Plüton'un uydularına verilen isim belli oldu

Güneş Sistemi'nin cüce gezegeni Plüton'un dördüncü ve beşinci uydularına konuya ilişkin yapılan anketle belirlenen isimler verildi.

Plüton'un uydularına verilen isim belli oldu
GİRİŞ 02.07.2013 20:44 GÜNCELLEME 02.07.2013 20:44

Uluslararası Astronomi Birliği, Hubble Uzay Teleskobu ile Temmuz 2011 ve Haziran 2012'de keşfedilen, kısaca P4 ve P5 olarak bilinen uydulara Yunan mitolojisinden "Kerberos" ve "Stiks" adlarını uygun gördü.

Birlik, uydulara isim verebilmek için tüm dünyada bir anket düzenlemişti.

Yaklaşık 500 bin kişinin katıldığı ankette Yunan tanrısı Hades'in (Pluto) liderliğindeki yeraltı ülkesinin kapısında bekçilik yapan üç başlı köpek Kerberos'un ismi 2. sırada, yaşayanlarla ölüleri birbirinden ayıran Stiks Nehri'nin ismi ise üçüncü sırada gelmişti.

Birlik, ankette en çok oyu alan, ateş ve madencilik tanrısı Vulkan'ın ismini daha önce başka bir gök cismine verildiği için veto etmişti.

Varlığı ilk kez 1915'te Percival Lowell tarafından öngörülen Plüton'u, 1930'da Clyde Tombaugh keşfetmişti. 76 yıl boyunca Güneş Sistemi'nin dokuzuncu gezegeni olarak kabul edilen Plüton, 2006 yılında cüce gezegenliğe düşürülmüştü.

Plüton'un diğer uydularına gece tanrıçası Nix'in, dokuz başlı canavar Hydra'nın ve ölüleri Stiks Nehri'nden geçirerek yeraltı ülkesine götüren kayıkçı Kharon'un adları verilmişti.

KAYNAK: AA