Yediğinden tat alamayanlar, dikkat!

TRAKYA Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi Nöroloji Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Yrd.Doç.Dr. Nilda Turgut besinlerden tat alamamanın hastalık habercisi olabileceğini söyledi.

  • GİRİŞ18.02.2005 13:11
  • GÜNCELLEME18.02.2005 13:11
Yediğinden tat alamayanlar, dikkat!

Turgut, 'Eğer yediğim şeylerden tat almıyorum diyorsanız ve bu durum uzun süredir devam ediyorsa bir doktora gidin" dedi.
Tat duyusunun beslenme üzerine önemli bir biyolojik etkisi olduğunu belirten Yrd.Doç.Dr. Nilda Turgut, tat duyusunun bozulmasının birçok nedeni bulunduğunu belirterek hafife alınmamasını istedi. Yrd.Doç.Dr. Turgut, 'Eğer tat duyusunda bozukluk varsa bu vücutta başka hastalıkların olduğunun belirtisidir. Tat alamama genellikle başta pipo olmak üzere aşırı sigara kullananlarda, diyabetlilerde, gribal enfeksiyon geçirenlerde, hepatitlilerde, A, B vitamini eksikliği bulunanlarda, ağız-yutak yerleşimli tümörü olanlarda, menapoz dönemine girmiş olan bayanlarda ve depresyonda olanlarda görülür" dedi.
Tüm bu hastalıkların yanı sıra bazı ilaçların kullanımının da tat duyusunun bozulmasına sebep olabileceğini belirten Yrd.Doç.Dr. Turgut, 'Bazı antibiyotikler, alerji için kullanılan ilaçlar, kan yağlarını düşürücü ilaçlar ve epilepsi tedavisinde kullanılan ilaçlar da tat duyusunun bozulmasına neden olur" diye konuştu. Uzun süreli tat alma problemi ile karşı karşıya kalındığında mutlaka bir doktora başvurulması gerektiğini kaydeden Yrd. Doç.Dr. Turgut şöyle devam etti:
'Tat duyusu ile ilgili bozukluklar devam ederse ileride iştahsızlık, beslenme bozukluğu ve kilo kaybı gibi hastalıklar ortaya çıkabilir. Tat alma sorunu ile karşılaşan kişi eğer sigara kullanıyorsa sigarayı azaltmalı, diyabetli olanların diyabeti kontrol altına alınmalı, tat duyusu kaybına neden olacak herhangi bir ilaç kullanılıyorsa bu durum ortadan kaldırılmalıdır ve hasta mutlaka doktor kontrolüne alınmalıdır."

Yorumlar1

  • Mustafa Caner Yücesan 6 yıl önce Şikayet Et
    TATSIZLIK. annem menopoza girdi 6 ayda bir adet görüyor.geçenlerde doktora gitti filim çektirdi kemiğinde erime görüldü ve doktorun verdiği ilaçları kullandıktan sonra yediklerinden tat alamama oldu.Bir haftadır devam ediyor Şuan kullandığı ilaçlar Citoles,Benexol b12,Farhex,Keydrops bunları kullanıyor tomogrofi çekilmedi kan tahlili verildi ama çıkmadı Sizden bir öneri bekliyorum ne yapmam gerek LÜTFEN BİR ÖNERİ VERİN
    Cevapla Toplam 1 beğeni

GÜNDEM

EKONOMİ

SPOR

DÜNYA

Haber7 Mobil Sayfa Banner'ı Kapat

Sondakika Gelişmelerinden Haberdar Olun