Yüksek kolesterol gözlerinizi de tehdit ediyor

Yüksek kolesterol gözlerinizi de tehdit ediyor

24 Kasım 2010 13:50 - 3,058 Okunma

Amerika’da gerçekleştirilen iki genetik araştırma kolesterol ve Makula Dejenerasyonu arasında bir bağ olduğunu ortaya çıkardı.



Makula Dejenerasyonu’nun Amerika’da ileri yaşlarda görme kayıplarının en önemli nedeni olduğu biliniyor.  Retinanın arkasında meydana gelen lezyon ile bireyler de görme kayıplarına neden olan Makula Dejenerasyonun da cinsiyet, kalıtım kadar kolesterol de önemli bir neden...

Boston’da Tufts Üniversitesi’nden Johanna Seddon’un gerçekleştirdiği çalışmada 979 ileri derece Makula Dejenerasyonuna sahip kişi ile 1709 Makula Dejenerasyonuna sahip olmayan, sağlıklı kişinin genleri incelendi. Araştırma sonucunda Makula Dejenerasyonu ve kolesterol seviyeleri arasında bir bağ bulundu.

Uluslararası Göz Enstitüsü Bethesda’dan Anand Swaroop da yaptığı ikinci bir araştırma da Makul Dejenerasyonu ve Kolesterol arasındaki bağı doğruladı.

Uzmanlar, kolesterol seviyesini dengede tutmak kadar lutein yönünden zengin besinlerde tüketmek gerektiğini belirtiyorlar. Ancak yeterli derecede lutein almak oldukça zor… Çünkü yeterli lutein için günde 1,2 kg mısır veya 48 adet yumurta gibi besinlerden çok fazla miktarda tüketmek gerekmektedir. Uzmanların bunun için tavsiyesi ise luteini *mikronutrisyon ürünleri yani lutein ve antioksidan desteği olarak dışarıdan almak.

 *Mikronutrisyon, mikro beslenme ile eş anlamlı olup, özellikle vücut için gerekli besin desteklerinin istenen oranda alınması şeklinde tanımlanabilir. Mikro beslenmenin en net örneklerinden birinin vitaminler olduğu söylenebilir.
  • BU HABER HAKKINDA YAPILAN YORUMLAR

    YORUM YAZ
  • Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: ip adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle pa ylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım
  • Metin Ay

    Haber? 09 Haziran 2008 16:15 - Toplam 133 kişi beğendi.

    Editör bey.. Haber nerede Allah aşkına? Havalar ısındı ya artık..Klima yoksa gönderelim çalışma odalarınıza..

    + Bu Yorumu Beğen
  • dursun çiğdem

    09 Haziran 2008 15:50 - Toplam 74 kişi beğendi.

    yazıyı gören varmı ben göremiyorumda.

    + Bu Yorumu Beğen
  • Metin Yazar

    Neden şimdi (2) 06 Haziran 2008 14:02 - Toplam 79 kişi beğendi.

    Baykal bile, AKP için; “Bırakalım bunlar gelsin ve bu enkazın altında kalsınlar” dedi. AKP’nin iktidar olmasına pek ses çıkarmadılar.Hatta kartel medyası içinden destekleyenler bile çıktı. Desteklerken kıs kıs gülüyor,”Nasılsa bunlar ortalığı biraz toparlar, ama milletin kemerini sıkarak canına okurlar,biz de bir taşla iki kuş vurmuş oluruz” diye düşündüler. Düşündükleri gibi olmadı.Türk ekonomisi çok kısa sürede istikrara kavuştu. Bu istikrar AKP’nin oylarını artırmasıyla tescil edildi

    + Bu Yorumu Beğen Yorumun Devamı
  • askorozli

    31 Mayıs 2008 00:47 - Toplam 62 kişi beğendi.

    + Bu Yorumu Beğen
  • kaan kaya

    31 Mayıs 2008 00:12 - Toplam 45 kişi beğendi.

    + Bu Yorumu Beğen
  • IMKB100: 54.810 %-0.19
  • ALTIN: 92.699 %-0.65
  • DOLAR: 1.8425 %0.00
  • EURO: 2.3065 %-0.60
GAZETE MANŞETLERİ

NAMAZ VAKİTLERİ

İmsak Güneş Öğle İkindi Akşam Yatsı
Nokta Elektronik Medya Ltd. Şti. Copyright © 2003-2012 Kullanım Şartları Yayın İlkeleri Reklam İletişim