SGK: İnternetteki bilgiler yanıltıcıSGK: İnternetteki bilgiler yanıltıcıKüçük boyutlu 'mouse'ta felç riskiKüçük boyutlu 'mouse'ta felç riski46 bin cep telefonu toplatılacak46 bin cep telefonu toplatılacak2 milyon kişiye KEY müjdesi!2 milyon kişiye KEY müjdesi!
Manşeti Göster
Kanadoğlu: İktidar bağımlı yargı peşinde Kanadoğlu: İktidar bağımlı yargı peşinde
15 Kasım 2009 14:06
Siyaset
17 yorum
1,344 okunma
A A A A A A
Bu haberi yazdır
E-posta ile paylaş Facebook da paylaş Google da paylaş Twitter da paylaş MySpace de paylaş Digg de paylaş Del.icio.us da paylaş
Favorilerine Ekle

Yargıtay Onursal Cumhuriyet Başsavcısı Sabih Kanadoğlu, ''Siyasi iktidar bugün ödüllendirme ve cezalandırma ilkelerini kullanarak kendisine bağımlı bir yargı yaratma peşindedir'' dedi

YARSAV 2. Olağan Genel Kurulu'na katılan Kanadoğlu, gazetecilerin sorularını yanıtladı.

''Dinlendiğiniz kuşkusunu taşıyor musunuz?'' sorusu üzerine Kanadoğlu, ''Türkiye Cumhuriyeti'nde yaşayan her vatandaş dinlendiği kuşkusuna kapılıyor ise o zaman bu sorunun tek muhatabı ben değilim. Dışarıdaki her vatandaşa sorsanız bu kuşkuyu tespit edersiniz'' diye konuştu.

''Konuşurken kelimeleri özenle mi seçmeye başladınız?'' sorusuna Kanadoğlu, ''Ben her konuşmamda o seçme özelliğini kullanırım. Bundan önce de böyleydi, şimdi de böyle'' yanıtını verdi.

Yargıdaki dinleme iddialarıyla ilgili sorular üzerine de Kanadoğlu, şunları söyledi:

''Türkiye Cumhuriyeti insan haklarına saygılı, laik, demokratik, sosyal bir hukuk devletidir. Eğer insan haklarına saygılıysa zaten 70 milyonun 'acaba dinleniyor muyum?' kuşkusu içinde yaşamamasını sağlamak lazım. Eğer hukuk devletiyseniz mutlaka, kesin olarak yargı bağımsızlığını yaşatılması lazım ki siz hukuk devleti olabilesiniz. Eğer demokratik bir rejim yaşamak istiyorsanız o halde her şeyin çağdaş demokrasi koşullarına uygun olması lazım. Eğer bunlar teker teker ortadan kaldırılıyor ise siyasi partiler uymaları lazım gelen ilkelerin dışına çıkıyor demektir, aykırı eylemler içine giriyor demektir. Onun için her şeyden önce bizim çağdaş, demokratik bir ülke haline gelmemiz lazım, hukuk devleti olmamız lazım.  Her şeyden önce yargı bağımsızlığını zedeleyecek eylemlere izin vermememiz lazım. Onun için 'vazgeçsinler' veya 'artık bu işin çivisi çıktı' diyerek bu işin önüne geçemezsiniz. Vazgeçme, doğrudan doğruya iradi bir eylemdir. 'Vazgeçsinler' değil, 'vazgeçirtilsinler' noktasına gelmiş durumdayız.''

Telekomünikasyon İletişim Başkanı (TİB) Fethi Şimşek'in, 'Dinlemelerin mahkeme kararıyla yapıldığı, Yargıtay telefonlarının dinlenmediği' yönündeki açıklamalarının hatırlatılması üzerine Kanadoğlu,  şöyle konuştu:

''Adalet müfettişinin konuyla ilgili emniyete yazdığı yazıyı gördüm. Bu yazıda, bu dinleme sonucunda, ki o dinleme yapılan telefon doğrudan doğruya Yargıtay'ın santraline bağlı bir telefon, 'orada yapılan dinlemeleri başka bir veriye geçirip tespit edilenleri imha edin' talimatı var. Bu talimat ancak dinlenme yapıldıysa verilecek bir talimattır. Eğer gerçekten dinlenemediyse müfettişin bu sözü gerçeğe uygun değildir. Eğer öyle yapılmış ise o başkanın beyanı gerçeğe tamamen aykırıdır. Emniyete yazılan yazı gerçekte silindiğini zanneden ve bunun ele geçmeyeceğini hesap eden bir anlayışın ifadesinden öteye gitmez.''

Şimşek'in, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın 6 yıl dinlendiğini söylediğinin hatırlatılması üzerine de Kanadoğlu, yasal olmayan dinlemelerin önüne geçmenin bir yolunun bulunması gerektiğini vurguladı.

Kanadoğlu, ''Elbette ki bir Başbakan da dinlenememelidir. Dinlemenin yasal olarak yapılmasına kimsenin bir söyleyeceği yok. Ama kanunun dışına çıkarak yasalmış, kanuna uygunmuş gibi yapıldığı iddia edilen bu dinlemeler aslında bir hukuk devletine değil, kanun devletine bile yakışmaz. Bu polis devleti demektir, bunun adı diktadır'' dedi.

Yasadışı dinlemenin başka bir olay olduğunu belirten Kanadoğlu, yasaya uygun yapılan dinlemelerin de yasaya uygun kalması gerektiğine işaret etti.

Sorular üzerine Kanadoğlu, Yargıtay üyelerinin Birinci Başkanlık Kurulu'nun izniyle dinlenebileceğini anımsatarak, ''Siz eğer Ceza Muhakemesi Kanunu'nun 135. maddesine uygun dinleme yapıyorsanız ve 140. maddeye uygun teknik takip yapıyorsanız size kimsenin bir şey söyleyeceği yok. Ama bunun dışında bir eyleme giriştiğiniz anda hem hukukun dışına çıkarsınız, hukuka uygun olduğu ileri sürülen kanunun da dışına çıkarsınız'' ifadelerini kullandı.

Sabih Kanadoğlu, Türkiye'nin bugün bir hukuk devleti olmaktan hızla çıkarıldığını ileri sürerek, ''Çünkü yargı bağımsızlığı ortadan kaldırılıyor. Çünkü siyasi iktidar bugün ödüllendirme ve cezalandırma ilkelerini kullanarak kendisine bağımlı bir yargı yaratma peşindedir. Onun için böyle bir teşebbüse girişimin bitirilmesi lazım'' diye konuştu.

AA

15 Kasım 2009 14:06
Siyaset
17 yorum
1,344 okunma
Bu haberi yazdır
E-posta ile paylaş Facebook da paylaş Google da paylaş Twitter da paylaş MySpace de paylaş Digg de paylaş Del.icio.us da paylaş
Favorilerine Ekle
Yorum yapın
Ya siz! Ergenekoncular. 2009-11-16 00:43:14

İktidarın neyin peşinde olduğunu bu millet çok ama çok iyi biliyor peki ya siz ergenekon köstebekleri,sizi millet seçmedi hatta nefret ettiği halde hangi yeraltında yuvalanmış gizli fitne-fesat yuvaları hesabına milletin Hükümetini kirli ellerinizle pisletme peşindesiniz! Sakın bilmiyoruz sanma nefesimiz daima ensenizde olacak ve ahir ömrünüzü uyuyamadan hep korkarak bitireceksiniz! Siz malum çiftkimliklileri bilmeyiz ama bizim inancımıza göre Mazlumun ahı asla yerde kalmaz...

Kahraman Yiğit
Türk Halkina bagimli... 2009-11-15 23:37:43

...olur diyemi korkuyorsun,Kanadoglu?Sizin gibi Ergenekona,CHPye,Masonlara bagli olduda ne oldu.Türkiyeyi 80 senede Duraklama Devrinde beklediyorsunuz.Kimin Usakligini yapiyorsunuz?

Dogan Akbaba
keser döner sap döner 2009-11-15 21:37:20

Sayın yargıç sen değilmisın gül gibi cumhurbaşkanımızı seçtırmemek için kendi kanununu koyduran ama önce allah sonra bu azız mıllet dersınızı verdi hala konuşmakta ısrar etmenizi anlayamiyoruz . Bu millet daha sıze pirim vermez. Kendinize başka iş arayın yutmazlar.

muharrem yıldız
Millete kan kusturdun 2009-11-15 21:23:32

Senin konuşmaya hakkın yok her taşın altından çıkıyorsun sevimsiz adam...

ZEYNEP GÜNEL
bağımlı olsa bile sizinkinden bin kat iyidir 2009-11-15 21:19:36

adaleti savunsaydınız bu halk sizi bağrına basardı zaten , ama siz gibi düşünenler ne yaptı , elma çalana 20 yıl, banka hortumlayanın ya dosyaları kayboluyor zaman aşımından yırtıyor ya da 1-2 yılla yırtıyor , yani sizin yargı güçülüden yana oldu şimdiye kadar siz bunun bedelini ödemediniz ha la daha...

drsntsc
mevcut olan 2009-11-15 20:29:28

kanadoğlu efendi mevcut olan nereye bağımlı söylermisin? söyliyebilirmisin?dilin varırmı? ben söyliyeyim amacından daha çok ETÖ terör örgütüne bagımlı gibi siz ne dersiniz?acaba!

hamza çiçek
son söz 2009-11-15 20:27:11

bağımlı yargı, taraflı bağımsız yargıdan iyidir. siz tarafsız olacağınıza bizleri ikna edin, biz de sizlerin siyaseten bağımsız olmanız için halk olarak destek verelim ! var mısınız-yok musunuz?

Ebu-Yunus
şu anda cihhapeye bağımlı 2009-11-15 19:25:18

paralar 1938 den 1950 kadar ismet figürlü çıktı.meraklılar ykb para müzesine bakabilirler. parlemento yargıyı kendine tabi değil belirli çevrelerin kıskacından kurtarmak için çırpınıyor.çığırtkanlar parlementonun hiçbir kurumu denetim altına alma gibi hülyası olmadığını gayet iyi biliyorlar. iftiralarla adalet mekanizmasının demokrasinin değilde, kemalizmin kıskacında kalmasını arzuluyorlar. bu arzularınıda iftiralarla destekleyeceklerini zannediyorlar.çırpınışları boşuna.ülke demokrasi yolunda devam edecek

ahmet ilhan
Bizler bu emekliden ne zaman kurtulacağız. 2009-11-15 19:09:43

Adam emekli oldu hala mikser görevine devam ediyor adamın yandaş yargısı etkileniyor ona bozuluyor hertarafı kaplamışlar yargıda,orduda,üniversitede STK,da heryerde bu mutlu azınlık var muhteremin telaşı bundan bunlara göre ikdidar halka bırakılamayacak kadar kutsaldır.Az kaldı bu kafaları tedavülden kaldıracağız Allahın izniyle.

şükrü ertaç
chp kanadoğlu 2009-11-15 19:09:23

kanadoğlu bence sus kimse seni dinlemiyor yerinede koymuyor git yaşlılığının tadını çıkar yoksa halk hıncını senden alacak

teoman gemiler
SİZE Mİ? 2009-11-15 18:01:27

KANADOĞLU(Bu cenahta olanlar)Mezhebine bağlı olanlara mı?

murat toprak
hele bağ 2009-11-15 17:44:20

yahu arkadaş benim bildiğim insan emekli oldumu çeker gider yerinde oturur görevdeyken bu ülke senden bir hayır görmedide emekli olduktan sonramı görecek yürü git ALLAH aşkına ve ben şuan devlete vergi veriyorum o vergimdende sana maaş veriliyor burda diyeceğim bir çift sözüm var o benden alınıp sana verilen o maaş haram olsun sana kanadoğlu

ali aşiretoğlu
HAKLISINIZ KANATOĞLU 2009-11-15 17:12:09

Evet haklısınız kanatoğlu iktidar bağımlı Polis yarattı, iktidar bağımlı Medyayıda yarattı, şimdi ise Fethullahçı bağımlı ordunun ve bağımlı yargının yaratılması peşinde, evet Demokratik bir ülkede herkes fikrini açık açık söylemeli ama benden olmayan benim karşımda olan bana oy vermeyenleri dinleyin takip edin açığını bulun bitirin düşüncesi yanlış bir düşünce, Fethullah gülen cemaatinin amacı kendi yandaş polisini medyasını yargısını oluşturup orduyuda yıpratıp ülkeyi kuşatmaktır ele geçirmektir.

HALUK DEMİREZEN
SENDE BAGIMLI İKTİDAR PEŞİNDESİN!!!!! 2009-11-15 16:13:54

Sende sana bağımlı iktidar peşindesın! Herkes sızın gercek niyetınızı bılıyor bu maskelerle kımseyı uyuttugunuzu sanmayın!!!!

altug üçer
hala 2009-11-15 16:02:38

hala şu adama mikrofaon tutuyorlarya sanki hukuk u birtek bu biliyor.

assaglam
HAY AĞZINA SAĞLIK İTİRAF ETMİŞSİN İŞTE! 2009-11-15 14:44:02

gerçekten de iktidar bağımlı yargının peşinde.çünkü yargı yani hukuk bağımsız olmalıdır.Ana sizin gibilerinde açıkça sergiledikleri gibi yargının demokraside yeri olmayan güçlere ve köhnemiş zihniyetlere olan bağımlılığı o kadar ayyuka çıktı ki artık ülke ve rejimin aleyhine yaptığı açılım ve icraatlerle kendisini gösteren AKP zihniyeti bile bağımlı yargıya tahammül edemeyip bağımsız bir yargı kuvveti oluşturmanın gayretine düştü.sizler zamanında bağımsız kalabilseydiniz saygın bir yargı sistemiz olurdu

mehmet ali
İKTİDARDAN ERGENEKONDAN BAĞIMSIZ YARGI İSTİYOR 2009-11-15 14:39:09

Siz isteseniz de istemeseniz de. Gerçi yargıda reform hala askıda ama olsun, buna da razıyız, en azından artık derin devlete boyun eğilmiyor

modern müslüman
Döviz 1,5130
1,5130
2,0790
2,0790
52,2783
52,2783
50623,28
50623,28
Döviz
Diğer Haberler
En Çok...
Haber 7 Yazarları
Alıntı Yazarlar
Uzaklardan Mektuplar
Röportaj
OKUR TEMSİLCİSİ
Namaz Vakitleri
İmsak05:31
Güneş06:58
Öğlen12:25
İkindi15:11
Akşam17:40
Yatsı19:01
Hava Durumu