi düşünün.bu arada seviyeli tesbitlerinden dolayı c.çekiç,osmanlı aşığı,doğrucu davut kardeşlerime tşkr..