ÇOK OKUNANLAR

ÇOK YORUMLANAN

‘Faydasız salaklığı’ bırakalım diyorum

‘Faydasız salaklığı’ bırakalım diyorum

"‘Cici Türk’lüğün kimseye faydası yok, artık ‘faydasız salaklığı’ bırakalım" diyen Nuray Mert'e göre "Ya gerçeklerle samimi şekilde yüzleşeceğiz ya da..."

Radikal gazetesi yazarı Nuray Mert, ‘Şehitler ölmez vatan bölünmez’ diye bağırmakla olmuyor, gencecik insanlar vatandaşlık görevlerini yapmak üzere gittikleri yerlerden cansız dönüyor. Öte taraftan, ‘barışçı aydın’ ağırbaşlılığı ile, ‘Çözüm başka yerde’ demek artık bana fazlasıyla ağır gelmeye, ağrıma gitmeye başladı" satırlarıyla başladığı köşe yazısı için "Kürtler ve ‘faydasız salaklık’ " başlığını kullandı. 

"Kendimizi iyi hissetmek için, sahtekârlık yapmanın veya kaçak güreşmenin âlemi yok. Bu kadar da tuzu kuru olmayalım, kendimizi iyi hissetmeyiverelim. Türk veya Kürt milyonlarca insan kendini iyi hissetmiyor. Biraz da bizim canımız sıkılsın, başımız ağırsın, uykumuz kaçsın" diyen Nuray Mert,  "Önce şu, ‘Bu bir kimlik meselesidir’ ezberinden vazgeçelim. Bu bir ‘kimlik’ meselesi değil. Daha doğrusu, ‘kimlik meselesi’ dediğimiz şeyin tam olarak ne olduğunu kurcalamaya kimsenin cesareti veya mecali yok. Ama, ‘kimlik meselesi’ gibi muğlak bir ifadeye sığınıp, işin içinden sıyrılmanın da, Türk-Kürt, kimseye faydası yok" ifadesini kullandı.

Nuray Mert yazısını şöyle sürdürdü:  

"Sol çevreler, yıllar boyu, rahatsız edici gerçeklerden kaçmak adına, Kürt siyasetinin bulaştığı şiddetle yüzleşmemeyi başardılar. Ama bu ‘başarı’ meseleyi çözmek adına kimsenin işine yaramadı.
Evet, yakın zamana kadar, ‘Kürt’ demek, Kürtçe konuşmak bile suç sayılabildiğinden, bu kimliğin tanınır olması bile bir aşamaydı. Ama, ondan sonra, mesele, bu kimlik adına nelerin talep edildiği. ‘Üniter devlet’i tartışma konusu etmek yasak olduğu için, bir büyük ikiyüzlülük leke gibi büyüdükçe büyüdü. Ama sorun sadece yasal çekinceler değil, aslında demokrat aydınlar da, ‘üniter devlet’e karşı talepler olabileceğini göz ardı etmekten memnun gibi. Zira, aksi takdirde, bu ülkede yaşayan bir grup insanın siyasi egemenlik talebine karşı tutumumuzun ne olacağı gibi zor bir durumla baş etmek zorunda kalacağız. Bu türden talepler içimize sinmediği noktada ‘milliyetçi’ olup olmadığımızdan kuşkulanacağız. Bu yönde talepler karşısında, milliyetçiliğe savrulmadan pozisyon belirlemek zor olacak. O nedenle, bu zorluktan kaçmak, mevcut yasal kısıtlarla, işin bu boyutunu tartışma dışı bırakmak aslında herkesin işine geliyor.   
‘Kürtler adına siyaset yapan tüm çevreler, kimlik siyaseti altında aslında ayrı bir Kürt devleti istiyor ama söyleyemiyor’ demiyorum, ama bu yönde talepleri olanlar da hep oldu, bu taleplerden zaman içinde geri adım atan da, talepleri buralara uzanmayan da. Ama, Kürt siyasetleri, tüm bunları içeriyor ve bunları açık açık konuşmadığımız takdirde, bu muazzam ikiyüzlülük binbir şekil alarak devam edecek.
Aslında belli ki, Kürt siyaseti adına ortaya çıkanların da kafası son derece karışık. Hal böyleyken, Kürtleri yekpare bir grup veya siyasi aktör olarak tanımlayıp, onlarla, ‘barışçı aydın’ veya ‘cici Türkler’ olarak diyalog kurmanın da faydası sınırlı. Kuşdili ile konuşan taraflar arasındaki diyalogdan kime ne fayda gelecek? Milliyetçiler, demokrat aydınlara, siyasi jargonun ünlü deyimi ile, ‘faydalı salaklar’ olarak bakıyor biliyoruz. Ancak, durum bu değil,
bir salaklık söz konusu ise bu ‘faydasız salaklık’, çünkü Türk-Kürt, hiçbir tarafa faydası yok. 
Mesele, artık, karşı tarafa hep kuşku ile bakmak veya bu tavrı gösterenlere karşı, diyaloğun, güvenin, empatinin altını çizmek değil. Karşı tarafın her dediğini hayra yormak da bir tür anlayışsızlık. Öcalan’ın mahpusluk koşullarının iyileştirilmesi talebi, daha iyi televizyon seyretmesi için yapılmıyor, bir ‘ulusal lider’ olarak teyit edilmesi adına yapılıyor. ‘Vay hainler’ deyin diye söylemiyorum, bu gerçekle yüzleşelim, onun ötesinde bu konuda şöyle veya böyle tutum takınmak herkesin kendi bileceği iş. Biri için ‘terörist’ olan, diğeri için ‘gerilla’. Bu tür çatışmaların tümünde, dünyanın her yerinde bu böyle. ‘Ben oynamıyorum, adamı rahat ettirin de başımızı dinleyelim’ demek mümkün değil. Daha doğrusu mümkün de, ciddi veya anlamlı değil.

Ya bu rahatsız edici gerçeklerle samimi bir şekilde yüzleşeceğiz, ne diyeceksek bu zeminde korkusuzca söyleyeceğiz, bıkmadan usanmadan, konuşacağız, kavga edeceğiz, barışacağız, sonra bazı konularda yine bozuşacağız, yine barışacağız, böyle yol almaya çalışacağız, ya da olanlara seyirci kalacağız. ‘Cici Türk’lüğün kimseye faydası yok, artık ‘faydasız salaklığı’ bırakalım diyorum."

(Radikal)

Bu haber 27379 kez okundu.

  • YORUM YAZ
  • ARKADAŞINA GÖNDER
  • HABERİ YAZDIR

Söz sizde!

HABER7 üyesi olarak haberlerimizle ilgili görüş belirtebilirsin.

10 yıl sonra

her kürt ailesinin en az 8 çocuğu var. matematik bilenler sonuçun nereye gittiğini göreceklerdir. acilen ister Türk ister kürt ister çerkez olsun eğitimli aileleri çocuk yapmaya teşvik edecek(hollanda gibi çocuk başına aylık 500 euro)eğitimsiz aileleri ise nufus planlaması uygulayacak projeler yapılmalıdır. geçenlerde başbakanımızda bu doğrultuda üstü kapalı bir açıklama yapmıştı.

2008-10-07 13:24:58

ASIL MESELE SO KANADIN TUTARSIZLIĞINDAN KAYNAKLANMAKTADIR

Çünkü bu zamana kadar sol kanat adı altında bütün rezillikler denendi.Bunun sonucunda da ayrışma meydana geldi.Sol özellikler aşırı sol örgütler bu devletin ve milletin asli unsurlarını yok sayarak kendilerine hayallarine dönük hayalperestlik anlayışıyla hareket ettiler ve ediyorlar.Bürokraside ve askeriye içindeki aşırı sol zihniyet sorunları dahada çıkmaza sokmak için ellerinden geleni yapıyorlar

2008-10-07 13:23:03

BOL-YONET..

Somurgecilerin yuz yil once Osmanliyi bolerken Araplari kiskirtip, vadettikleri, "bagimsizlik, zenginlik, Arap Birligi"!!...ayni sekilde Kurtlere yapiliyor. Simdiki somurgeciler Israil-Abede. Bosuna mezhep kiskirticiligi, Islam dusmanligi, dinsizlik tesvikleri yapilmiyor. PKK'ya karsi savasmak isteyen Kurt cok. Bolunme tuzagina dusmeyelim.

2008-10-07 13:02:03

vatansagolsun

Cok haklı guzel bır yorum Begenmıyorlarsa Giderler Politikası.Tututum bunu ama bı sorun CEHAPE.KÜRTLER biZİMdir bizim kalacak Sologanıyla yola cıkar :D::D:D

2008-10-07 12:41:05

sorun yok diyen lere

ortada sorun olmadığından mı hergün şehit veriyoruz. sizin birey olarak [birşey istemiyoruz]demeniz yetmez. liderleriniz vekilleriniz pkk terör örgütü dür diyebiliyormu sizde bu vesile ile onlara oy vermiyormusunuz. yazar işte bu salaklıktan kurtulalım diyiyor. 25 milyonmuşsunuz isteseniz devlet kurabilirmişsiniz. sizler [pkk terör örgütüdür diyemiyenler] ancak amerika israil ermenistan gibi ülkelere yalakalık ederek devlet ? kurabilirsiniz . ırak taki fiyasko devlet gibi.

2008-10-07 12:21:20

Sorun 4

Etmiyor 1 sehitte versek 100 sehitte versek benim kalbim yuregim ruhum ayni derecede yaniyor Benim en yakin arkadasim oldu yarim saat agladim ama sehid olan bir can oldumu inanin o yili resmen yasta geciriyorum onun icin Biz aklimizi basimiza almadigimiz surece bu Teror sorunu bizim analarimizi aglatmaya devam edicektir Kursun sikana gul yerine fuze atin

2008-10-07 12:20:19

Sorun 3

Ben Turk Kurt sorunu olduguna inanmiyorum ama Marksiz leninist pkk kongra gel teror orgutu Malesef devletten daha iyi propaganda yapiyor cunku devletin icinde zaafiyet var bir umursamaz tavir var iki kici kirik aymana haddini bildiremeyen bir devlet anlayisi olursa sana kursun sikana sen cicek uzatirsan Ve en buyuk sorunumuz Irtica ve laiklige uzanan eller diye bas bas bagirir ve Terorle ugrasmassan adam gibi sorun olur iste oda nerde olur K.Iraktan gelen teroristler olur ve 1veya 15 benim icin hic fark

2008-10-07 12:18:23

Sorun 2

Bir sifir var nedeni isini bilmez siyasetciler isini bilmez askerler isini bilmez devlet gorevlileri isini bilenler ne oldu peki ya emekli oldu yada suikaste kurban gitti Merak ediyorum G.Dogu anadolu ve doguda bir secim yapilmasi su yonde ayrilmak istiyormusunuz yoksa Turkiye cumhuriyetin birer ferdi olarak yasamak istiyormusunuz diye bir secim yapin referandum yapin ha derlerse ayrilmak istiyoruz ozaman K.Iraka bunlari yollayalim yani techir yapalim ha istemiyorlarsa gul gibi yasasinlar vatanlarinda

2008-10-07 12:15:20

Sorun 1

Sorun aslinda yok ama malesef Devletimiz zamaninda sol orgutlere karsi Abdullah ocalan diye bir kisi yariki bunyesine dahil etti ne zamanki bu adam sol orgutlerden etkilenip devlete karsi geldi ondan sonra daga cikma basladi tabiki bunda zamanin butun devlet kademesinde olanlar sucludur tabiki sorumlular ama diyorum ya sorun yok ama suni sorun var bu sorunuda biz kendimiz meydana getirdik yani bizi yoneten sozde krallar Ulke 30 yila yakin bir zamandir Teror orgutuyle mucadele ediyor peki elde ne var Kocaman

2008-10-07 12:12:06

fayda ?

ama bu salaklıktan faydalanan baronlar var kürt ve türk halkının kanından midelerini dolduran gününü gün eden baronlar bunlar avrupada çalışan kürtleri haraca bağlamışlar emparyalizme uşaklık ediyorlar kürt türk halkı bunların umrun da değil geliyor paralar yemediğini yiyor içmediğini içiyor çalışmak yok üretmek yok yan gel yat felsefe bu kardeş kardeşin kanını dökmüş kimin umrun da ?

2008-10-07 12:02:01

Faydasız Salaklığı Bırakmak, Kürt Irkçılığının Tarihi Seyri Ve Bediüzzamanı Anlamak (3)

"Türk milleti asırlardan beri İslâmiyet'in bayraktarlığını yapmıştır. Çok veliler yetiştirmiş ve çok şehitler vermiştir. Böyle bir milletin torunlarına kılıç çekilmez. Biz Müslümanız. Onlarla kardeşiz, kardeşi kardeşe çarpıştıramayız. Bu şeran caiz değildir. Kılıç harici düşmana karşı çekilir. Dahilde kılıç kullanılmaz. Bu zamanda yegane kurtuluş çaremiz., Kuran ve iman hakikatleriyle tenvir ve irşad etmektir. En büyük düşmanımız olan cehli izale etmektir. Teşebbüsünüzden vazgeçiniz...

2008-10-07 12:00:17

Faydasız Salaklığı Bırakmak, Kürt Irkçılığının Tarihi Seyri Ve Bediüzzamanı Anlamak (2)

Bediüzzaman, kürtçü hareketlere, dinimizde müslümanların birlik ve beraberliklerini zedeleyecek ve harici düşmanlara karşı kuvvetlerini kıracak hiçbir dahili isyana yer olmadığını izah ederek şiddetle karşı çıkmıştır. Bediüzzaman'ın Şeyh Said'e yazdığı cevabi mektubu, özellikle Bediüzzaman'ın kürt kimliğini öne çıkarmaya çalışan dinden uzak ve sol görüşlü bazı kürt yazarlara en güzel cevaptır!

2008-10-07 11:57:55

Faydasız Salaklığı Bırakmak, Kürt Irkçılığının Tarihi Seyri Ve Bediüzzamanı Anlamak (1)

15. yy.'a kadar Doğu ve G.Doğu Anadolu'da yaşayan Kürtler, Şia tasallutu altında yaşıyordu. 1514 Çaldıran zaferinden sonra bu bölge Osmanlı Devleti'ne iltihak etmiştir.Avrupada 1789 Fransız İhtilali ile başlayan ulusalcı hareketlerin Osmanlı Devleti'ne de sirayet etmesi sonucu Türk olmayan unsurları ayartmışlar ve verdikleri desteklerle Osmanlıdan ayrılmalarını sağlamışlardır. Kürtçü hareketler de bu tarihi sürecin bir sonucudur. Fakat güçlü İslâm bağları bölünmeyi önlemiştir.

2008-10-07 11:54:09

Ne Sorunu

Benmi farklı ülkede yaşıyorum Yoksa kürt sorunu kürt sorunu var diye ikide bir ortaya çıkanlarmı. 4 sene vanda okudum Bir sürü türk kürt arap arkadaşdık. Sadece bi kesim vardı onlarında ne olduğu belliydi. Kullanılıyordu. Her eylemde aynı tipler aynı renkler. Ki ben onlara Kürt demiyorum. Gerçek kürt Zamanında çanakkalede bizle omuz omuza çarpışmış olanlardır. Ekmeğini yediği toprağa ihanet eden, kardeşini sırtından vuran şerefsizler Kürt değildir.

2008-10-07 11:40:15

ORTADA SORUN YOK

bu ülkede kürt-türk sorunu , doğu sorunu veya g.doğu sorunu diye diye olmayan bir sorunu ortaya çıkardınız.ve şimdi de çözüm aramaya başlıyorsunuz. yok kardeşim sorun falan yok bir kürt olarak söylüyorum devlet falan veya özerklik istemiyoruz. EĞER HEPİMİZ MÜSLÜMANSAK BİR ALLAH IMIZ VARSA AYNI PEYAGAMBERE İNANIYORSAK SORUN YOK ,SORUN YOK.bu kadının yaptığına gelince de gerçekleri bilimsel dille yazıyorum zekasıyla sol düşünceye yardım ve yataklık ediyor.SAYGILAR!

2008-10-07 10:55:43

ORTADA SORUN YOK

evet ortada hiçbir sorun yokken neden birileri sorun üretip,sonrada bu soruna çözüm bulmaya çalışıyor?günümüz Türkiyesinde 25 milyon Kürt yaşıyor.şayet bu halk bir devlet kurmak isterse top yekun ve tek vucut olarak ,buna dünyanın hiçbir ülkesinin ordusu karşı koyamaz.ne kadar güçlü olursa olsun karşı koyamaz.örnek olarak ıraka bakın ordusu yok ama halkı savaşıyor.ve dogu şartlarını göz önüne aldığımızda kürt halkı ile savaşmak hiç bir ordunun işi değildir.özetle kürt halkı devlet falan istemiyor.devamı....

2008-10-07 10:51:46

faydasız salak kimdir?

umarım ilk yorumum yayınlanır. ben merak ediyorum hangi ülke terörle türkiye gibi yumuşak yöntemlerle ve daha fazla teröristin zaten istediklerini vererek mücadele ediyor? dünyanın hiçbir yerinde teröristle pazarlık edilmez ama bizim köşe yazarları sayesinde 25 yıldırlı insan hakları zart zurt hakları adı altında bunlara her türlü destek verildi. şimdi de doğu anadoluyu istiyorlar ve bunu da vermeyelim diyen bir avuç insan salak yerine koyuluyor. atalarımız orta asyadan buraya böyle salaklıklarla mı geldi?

2008-10-07 10:21:51

salaklık

katılıyorum! bu faydasız salaklıgı bırakmalı!

2008-10-07 10:06:22

daha iyi bir türklük anlayışı geliştirmemize izin mi verdiler ?

birbirimizi anlamamıza , aynı masada oturup kalkmak bile imkansız oldu, 3-5 'e parçalandık yurt dışı güçler tarafından . nuray mert haklı

2008-10-07 10:06:17

hasan duzgun yorumcuya

sayin arkadasim deniz gezmisten basediyorsun eski sölu sagi sen görmedin galiba okullar kirathaneler silahli catisma yeri olmustu o zaman biyik faul giyimler bile tehlikeliydi yani hic alakasi olmayan insanda kursun yiyiyordu .nuray mert gercekten bir olaya dokunmus kimseyi salak yerine koymuyor bilipte cesaret etmiyenlere söyluyor isingercegide budur birileri yapmak ister söylemek ister ama cesaret etmez salak salak bakar iste gercegide bubu is sölculuk meselesinde cikan bir mesele ama bu meseleyi bitirmek

2008-10-07 10:00:36

NAMERT SÖZLER

Ben merak ediyorum Nuray Mert bir söylese Çanakkalede faydasız salaklık sonucumu düşmanla anlaşma masasına oturmadık.Bu yazısından ne sonuç çıkarıcaz söylemeye cesaret edemediğimiz sol beyninin ver kurtul talimatımıdır.Bin kerede söylüyoruz ve söyleyeceğiz sizin gibilere sadakamız olsun bu topraklarda yaşam çünkü biz "Vatan Sağolsun" diyen analarız.Kimimiz Gürcü,kimimiz laz,kimimimiz çerkez vede kürt en mertinden Türk anaları her koşulda ver şartta VATAN SAĞOLSUN.

2008-10-07 09:23:47

Yazar Dediğin

Yazar dediğin işte böyle olur hamasi nutuklarla değil bilimsel olarak olaya bakar içi kan ağlasa da içinden çıkılmaz durumla karşı kaşıya kalsa da metanetini koruyup doğru olanı birileri kızsa da yazabilme cesaretinde olandır. Hani toplumumuzda vardır ya erkek gibi kadın işte onlardan biride Nuray MERT tir soyadını taşıyabilme ağırlığını gösteren ender insanlardan biri doğru bildiğinizi yazmaya devam edin çinkü okur olarak okuyabilceğimiz yazar sayısı o kadar az ki.....

2008-10-07 09:12:19

devamı

kürt milliyetçisiyiz diye tavır koydular milliyet savunması yapan kişi ile masada anlaşamazsınız pkk sol örgütüm diyor soruyorum sizlere deniz ve arkadaşları veya o dönemin tüm devrimcileri solcuları kimi öldürmüşler bırakın lünpenliği doğruyu yazalım kürtler ve aydınları veya taraflar koşulsuz oturup bölge insanının insanca yaşamasını nasıl sağlarızı konuşup çözmeli gerisi yalan karadenizli birisi olarak bölgede uzun yıllar yaşadığım için sorunun çözümünüde biliyorum tartışmak içinde varım saygılarımla

2008-10-07 09:02:27

Önce Kendisi Bıraksın

Faydasız Salaklığı yada Faydalı Olduğuna İnandığı her türlü salaklığı. Kendisi gibi düşünmeyenleri ve ülkesi için hassasiyet gösterenleri salaklık olarak nitelendirmesi bile bu bayanın durumunu açıkça ortaya koyuyor..

2008-10-07 09:01:19

zoru konusmak

ortak paydalari bilincli olarak eritilen yok edilen toplumumuzun ayrisliklari ha bire kuvvetlendiriliyor.türkiye kendisine cizdigi bazi idoolojik cizgileri degistirmedikce bu kavgalar derinleserek ve cesitlenerek devam edecek.ne diyelim .darisi memleketin idaresinde dayatmalarda bulunan cok bilmislerin basina diyelim.

2008-10-07 08:57:43

lünpen aydınlık

sevgili nuray hoca yüzleşmek elbette doğru ama nedense 15-20 kişi birden ölünce günem oluyor oysa birer ikişer bir ayın içinde 30 yakın genç öldü bu gündem oluşturma cabasıdır sol görüşe yakın duruşunuza rağmen eleştiriyi sola yapıyorsunuz sanki sol iktidar olmuş gibi bakın solun tarihine kürt halklarının kardeşliği ve haklarının mücadelesini bizler 1960-1970 li yıllarda sesli olarak gündemde tuttuk ve o günün kürt devrimcileri bizimle aynı slogan ve çözüm noktasında birleşiyorlardı ama o günün kürt solcula

2008-10-07 08:56:40

Katılıyorum

Biz milletçe bu faydasız salaklığı özel hayatımız dahil her alanda sevdiğimiz için elbette bu kimlik meselesine de bu çerçevede yaklaşıyoruz.Ne acı aslında...

2008-10-07 08:06:35

Son Dakika Haberler