Emniyet Müdürlerine referandum genelgesiEmniyet Müdürlerine referandum genelgesiAğustos'ta 31 bin öğretmen ataması dahaAğustos'ta 31 bin öğretmen ataması daha2. Lig ve 3. Lig fikstürü çekildi - İlk maçlar2. Lig ve 3. Lig fikstürü çekildi - İlk maçlarİstanbul'da su fiyatına enflasyon ayarıİstanbul'da su fiyatına enflasyon ayarı
Manşeti Göster
Erdoğan'ın '3 çocuk'u AP'yi karıştırdı Erdoğan'ın '3 çocuk'u AP'yi karıştırdı
16 Ocak 2010 09:27
Dünya
137 yorum
27,989 okunma
A A A A A A
Bu haberi yazdır
E-posta ile paylaş Facebook da paylaş Google da paylaş Twitter da paylaş MySpace de paylaş Digg de paylaş Del.icio.us da paylaş
Favorilerine Ekle

Avrupa Parlamentosu Üyesi Philip Claeys, AP Başkanlığı'na verdiği yazılı soru önergesinde Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın "üç çocuk yapın" sözlerini sordu. Soru önergesini AB Komisyonu Üyesi Olli Rehn böyle yanıtladı.

AB Komisyonu Üyesi Olli Rehn, Avrupa Parlamentosu'nda Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın "üç çocuk yapın" çağrısıyla ilgili bir soru önergesini yanıtlarken, "Nüfus ve aile politikaları bu anlamda Topluluğu ilgilendirmez" dedi.

Avrupa Parlamentosu Üyesi Philip Claeys, AP Başkanlığı'na verdiği yazılı soru önergesinde "Türk Başbakanı Sayın Erdoğan kendi açıkladığı Osmanlı İmparatorluğu'nu yeniden canlandırma emeliyle aynı yönde son olarak her ailenin en az üç çocuk sahibi olması için çağrıda bulunmuştur.

Bu Türkiye'nin durumunun güçlenmesini sağlayacaktır. Türkiye'nin nüfusunun her yıl yaklaşık 1 milyon arttığı, fakat bunun Sayın Erdoğan için yeterli olmadığı açıktır. Komisyon Başbakan'ın sözlerini Türk hükümetiyle görüşmüş müdür?" demişti.

Türkiye ile görüşme yapıldıysa sonuçlarının açıklanmasını isteyen Claeys, önergesinde, "AB Komisyonu kişilerin dolaşım özgürlüğü ve Türkiye'nin AB'ye potansiyel katılımı ışığında, Türk nüfusunda daha ileri bir artışı arzu edilir birşey olarak görüyor mu?", "Komisyon Türk nüfusunun gelecekteki olası artışı ve Avrupa'ya göç baskısına olası sonuçları hakkında bir çalışma başlatmış mıdır? Öyleyse sonuçları nedir?" sorularına da yer vermişti.

BİZİ İLGİLENDİRMEZ

Olli Rehn ise önergeye "Nüfus konuları ve aile politikaları bu anlamda katılım müzakerelerinde ele alınmamaktadır ve Topluluk yetkisi dahilinde değildir" şeklinde kısa bir yanıt vermekle yetindi.

(ANKA)

16 Ocak 2010 09:27
Dünya
137 yorum
27,989 okunma
Bu haberi yazdır
E-posta ile paylaş Facebook da paylaş Google da paylaş Twitter da paylaş MySpace de paylaş Digg de paylaş Del.icio.us da paylaş
Favorilerine Ekle
Yorum yapın
El-Cevap 2010-01-17 02:19:09

Bir toplumun,kültürünü diğer nesillere aktarabilmesi için,gereken çocuk ortalaması 2.1 dir.Bu ortalama ispanyada 1.3,fransada 1.6 almanyada 1.4 genel olarak tüm ABde 1.5tir.Ne yazıktır ki 5 sene önce 2 nin çok üzerinde olan bu ortalamamız hızla düştü.Nüfus artışı baz alınmamalı,nüfusumuz artıyor,ancak 25-30 sene sonra hızlı ve sert bir düşüşümüz olacak.Bu yüzden en az 3 çocuk.AB kendisi yapamıyor.Araştırmalara göre hollandada doğan her 2 çocuktan 1isi müslüman.Fransa 28 yıl sonra islam ülkesi olacak.

Mustafa
Çok Çocuk Çoook 2010-01-16 23:48:03

Ülkenin geleceği, milletin selameti için çok çocuk gerekli. Yoksa kel aynak kuşları gibi neslimiz tükenmeye başlar.Başbakan haklı, hesap kitap yapılmış 2025 ten itibaren nüfusta gerileme olacak daha ileriki yıllarda nüfus ihtiyarlayacak.Çine bakıp ibret almak lazım.Bundan20 yıl önce çin kıtlıkçekecek, nüfusu hızla artıyor deniyordu, ne oldu.Çalışana Allah veriyor.Adamalr aylık100 dolara çalışarak ülkeyi kalkıdırdı.İş beğenmeyenlerin kulağı çınlasın.Ücret az diyenlerinde... İsalam ümmetinin çoğalması lazım .

Garip yalnız
ziyaretçi 2010-01-16 22:33:28

ziyaretçi sen rızkın ALLAH tarafından verildigini kabul etmiyorsan soruna cevap vermeye gerek yok adın ziyaretçi ama bu dünyadada ziyaretçisin onu unutma

osman
kaliteli ırk 2010-01-16 22:13:14

arkadasım satandartı yuksek ulkere bak kuculuyorlar dogum yapmıyorlar gıt gıde eriyorlar.ayrıca yapılan arastırmalarda cocuk cocuklu aıleler cok daha mutlu.ama su var cahil insan (okumusda olsa) cocuk yapmasın zeki ve gen kalitesi yüksek insanlar cocuk yapsınlar.hatta bu devlet polıtıkası olmalı ama nerde kariyer yapıyolar cocuk yapamıyorlar.cunku değerler farklı ben hayırlısyla 4 cocuk dusunuyorum .

canerken
Avrupa Ne derse tersini yapmalıyız 2010-01-16 20:57:25

Avrupalılar nüfusumuzun artmasını istemiyorsa demek ki bu bizim için iyidir, nüfusumuzun artması için çalışmalıyız. Halk teşvik edilmeli, çocugu olana yardım yapılsın, su, elektrik faturalarında indirim yapılsın. Avrupa da çatlasın. 150 milyon olursak, Avrupa titrer Türkün karşısında.

Mehmet Tirpan
birde beslenme ve saglik acilimi yapilsa 2010-01-16 19:27:45

insanin en önemli ihtiyaci beslenmedir ülkemizdeki insanlar semirmemis ve simitle karnini doyuran birsürü insan var oysaki ete ve süte bala hasret insan cok ülkemizde saglik acilimi yapilsa iyi olur komsu ülkelerde et gida cok ucuz. insanlar rahatlikla bu gidalara ulasabiliyor ve insanlarin bedenleri kemikleri iri iriler bizim insanimiz simite talim ediyor. nasil cocuk yapilacak nasil bakilacak sartlar düzeltinsinki saglikli cocuklar gelsin ve yemek hayali ile degil ders bilim üretsinler ac insan neolur

erhan ay
hesap yeteneği zayıf olanlara! 2010-01-16 19:11:20

şu an türkiyede çiftlerin çocuk ortalaması 2.1 yani kişi başına 1 çocuk düşüyor. ve bu her geçen gün azalıyor. eğer böyle giderse bırak nüfusun artmasını ilerleyen yıllarda azalması bile bekleniyor. üç çocuk bunun için gerekli

cezmi kadıoğllu
bizim çocuklarımız 2010-01-16 18:20:52

bizim çocuklarımız çürük raporu alamazlar, yada 21 gün askerlik yapamazlar, bizim çocuklarımız güneydoğuya itirazsız giderler milletvekili bürokrat paşa çocukları oraya gidiyorlarmı? bizim çocuklarımızı yurt dışında okutacak sponsor firmalar yoktur, bizim çocuklarımız fakülte bitirirsede her fakülte bitiren iş bulacak diye kaide yokderler, bizim çocuklarımız okulu bitirir bitirmez şirket kuramazlar. ama bizim çocuklarımız asla ve asla ABD ye hizmet ve uşaklık etmeyeceklerdir.

yıldıray24
işte AB nin istedği 2010-01-16 17:59:10

Yıllar öncesinden yapılan aile planlamasının gerçek amacı ve nereden geldiği belli oluyor ozamanlar slogan yapabileceğin değil bakabileceğin kadar çocuktu hatırlayanlar bilir Başbakan 3 derken ülkenin geleceğini düşünerek en uygun sayıyı östermiştir hem bakabileceğin hemde ülkenin büyümesine destek olacak bir aile yapısı en mükemmeli aslında 4 çocuk 2 kız 2 erkek aile birbirine destek ülkeye destek büyüyen bir Türkiye

tolga ceyhan
kim kimin sırtından geçiniyor 2010-01-16 16:14:08

kürtler hiç kimsenin sırtından geçinmiyorlar tam aksine kürtlerin yaşadıkları bölgenin tüm zenginlikleri batıya aktarılıyor. keban barajı ataturk barajı batmanda petrol şırnakta kömür....yer altı ve yerüstü kaynakları iran ırak süriye ermenistan azerbaycan .....sınır gelirleri...biz dağlık bir bölgedeyiz ama bölgenin kabiyizi allah böyle yapmış...kürt bölgesinin zenginliğinin ve satratejik öneminin farkında değilsiniz sanırım hiç bir bölge plaj türsitlerinin gelirleriyle zengin olmaz...

tahir akkuş
Ben AKP li değilim...Ali Çelik kardeşim... 2010-01-16 14:28:28

Ben siyaset bağlamında konuştuğumu hatırlamıyorum. Evliysen durumun da iyiyse git yardım et fakir fukara dediğin derdine düştüğün kişilere, buradan yazmakla yardımcı olamazsın, malumatfuruşluktan öteye gitmez. Çocuklarını Allah bağışlasın. Ne güzel bak sen de doğrusunu yapmışsın. Benim paraya ihtiyacım yok değil, binlerce tl borcum var ama evlenmeye çocuk yapmaya engel değil. Para yok diye evlenmezlerse evde kalırlar. Bırak onlar düşünsün. Sen cesaret etmiş misin evet...Bak sen benden de önde gidiyorsun:D

cemal Lami İNAN
Devletimiz bana her doğan çocuğum için belli bir yardım veya destekte bulunsun 5 çocuk yapayım. 2010-01-16 14:16:38

Mesela doğduğunda masrafları için bir senelik bir yardım veya belli bir yaşa kadar çocuğumun sağlık giderleri için hastanelerde sınırsız imkanlar. daha sonra ilkokuldan üniversiteye kadar eğitim ve burs desteği.. tabi bunlar dar gelirliler için düşündüğüm fikirler.. maaşı belli bir miktarda olanların yani (1500-2500 TL arası) 3 çocuk yapma zorunluluğu gibi kıstaslarda getirilebilir. ben bu konuda beyin fırtınası yaratılabileceğini düşünüyorum. istersek herşey çok kolay ve zahmetsiz gerçekleşebilir ülkemizde

boşver
Hükümetten para isteyenlere.. 2010-01-16 14:06:20

Sayın Ali Çelik ve onun gibi düşünen arkadaşlar çok yanlış düşünüyorlar. Hükümette kim olursa olsun önemli değil. Biz müslümanların inanması gereken Ayeti Kerimeler ve Hadisi Şerifler var. Geçim korkusuyla çocuk yapmayanlar hakkında çok ağır Ayet ve Hadisler var. Hükümeti, muhalefeti, hepimizi yaratandan istemeyip, ona güvenmeyip acizlerden önce para bekleyip "sonra çocuk yaparız" demek çok büyük bir yanlıştır. Korkmayın, evlenin, çocuk yapın, Allahın gücü hepsine bakmaya yeter.. Buna inanın...

Ömer ÖZDEMİR
EVİN BEREKETİ , RASULULLAHIN EN BÜYÜK SÜNNETİDİR 2010-01-16 13:59:52

Ben yeni evliyim ve kesinlikle 3 çocuk yapmayı düşünüyoruz. Rasulullahın en büyük sünnetidir bu... 1 çocukla yetinmeyin ve Allahdan hayırlı evlatlar isteyin...

ilyascan YILDIZ
kedi-köpek 2010-01-16 13:53:30

avrupa da üreme yok çocuk yok sevgi yok gelişmiş toplum diye övünürler coluk yok çocukyok sevgilerini geceleri kedi ve köpeklerle yatarak göstermeye çalışıyorlar

mavi ateş
AVRUPA BIRLIGI DERDINE 2010-01-16 13:50:35

Bugün ben Almanyada yasiyorum alman hükümeti nüfusu artirmak icin cocuk bakim parasi cocuk parasi buna benzer bir cok tesvik uyguluyor almanyanin nüfusu artsin diye bugün almanyanin 80 milyonun üzerinde nüfusa sahip oldugu halde ve hemen hemen bütün avrupa ülkeleride bu sistemi uyguluyor neden Türkiyenin nufusunun artmasini istemiyorlar akili olan anlar arife tarif gerekmez en az 5 cocuk diyorum bende eskiden köyerlerde dogru dürüst erzak kiyafet hicbir imkan olmadigi halde 5 cocuktan asagi yapan yoktu

orhan ayyildiz
kaliteli nüfus 2010-01-16 13:34:08

başbakanımıza katılıyorum. kesinlikle 3 çocuk sahibi olmak gerek. ancak burada dikat etmmemiz gereken bu çocukları iyi yetiştirmek. bu yüzden de önce ailelerin iyi yetişmesi gerek. umarım bu yazıyı başbakanımız okur ve bizlere yardımcı olur. devlet okullarında eğitim kalitesi iyi değil buralarda ciddi sorunlar var. aileler de eğitilmeli çocuk nasıl yetiştirilir öğrenmeli bunun alt yapısı yapılmalı. en basit örnek geçenlerde edirne de yaşananlar. aileler çocuklarını nerelerden kimlerden topluyorlar. DİKKAT.

oğuz tiryaki
durmak yok yola devam 2010-01-16 13:33:00

kesinlikle Sn. başbakanımıza katılıyorum. çine ve hindistana bakın. genç nüfusları ile yaşlanan dünyanın lokomotifi oldular.

yağız yavuz
İÇİMİZDEKİ PHİLİPS CLAEYS cikleri iyi tanıyın. 2010-01-16 13:28:22

milliyetçilik ve uulsculuık deyince mangalda kül bırakmayan çocuk düşmanlrını,iyi hatırlayın. 3 çacuk deyince nüfüs sayımı yapan afrika benzetmesi yapan içimizdeki zavallıları iyi tanıyın. ulus diyecekler ama çocuk düşmanlığı yapacaklar, türk islam diyecekler yine çocuk düşmanlığı yapacaklar. inadına ben 11 çocuk yetiştireceğim. zoruna giden varsa . avrupalını kızmasına üzülmiyorum. ben içimizdeki dalkavuklara kızıyorum.

kaffora
Başbakanımıza tam destek ! 2010-01-16 13:04:41

3 çocuk konusunda hükümetin düşündüklerini benimsiyor ve bu konuda başbakanımıza sonsuz destek veriyorum... Geçim sıkınısı çekeceğini söyleyen arkadaşlarıma da, rızkı verenin Allah olduğunu ve gelen her bebeğin kendi rızkıyla dünyaya geldiğini hatırlatırım !

Kerim Diktaş
Tüm Yorumları Görmek için tıklayın
Döviz 1,5105
1,5125
1,9755
1,9680
378,72
378,82
60.737
60.404
Döviz
Haber7 IPHONE
Diğer Haberler
En Çok...
Haber 7 Yazarları
Alıntı Yazarlar
Uzaklardan Mektuplar
Röportaj
OKUR TEMSİLCİSİ
Namaz Vakitleri
İmsak04:02
Güneş05:50
Öğlen13:18
İkindi17:11
Akşam20:33
Yatsı22:12
Hava Durumu