40 yıldır ehliyetsiz araç kullanıyordu! Yediği ceza sonrası yaptığıyla herkesi şaşırttı
Mardin'in Mazıdağı ilçesinde yaşamını sürdüren ve 40 yıldır ehliyetsiz araç kullanan 67 yaşındaki İbrahim Çelik, yediği ceza sonrası ehliyet alabilmek için okuma yazma öğrenmeye başladı.
Mazıdağı ilçesi Bahçecik köyünde yaşayan İbrahim Çelik, 45 yıl önce Burdur'da askerlik yaparken komutanının arabasını kullanarak araba kullanmayı öğrendi. Yaşadığı köyde kırsal alanlarda araç sürmeye devam eden Çelik, 40 yıl ehliyetsiz olarak araba kullandı. Üzüm bağında hasat yapmak için arabasıyla yola çıkan Çelik, jandarma ekiplerince durduruldu. Ehliyetsiz araba kullandığı anlaşılınca ceza kesilen Çelik, ehliyet alabilmek için okuma ve yazma öğrenmeye azim etti. 67 yaşındaki Celik'in azmi ve çabası öğretmenini hayran kaldı. Okuma ve yazma öğrenmenin hayatını kolaylaştırdığını belirten Çelik, okumayı çok sevdiğini, bilmeyen herkesin öğrenmesi gerektiğini söyledi.

EHLİYET ALABİLMEK İÇİN OKUMA YAZMA ÖĞRENMEYE
Mazıdağı Halk Eğitim Merkezi'nde okuma yazma eğitmeni olduğunu ve İbrahim Çelik’in okuma yazma öğrenmek için çok azimli olduğunu aktaran Veysel Demirel, “İbrahim amca ehliyetsiz araba kullandığı için trafik görevlilerine yakalanmış, bundan ders almış ve bize başvuru yaptı. Biz ona okuma ve yazma öğretiyoruz. Elimizden geleni yapıyoruz, azmi çok fazla. Şu anda okuma yazma yapabiliyor, Allah’ın izniyle mezun edeceğiz. Mezun olacak ve ehliyete başvuru yapacak, sınavı geçecek" dedi.

'40 YIL KIRSALDA EHLİYETSİZ ARAÇ KULLANMIŞ'
"Tek isteğimiz mezun olması ve ehliyetini alması" diyen Demirel, "Günümüzde Z kuşağına model olabilir. Çünkü onun okuma ve yazma sevdası beni etkiledi. Bundan şeref duydum, mutlu oldum. Her zaman onun arkasındayım, okuma ve yazma öğrenmesi için her şeyi yapıyoruz. İbrahim amca 67 yaşındadır, yaklaşık 40 yıl kırsal yollarda ehliyetsiz araba kullanmış, evi ve tarlası arasında gidip gelmiş. En son yakalandığın da aldığı cezadan ders almış. Bize başvuru yaptı bizde kaydını yaptık ve elimizden geleni yapıyoruz” şeklinde konuştu.

'OKUMAYI SEVİYORUM AMA OKUL OLMADIĞI İÇİN ÇOCUKKEN GİDEMEDİM'
67 yaşında olmasına rağmen okuma yazma öğrenmek için geç kalmadığını ifade eden Çelik, “40 yıldır araba kullanıyorum, Allah’a şükür bir kaza veya hata yapmadım. Bu yıl bağ budamaya giderken jandarma ekipleri oradaydı, bana ceza kestiler. Onlar da görevini yaptı. Benim param boşa gitmedi, devletimize gitti. Okula gidemediğim için okuma ve yazmam yoktu, ben de başaracağıma inandım ve buraya geldim. Hocamla beraber çalışıyoruz. Allah’ın emriyle başaracağım. Hastaneye gidiyorum veya markete gidiyorum yazanları anlamıyorum. Okuma ve yazma olursa kolay oluyor. Yaşlılara sesleniyorum, okuma yazma olursa çok güzel oluyor. Okuma ve yazman olursa nereye gittiğini bilirsin, olmazsa hiçbir şey bilmezsin. Ben gençken okul yoktu. Okumayı seviyorum ama olmadığı için gidemedim. Köy hayatına da başlayınca işlerden dolayı hep kaldı, gidemedim. Okuma ve yazma güzel gidiyor” ifadelerini kullandı.


YORUMLAR
9 Yorum Var-
Muşlu efe
3 yıl önce
Şikayet Et
Valla yalan yok bende 30 yıl ehliyetsiz araba kullandım hemde Bursa İzmir istanbul Tekirdağ Muş arası defalarca yolculuk yaptım hiç hata yapmadan araç kullandım geçen sene Nisan ayında çevirmeye takıldım çevirmede arkadaşım olan bir polis memuru bana 5400 tl ceza kesti sonra gidip ehliyet aldım
Beğen
Toplam 1 beğeni
-
ordulu 5252
3 yıl önce
Şikayet Et
En azından vicdansızlık edip sahte ehliyet almamış buna da şükür :)
Beğen
Toplam 1 beğeni
-
hashuskav
3 yıl önce
Şikayet Et
hesap edin adam hiç kaza yapmamış okumuş arkadaşlar...?
Beğen
Toplam 8 beğeni
-
Adamın Biri
3 yıl önce
Şikayet Et
Maşaallah, barekallah..
Beğen
Toplam 4 beğeni
-
Doğrucu Davut
3 yıl önce
Şikayet Et
O da bir şey mi? Bizim köyde bir gözü kör adam yıllarca kamyon şoförlüğü yaptı. Hemde ehliyetsiz. O kadar şikayet edilmesine rağmen emekli olana kadar devam etti.
Beğen
Toplam 2 beğeni
-
Harun
3 yıl önce
Şikayet Et
Bu sence iyi bir seymi ? bence degil Büyük olarak örnek olmasi gereken yerde yanlis yapmis.
Beğen
İlk beğenen sen ol
-
Misafir
3 yıl önce
Şikayet Et
O zaman trafikte araç kullanırken yakalanmamış.
Beğen
İlk beğenen sen ol
Daha fazla yorum görüntüle