Emniyet Müdürlerine referandum genelgesiEmniyet Müdürlerine referandum genelgesiAğustos'ta 31 bin öğretmen ataması dahaAğustos'ta 31 bin öğretmen ataması daha2. Lig ve 3. Lig fikstürü çekildi - İlk maçlar2. Lig ve 3. Lig fikstürü çekildi - İlk maçlarİstanbul'da su fiyatına enflasyon ayarıİstanbul'da su fiyatına enflasyon ayarı
Manşeti Göster
Demirel'e 'münafık' Baydemir'e 'Rezil' dedi Demirel'e 'münafık' Baydemir'e 'Rezil' dedi
27 Aralık 2009 03:04
Siyaset
47 yorum
24,523 okunma
A A A A A A
Bu haberi yazdır
E-posta ile paylaş Facebook da paylaş Google da paylaş Twitter da paylaş MySpace de paylaş Digg de paylaş Del.icio.us da paylaş
Favorilerine Ekle

Eski Milli Eğitim Bakanı Hasan Celal Güzel, Kastamonu'da çarpıcı açıklamalarda bulundu. Güzel büyük bir bölümünü darbelere değindiği konuşmasında Demirel ve Osman Baydemir için sert ifadeler kullandı.


Güzel, Türk Silahlı Kuvvetleri'nin (TSK) 2010 Askeri Şura'da demokratikleşme sürecini tamamlayarak cuntacıları tasviye edeceğini savundu. Güzel, demokrasi için kurumlara düşen görevleri sıralayarak, "Darbeler olmasaydı dünyanın ilk 10 ülkesi asında yer alacaktık." dedi.

Merhum Menderes ve Özal'dan sonra Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın da halk tarafından sevildiğini vurgulayan Güzel, 9. Cumhurbaşkanı Süleyman Demirel'in bir zamanlar çok sevildiğini; ancak onun yıllarca insanları aldattığını savundu. Demirel için "siyasi münafık" ifadelerini kullanan Güzel, Demirel'in gerçek maskesinin ortaya çıktığını söyledi. Güzel, 'demokratik açılım'la ilgili olarak da, açılımda PKK ve yandaşlarının dikkate alınmadığını belirtirken, hükümetin 7 yılda yaptığı en büyük işin Ergenekon konusunda ortaya koyduğu kararlılık olduğunu belirtti.

Güzel, AK Parti İl Başkanlığı'nın daveti üzerine geldiği Kastamonu'da önemli açıklamalarda bulundu.

27 Mayıs'tan itibaren darbelerin başladığını hatırlatan Hasan Celal Güzel, "Ortalama her 10 yılda bir darbelerin yaşandığı ülkemizde demokrasi rejimi sıkıntıya uğramıştır. Eğer Türkiye'de 27 Mayıs'tan itibaren hiç darbe olmasaydı Türkiye'de Gayri Safi Milli Hâsıla'dan fert başına düşen Milli Gelir 8 bin dolar değil, 30 bin dolar olurdu ve Türkiye dünyanın ilk 10 ülkesi arasında yer alırdı. İşte 'demokrasi yenilir mi içilir mi' diyenlere cevap. Demokrasi hem yenilir hem içilir. Eğer boğazınızdan geçen üç lokmadan ikisini alamıyorsanız, bunun sebebi o rejimi yerine oturtamamanızdır." şeklinde konuştu.

"ADAM (DEMİREL) BİZİ SENELERCE ALDATTI"

14 Mayıs 1950 tarihinin Türkiye'de 'demokrasi bayramı' olarak kutlaması gerektiğini kaydeden Hasan Celal Güzel, "Rahmetli Menderes ve arkadaşları iktidara gelmiş, rahmetli Menderes'i halkımız çok sevmiş, halka yakın tavırları çok hoşuna gitmiştir. Daha sonra iki kişi daha buna benzeyecektir. Rahmetli Turgut Özal ve şimdiki Başbakanımız Sayın Recep Tayip Erdoğan.

Burada yiğidi öldürüp hakkını verelim. Ortada pek yiğit yok ama Süleyman Demirel de bir zamanlar halk tarafından tutulmuştur. Adam bizi senelerce aldattı. Kabul etmek lazım. Süleyman Bey gerçekten bir zamanlar halkın sevdiği bir liderdi. O zaman gerçek yüzünü görememiştik. Maskesi ortaya çıkmıştır. O maske hiçbir zaman Türkiye'nin değer yargılarına uymayan, tam bir siyasi münafık maskesini ortaya çıkaran bir maskedir."

BAŞBUĞ'UN AÇIKLAMALARI TATMİN EDİCİ DEĞİL

"Halka rağmen darbe yapılmasının çok zor olduğunu" kaydeden Güzel, "Günümüzde darbe yapılırsa halkın mukavemet etme ihtimali de gözden uzat tutulmamalıdır. Bu yüzden Türkiye'de darbecileri, anti-demokratik şekilde siyasete müdahale edenlere caydırıcı bir ortam olmaya başlamıştır. Bu da fevkalâde önemlidir. Türkiye'de son zamanlardaki bir takım sıkıntıları bununla izah etmek lazım." dedi.

Güzel, şöyle devam etti; "Dikkat ederseniz Başbakan Yardımcısı'nı (Bülent Arınç) bir albay ve bir binbaşı takip ediyor. Arkasından Genelkurmay Başkanı bir açıklama yapıyor. Bu açıklama kesinlikle tatmin edici değil. 'Bir köstebek var da onu takip ediyoruz' diyor. Hâlbuki adreslerin içinden başka bir şey çıkıyor. Kısa bir süre önce 5 subay intihar ediyor. Sebebi belli değil. Ya Donanma Komutanı, Deniz Kuvvetleri Komutanı'na kadar suikast iddiası var, uyuşturucu mafyasından irtibat iddiası var, Ergenekon çetesinden irtibatlı iddiası var ve darbeci olma ihtimalleri var.

'Kafes Planı' diye bir plan ortaya atılıyor. Gayrimüslimleri öldürüp Müslümanların üzerine atacaksınız. Ülkemizin dışarıda itibarını yok edeceksiniz. 'Gerici dediğiniz iktidarı alaşağı edeceksiniz. Muhalif olacaksınız. Aynı Danıştay cinayetinde olduğu gibi. Danıştay cinayetini Ergenekon yapacak -gerçi bunlar kesinlik kazanmadı- ama çok rahatlıkla söylenebilir. Sonra bunu 'başörtüsü için yaptı' diyeceksiniz. Senelerdir bu oyun oynanıyor. Artık bu oyunu halkımız görmeye başladı. AK Parti'nin 7 yıllık iktidarı döneminde bence yaptığı en büyük iş bu Ergenekon meselesidir."

"DEMOKRATİK AÇILIM AYDINLARIN DOLDURUŞUNA GELEREK YAPILAN BİR AÇILIM DEĞİL"

Konuşmasında 'demokratik açılıma' da değinen Güzel, "Demokratik açılımda hiçbir zaman PKK ile terör örgütüyle, terörist başıyla veya DTP ile yapılan pazarlık neticesinde değil veyahut eski sosyalist şimdiki liberal bir avuç fildişi kulelerinde oturan aydınların dolduruşuna gelerek yapılan bir açılım değil. Kırmızıçizgiler bellidir. Türkiye Anayasası'nın üçüncü maddesindeki hükmü bellidir. Bunun hiçbir şekilde değiştirilmeyeceği hem Başbakan hem de İçişleri Bakanı hem de Cumhurbaşkanı tarafından defaatle söylenmiştir. Belki daha önce bunlar söylenmiştir. Bu tartışmalar, bu istismarlar meydana gelmeyecekti; ama şu anda kesinlikle bellidir. Başbakan gittiği her yerde 'tek bayrak tek vatan tek millet' ifadesini sloganlaştırdı." ifadelerini kullandı.

"2010 ASKERİ ŞURA'DA TSK DEMOKRATİKLEŞME SÜRECİNİ TAMAMLAYACAK"

TSK'nın artık kendi içini düzeltmek ve darbeci odaklarını suç odaklarını tasfiye etmek durumunda olduğuna değinen Güzel, 2010 Askeri Şura'da cuntacıların tasfiye edileceğini iddia etti.

Güzel, şöyle devam etti: "Eğer Sayın Genelkurmay Başkanı 'hukuka ve demokrasiye biz bağlıyız' ifadesine sadık olmazsa Genelkurmay Başkanı'nın da bu konuda mesul olacağı merciler var. Gereği yapılır. Elbette TSK bizim için mukaddes, önemli bir müessesedir. 'Peygamber ocağı' diye itibarını düşünmek zorundayız. Türkiye'nin büyük bir gücü buraya gitmektedir. Ancak şunu da söylemek zorundayız. TSK'nın artık siyasete girmeyi, müdahale etmeyi bir tarafa bırakıp kendi yurt savunması asli görevine dönme zamanı gelmiştir. Ben öyle tahmin ediyorum ki önümüzdeki temmuz ayından itibaren yani bundan sonraki Askeri Şura'dan itibaren bu tasfiye gerçekleşmiş olacak ve TSK da demokratikleşme sürecini tamamlamış olacak."

"BAYDEMİR GÖREVDEN ALINMALI"

Diyarbakır Belediye Başkanı Osman Baydemir'in küfür etmesiyle ilgili bir soru üzerine de Güzel, İçişleri Bakanı Beşir Atalay'ın Baydemir'i görevden alması gerektiğini söyledi.

Güzel, "Bu rezil adam kızgınlıkla değil bilerek, isteyerek hakaret etmiştir. Yani yine ortalığı karıştırmak istemiştir. Başına bir iş gelsin de Batı'da istismar etsin istemiştir. Çünkü Batı bunu zaman zaman ziyaret etmektedir. Kendisini davet etmektedir. Böyle bir takım münasebetleri vardır. Bunu kullanmak istemektedir; ama bence devletin otoritesi çok önemlidir. Bu kişi açıkça TCK'nın 301. maddesine aykırı hareket etmiştir. Hükümetin ve devletin manevi şahsiyetiyle alakalı bir suç işlemiştir. Bunu cezalandırması lazımdır. Hükümet üyelerinin de hem ceza hem de hukuk davaları açma hakkı doğmuştur. Adam açıkça küfür etmiştir. Bence ondan da önce Anayasa'nın 127. maddesinde olan yetki çerçevesinde İçişleri Bakanlığı'nın görevden alması gerekmektedir. Biz Sayın Bakan'dan bunu bekliyoruz. Diğer etkenlere kapılmadan şimdiye kadar oradan alınması gerekirdi." dedi. (CİHAN)

27 Aralık 2009 03:04
Siyaset
47 yorum
24,523 okunma
Bu haberi yazdır
E-posta ile paylaş Facebook da paylaş Google da paylaş Twitter da paylaş MySpace de paylaş Digg de paylaş Del.icio.us da paylaş
Favorilerine Ekle
Yorum yapın
evet 2009-12-28 09:30:05

sayın güzelde doğruları konuşuyo ama bazen karıştırıyo bazen akpenin savunuculuğunu yapıyo ama neyse yinede şerefli insanlardan biridir

salıh
burayı çiftlik sanıyorsun 2009-12-28 00:33:17

güzel hasan celal neden tersinden yazdım aceba ters düşündüğü için osman baydemir 1.500 bin ilin b b başkanı 0yların %70 almış neden atalay onu görevden alacak osman fikrini düşüncesini belirtmiş hangi devirde yaşiyorsun seki bakan contaciların değirmenine su taşıyorsun ben seni aydın biri olarak görüyordum demekki yanılmışım çok yazık

süleyman iskenderoğlu
SEN DE Mİ 2009-12-27 23:45:08

Demirelin münafıklığını öğrenmek için çok geç kalmışsın.Yinede sana katılıyorum.Allah selamet versin.

kahraman suat
baydemir ve sen yemezler. 2009-12-27 22:33:47

ikinizde açılımı sabote ediyorsunuz,ucuz şovlarla rant peşindesiniz modanız geçti halk eski halk değil,okumuş,kültürlü,dünyayı daha iyi anlıyor,dinini öğreniyor,yemezler.bu açılım inşallah ya olacak ya olacak.

menderes bitlisli
GÜZEL sözü GÜZEL insan söyler 2009-12-27 21:43:54

tartışmasız AYNEN.

fatih DEMİR
GÜZEL COK GÜZEL AYNEN SANA KATILIYORUM 2009-12-27 20:43:50

güzel cok güzel konuştunuz ağzınıza sağlık söyldıklerinizin tümüne aynen katılıyorum hemde noktasına virgülüne dokunmadan..

davut
KENDİNİ KANAAT ÖNDERİ ZANNEDİYOR(?) 2009-12-27 20:27:07

Modası geçmiş bir düşünüş, bir üslüp... Sana siyasette ekmek yok sayın Güzel. Haklı olsan bu ülke seni iktidar yapardı. Yine haklıysan biri elinden tutar seni meclise sokar fikirlerinden feyizlenirdi. Ama hem siyasetçiler hem de halk biliyor ki samimi değilsiniz. Hiç inandırıcılığınız yok. İçten pazarlıklısınız. Kimbilir şimdi hangi çıkarlar için çıktınız meydane. Unutmayın ki siz hariç tüm güreşçiler birbirinden merdane. Emekliliğinizi ilan edip evinizin bahçesinde domates yetiştirin. Faydalı olurusunz

kamil dogru
AĞANIN SÖZÜNÜN ÜSTÜNE SÖZ OLMAZ 2009-12-27 20:14:59

Yorum yazacaktım ancak Osman OSANMAZın aşağıdaki şiirini okuduktan sonra anladım ki her şeyi anlatmış.Ağanın sözünün üstüne söz olmaz.Bu güzel şiir için teşekkürler Osman OSANMAZ.

mustafa sabri islamoğlu
HER İKİ SIFAT DA SENDE MEVCUT EY GÜZELİM 2009-12-27 20:12:59

seçimde az oy alınca seçmenlere laf edip cahil yerine koyan sen değil miydin? siyasi ve fikri düşünceleri süerkli çelişen yine sen değil misin? süleyman demirelden farkın yok merak etme. boş konuşacağına, demokrasiye destek ver. açılımı sabote amaçlı operasyonları boş yere savunma. dosyaların nasıl haksız ve hukuka aykırı açıldığı, 2007 yılından beri gizlilik kararı olan dosyalarda hukukun nasıl çiğnendiği ve asıl amacın iç savaş çıkarıp darbeye zemin hazırlamak olduğu elbette ortaya çıkacaktır..

eyüp bulut
siz adamı,pancarı nerden bileceksiniz ? 2009-12-27 19:46:09

sn güzelin tesbitine kesinlikle katılıyorum !

darbeleredurde
NASETTİN HOCA: GECE KARANLIĞINDA BİR KAPIYI ZORLAYAN HIRSIZIN NE YAPTIĞINI SORAN OĞLUNA &8211 SAZ ÇALIYOR CEVABI VERİR * SESİ HANİ DEYİNCE DE: SESİ YARIN ÇIKACAK DER ! 2009-12-27 19:11:51

Devran dönüp de Bu gün KOPARILAN TOZ BULUTU ARDINDA çalınan düzeneğin sesi çıktığında şefinden zurnanın son deliğine kadar tüm orkestra tarafından nasıl da uyutulduğunu anlayacak şakşakçıların yüz ifadelerini tahmin edebiliyorum !

suleyman d
PRAVAKATÖRLER İŞ BAŞINDA KİMLER YOKKİ 2009-12-27 17:04:35

Dünün maocuları hasılı kelam dünün pravakatörleri bu gün iş başında ama sağcı ama solcu fark etmior dün neyse bu gün o ş imdi şunuda peşin söyleyim AKP ye benim minnet borcum yoktur Üniversiteyi bitirmiş boş gezen 25 liseyi bitirmiş boş gezen 30 yaşında çocuklarım var demeyinki AKP yalakalığı yapıyor .ben sadece geçmişten ders çıkarıp ortalığı gerip kaos ortamı oluşmaması için yazıyorum fakat elbette kaos ortamından mutlu olanların kaossuz ortamda yaşayamayacaklarını hepimiz biliyoruz kaossuz ortamlara

Eyyup KARADAĞ
demirel 2009-12-27 15:25:47

Süleymanname Sen gül diyarının yapma gülüsün! Aynı yapmacıkla Çoban Sülü&8217sün! Yoktur izlediğin bir dava yolu Bir bu yan, bir şu yan, büküntülüsün! Türk&8217e zıt sermaye merkezlerinden, Bir zikzaklı yolda hep, güdülüsün! Milli yekparelik gelmez işine Bu yüzden parçalı, bölüntülüsün 1 Ve devlete mason biraderlerin Tam da maslahata denk ödülüsün! Ne sır sendeki bedava oluş! Problemler içinde en müşkülüsün! Fikir dağlar boyu kocaman kitap Sen de o kocaman kitabın bir virgülüsün! Böyleyken ustasın gözbağcılıkta Cüceler sirkinin baş Herkülüsün! Gözyaşı ve çığlık vatanında sen, Hüzün bahçesinin şen bülbülüsün! Büzülmüş susarken mahzun hakikat, Davuldan ziyade gümbürtülüsün! Teokratik rejim olmaz deyip de, Peşinden müslüman görüntülüsün! Kolera, vergiler, zamlar, enflasyon Bir felaketsin ki, binbir türlüsün! Gelirsiz giderli bütçelerinle, Her yıl, milyar milyar köpürtülüsün! Okka okk

şaban osanmaz
2009-12-27 14:14:29

Bana göre siyasi lafı gereksiz. Münafıkun suresini okumanızı tavsiye ederim. Münafıkları tanımayacaksak bu surenin amacı ne?

ERDEM ESİN
saf adam.. 2009-12-27 14:12:55

yürü celal güzel kim tutar seni..

Timur Bali
itiraf olarak algıladım sn.güzelin bu sözünü? 2009-12-27 13:39:17

sayın güzel o zaman demireli tanıyamamışız diyerek aslında zaflarını faş etmiş oldu. o gün demireli tanıyamayan ve ona yıllarca destek vererek ülkeyi bu hale getiren sözüm ona muhafazakar halkın bu günde insanları tam anlamıyla tanıdığını söylemek basitlik olur. sayın erdoğan iyi niyetli olabilir fakat 2010 bütçesindede açıkça gördüğümüz gibi halka değil, bir avuç elit kesime ve faizcilere çalışıyor. durum bu malesef. şimdi kişileri allayıp pullama zamanı değil,şimdi işi ehline verme zamanı.

ÖZGÜR KUDÜS
Attığınız başlık çok sakıncalı! 2009-12-27 10:48:48

Münafık ie Siyasi Münafık arasında fark var. Yanlış yönlendiriyorsunuz. Saygılar.

Metin Örsel
Binlerce kişiyi öperek aldatan sahtekar 2009-12-27 10:15:43

Batman ve Güneydoğu illerinde binlerce insanı öperek siyaset yapan kimdi? Güzel, Demireli eleştirirken kendini aynada görüyor. Kürt düşmanlığı ile nam salmış Celal Güzel, eski defterleri açalım mı? Türkmenler üzerinden Kuzey Irakta iç savaş çıkartmaya çalışmıştı. Bir Türkmen lider kendisini canlı yayında rezil edince susmuştu. Tek olumlu yönün var, bazen askeri vesayette çıkışın var. Onun dışında tam bir şoven ırkçısın. Düşmanlık yaparak halkları birbirine düşüremeyeceksin.

Hasan Argünağa
sende aynısın 2009-12-27 10:08:07

sanki sen farklı birisin.seni gördük.osman baydemir bence az söylemiştir

ALAATTİN YAMAN
Az bile demiş 2009-12-27 09:24:58

Demirel siyasi münafık hemde bu ülkende iki yüzli insanların ortaya çıkmasına sebep olan zattır.

elektron
Tüm Yorumları Görmek için tıklayın
Döviz 1,5105
1,5125
1,9755
1,9680
378,72
378,82
60.737
60.404
Döviz
Haber7 IPHONE
Diğer Haberler
En Çok...
Haber 7 Yazarları
Alıntı Yazarlar
Uzaklardan Mektuplar
Röportaj
OKUR TEMSİLCİSİ
Namaz Vakitleri
İmsak04:02
Güneş05:50
Öğlen13:18
İkindi17:11
Akşam20:33
Yatsı22:12
Hava Durumu