Müthiş keşif! Rekorları alt üst etti!

Dünya'ya zaman ve mesafe açısından şimdiye kadarki en uzak galaksinin keşfedildiği bildirildi.

Müthiş keşif! Rekorları alt üst etti!
GİRİŞ 06.05.2015 00:47 GÜNCELLEME 06.05.2015 07:52

Yale ve California Santa Cruz üniversitelerinden gök bilimcilerin üç farklı teleskop kullanarak keşfettiği bebek galaksinin, Dünya'ya 13,1 milyar ışık yılı uzaklıkta olduğu ve Evren'in ilk nesil galaksileri arasında yer aldığı belirtildi.

EGS-zs8-1 ismi verilen galaksinin, Büyük Patlama'dan 670 milyon yıl sonrasında ve sadece yaklaşık 100 milyon yaşında olduğu kaydedildi.

Keşfi "Astrophysical Journal Letters" dergisinde yayınlanan galaksinin, Çoban (Bootes) Takımyıldızı'nda bulunduğu ve Samanyolu galaksisinin şu anda doğurduğunun 80 katı oranla yıldızlar dünyaya getirdiği ifade edildi.

REKOR KIRDI!

Bu galaksi aynı zamanda şimdiye kadar keşfedilen Dünya'ya en uzak galaksi olma özelliğini de taşıyarak rekor kırdı.

• Dünya 8 yıl önce Şikayet Et
    Biz dünya ne Kadar Canli ve yaratiklar war bilmiyoruz Ama 13 milyarlik yildizin 100 milyon oldugunu tahmin edebiliyoruz.evet akilalmaz. Ucak düser kaybolur kapinin önünde bulamazlar aninda. 13 milyarlik isigi goruruz
  • ilker 8 yıl önce Şikayet Et
    Hem 13.1 milyar ışık yılı uzaklıkta hem 100 milyon yıl yaşında. o kadar uzaktaysa yaşının en az 13.1 milyar yıl olması gerekmez mi? ışığının bize ulaşması zaten 13.1 milyar yıl sürmüş.
  • Tarık Aslan 8 yıl önce Şikayet Et
    Dediğiniz kısmen doğru, ışığı bize 13.1 milyar yılda ulaştı, fakat biz o galaksinin şu anki halini bilemiyoruz, bizim ulaşan ışık galaksinin 100 milyon yaşındaki halinin ışığı, şu andaki halinin ışığı 13.1 milyar yıl sonra ulaşacak.
  • metin 8 yıl önce Şikayet Et