TÜM YORUMLAR

Ney'i neyle dinlemek daha güzeldir?
Ney'i neyle dinlemek daha güzeldir?
KÜLTÜR
01 Eylül 2010, 12:34
Ney'i neyle dinlemek daha güzeldir?
Çargah Ney Taksimi'nde Gitar, Suzidil Saz Semaisi'nde Tanbur, Hicaz Saz Semaisi'nde Ud, Şedaraban Saz Semaisi'nde Kanun veya Hüzzam Ney Taksimi'nde ritm sazların Ney'in nefesine nasıl uyum sağladığını hayal edin...
YORUMLAR 21
  • maalesef 9 yıl önce Şikayet Et
    ARZU HANIM. mevlana ney ile metafor yapar insan ruhu bedende kuşun kafeste hapis olması gibi hapistedirVE BİR NEY GİBİ İNLER NEYİN İNLEMESİNİ ruhun hapis olmasına öz vatanından ayrı kalması sebebiyle inlemesine benzetir. mevlana o yüzden ölümü VUSLAT ŞEB-İ ARUZ sevgiliye kavuşma asıl olana dönme olaraktanımlar. NEY DE MAKSAT "İNSAN RUHUNUN HALLERİNİ HATIRLATMASI METOFOR YAPMASI DIR"burda ney İNSAN I KAMİLİ DEĞİL insanı kamilin" asıl olana özlemini" temsil eder..
    Cevapla
  • Ozan Han 9 yıl önce Şikayet Et
    netice. Sanat nazarından bakıldığında benim açımdan Mimar Sinan, Mehmet Akif ve Dede Efendinin bir farkı yoktur. Hepsi Allahın sanatını yine Allahın izniyle ve yine Allahın İlham Ettiği kadar ilimlerince vücuda getirmişlerdir. Müziğe haram derken Itrinin Segâh makamındaki Bayram Tekbirini ve Salat-ı Ümmiyesini bir terennüm ediniz hissettikleriniz çok ta ürkütücü ve haram gelmeyecektir... maksadım kimseyi rencide etmek ve üzmek değildir Allah hepimizi Gurur ve kibirden muhafaza etsin... vesselam...
    Cevapla
  • maalesef 9 yıl önce Şikayet Et
    müziğin haramlıgı 6. 5) Sıradan bir insanın müzik şehvetini de ilâhî aşkını da tahrik etmediği halde bütün vakitlerini alır, onu başka işlerden alıkorsa yine haram olur.. C. II, s. 279-281. (özetlenmiştir.) bu yazıları HAYRETTİN KARAMANIN GÜNLÜK HAYATIMIZDA HELALLER VE HARAMLAR KİTABINDAN ALINMIŞTIR
    Cevapla
  • maalesef 9 yıl önce Şikayet Et
    müziğin haramlıgı 5. 2) Müzik âleti içki meclislerinin sembolü olan âletlerden ise bunu kullanmak haram olur diğerleri mübah olmakta devam eder. 3) Şarkı ve türkünün güftesi bozuk, İslâm inancına ve ahlâkına aykırı ise bunu müzikli veya müziksiz söylemek ve dinlemek haramdır. 4) Gençliği icabı şehevî duyguların mahkûmu olan bir kimse aşırı derecede müziğe düşer, müzik onun yalnızca cinsî arzusunu tahrik ederse onun müzikten uzak durması gerekir.
    Cevapla
  • maalesef 9 yıl önce Şikayet Et
    müziğin haramlıgı 4. Gazzâlî incelemesini sürdürürken müziğin duruma göre ya mübah veya mendûb olduğunu, onu haram kılan şeyin kendisi değil, dıştan ârız olan beş sebepten ibaret bulunduğunu ifade ederek şöyle devam ediyor: 1) Şarkı söyleyen kadın olur, dinleyen de kadın sesinin şehvetini tahrik edeceğinden korkarsa dinlemek haramdır. Burada haram hükmü müzikten değil, kadının sesinden gelmektedir. Aslında kadının sesi haram değildir ancak şehveti tahrik ederse Kur&8217ân okumasını bile dinlemek haram olur.60
    Cevapla
  • maalesef 9 yıl önce Şikayet Et
    müziğin haramlığı3. 2) Vakitlerinin çoğunu buna veren, iştigâli âdet haline getiren kimse için mekruhtur. 3) Güzel sesten zevk alma dışında bir duyguya kapılmayan kimse için müzik mübahtır, serbesttir. 4) Allah sevgisi ile dolup taşan, duyduğu güzel ses kendisinde yalnızca güzel sıfatları tahrik eden kimse için müstehabdır.59
    Cevapla
  • maalesef 9 yıl önce Şikayet Et
    müziğin haramlığıu-2. el-Mugira b. Şu&8217be gibi zevâtın müzik dinledikleri rivayet edilmiştir. İmam Gazzâlî İhyâ isimli eserinin 35 sayfasını bu meseleye ayırarak bütün söylenenleri tahlil etmiş, delilleri karşılaştırmış ve şu neticeye varmıştır: Mûsıkî ister ses ister âlet ile olsun tek hükme bağlı değildir: Haram, mekruh, mübah ve müstehab olabilir. 1) Dünya arzusu ve şehvet hisleri ile dolup taşan gençler için yalnızca bu duyguları tahrik eden müzik haramdır.
    Cevapla
  • maalesef 9 yıl önce Şikayet Et
    müzik haramlığı 1. Faslı Abdulhayy el-Kettânî, Hz. Peygamber devri kültür ve medeniyetinden bahseden iki büyük ciltlik eserinde (et-Terâtibu&8217l-idâriyye) mûsıkîye 25 sayfa ayırmış, bütün çeşitleriyle caiz olduğunu gösteren deliller getirmiş, bu mevzûda yazılmış 20 eserin ismini vermiştir.58 Bu müellifin tesbitine göre sahâbeden Ömer, Osman, Abdurrahman b. Avf, Ubeyde b. el-Cerrâh, Sa&8217d b. Ebî-Vakkas, Ebû-Mes&8217ûd, Bilâl, Abdullah b. ez-Zübeyr, Hassân, İbn Amr,
    Cevapla
  • kulobal 9 yıl önce Şikayet Et
    Ney haram ise,. Sn. Mr. Teoman bey, "Teoman" ismini taşımak ve o isimle ortalıkta dolaşmak da haramdır. Hadi buyur burdan yak. Senin bu fetvanın kaynağı neresiyle o kitaba bak, bu da orda yazar. Öyle mesnetli mesnetsiz kendi kafanızdan cevaz vermek salim kafalı bir insanın yapacağı iş değil. İmanınızı tehlikeye atarsınız. Bu da benim size nasihatımdır.
    Cevapla
  • Ozan Han 9 yıl önce Şikayet Et
    Nerede Helal. Yine bilgim ve vijdanımın sesiyle... * Şayet sazlı yada sazsız icranız sizin aşkınızı (ilahi aşk) kuvvetlendiriyor, ve Allahın büyüklüğünü pekiştiriyor ise Helaldir. * İcranız dinleyenlerin aklına Allahı getiriyorsa ve Aşk (İlahi aşk) ile dillerine ve gönüllerine Zikir vücuda getiriyorsa Helaldir. * icranızı yaparken işte ben böyle büyük bir sanatçıyım icramla adamın ciğerini sökerim demiyorsanız, Allahın yarattıklarını yine Onun yarattıklarıya dillendiriyorum edasında iseniz Helaldir. ...
    Cevapla
  • Ozan Han 9 yıl önce Şikayet Et
    nerede haram. Bence (bildiklerim ve vijdanımın Sesiyle) * içkiye kasten meze oluyorsa yaptığınız iş haram dır. * icrası esnasında size Allahı Dini unutturuyorsa sizi Allahtan uzaklaştırıyorsa haramdır. * dinleyenlerin farkında olmadıkları bir amaçla kullanıyorsanız haramdır. * musiki ile birilerini Allah yolu haricinde etkilemeye çalışıyorsanız haramdır. * icranız ile insanlar uygunsuz hallere giriyorlarsa haramdır. bu paralelde uzatılabilir...
    Cevapla
  • Ozan Han 9 yıl önce Şikayet Et
    Dini Mûsiki. Ben yıllardır Dini mûsiki dersleri veren biriyim her sene derslerimde bu helal haram meselesini sınıfta tartışmaya açarım bildiklerimi anlatırım hadi size ödev sizde bildiklerinizi araştırın ve beni haram olduğu konusunda ikna edin derim Henüz dönen olmadı...
    Cevapla
  • Ozan Han 9 yıl önce Şikayet Et
    nedense. aşk üzere olanlar bilirler ki kainattati her şey kendi lisanınca Hakkkı zikreder. Ağaç zikreder, ot zikreder, taş, demir zikreder sazlık zikreder....(bna imanımız tamdır). ama bunlardan yapılan sazlarda aşkı (ilahî aşk) dillendirmek nedense haramdır diyerek kestirip atılır. bakın Allah akıl fikir vermiş insan kesin hüküm olmayan konularda sorumluluk vijdanlara bırakılmıştır. hocalar bile bir noktadan sonra artık o senin vijdanına kalmış derler..
    Cevapla
  • Ozan Han 9 yıl önce Şikayet Et
    Hz Mevlana. Hz Mevlananın Ney, Rebab ve Kudüm için sayısız taltifi mevcuttur... Arzu Gündüz Hangi Mevlana ve Mevlevilik bilginiz ile bu hükme vardınız, açıklayınız... Evet Neyi insanı Kamile benzetir doğru ancak bu onun Neye olan muhabbetinden ileri gelir. Neyin feryadını, neşesini muhabbetini insanla özdeşleştirirken sizce Aslında ben bu sazı hiç sevmem ama bir benzetmede bulunayım mı dedi? Not: ben Mevlana, Mevlevilik, Mevlevi Mûsikisi ve Sema üzerine çalışmaları olan biri olarak yazıyorum... peki ya siz???
    Cevapla
  • Çelikbey 9 yıl önce Şikayet Et
    ,. kim: o zaman mevlana niye çalmış bu aleti demiş. bir kere ney çalınmaz üflenir. hz mevlananın ney üflemediğini bilmiyordum teşekkürler.
    Cevapla