Gizli saltanatlar ve tebaaları
Gizli saltanatlar ve tebaaları
Yazar M. Ali Bulut, "Yazık ki, pozitivizm en çok bizleri etkilemiş; gayba iman etmekle emrolunmuş Müslümanlar herkesten çok rasyonalist ve pragmatist olmuş!" diyerek gizli saltanakları deşifre etti

Yorumlar15

  • Hamza Aslan 14 yıl önce Şikayet Et
    Bünyamin MUTLU'MUSUN. Bünyamin MUTLU'MUSUN kesme işareti doğru yerde mi? "mu" ayrımı yazılıyordu?.. Bünyamin gardaş hele bizi bi aydınlat
    Cevapla
  • Bünyamin MUTLU 14 yıl önce Şikayet Et
    abdurrahman iraz. Hz. Ebubekirin yolundan gidiyorum demek ben onun gibi biri oldum demekse ben Türkçe derslerini tekrar almaya başlayacağım kardeş. Nefs-i emmare sultanlara köle olmaya karşı çıkar dedim. İnsan nefsi istemediği halde birşeyi yapamaz demedim. Zaten benim sultana köle olmaktaki maksadım nefsi emmaremi yıkmak. Senin şu uyduruk yorumuna bile cevap verme derdine düştüğüme göre daha çok tahta kaşıkla çorba içmemiz gerekiyor.
    Cevapla
  • abdurrahman iraz 14 yıl önce Şikayet Et
    TERBİYE NERDE. BÜNYAMİN MUTLU ismini yeni duyuyorum, maşaallah yüksek cesareti ile nefs-i emmaresini yok etmiş büyüğü-küçüğü bilen yüksek zekası ile yüksek zekasıile sultanlara köle olabilmiş, terbiye-i islamiye gereğince büyüklenmeyen, kendini hz. ebubekkir gibi görmeyen çok saygılı mubarek bir arkadaşmış tanıştığıma memnun oldum efendim.
    Cevapla
  • Bünyamin MUTLU 14 yıl önce Şikayet Et
    Aklına Güvenenlerin Piri Sn. Yazarımıza bir Soru. Niye herkes Mevlana'nın evliya olduğunu kabul eder de, bugün falanca şehirde bir Mevlana yaşıyor denildiğinde insanların çoğu inkar eder bilir misiniz? Siz de cevap verecek cesaret yoktur ben söyliyim. Çünkü nefs-i emmare kendinden üstün birinin varlığını kabul etmeyi, hele hele ona köle olmayı asla kabul etmez de ondan. Hz. Ebubekir köle olup, kendi fikrini bir kenara attı ve ümmetin en üstünü oldu. Biz de onların yolunda yürüyüp SULTANLARA KÖLE OLMAYA DEVAM EDECEĞİZ. Umarım yüksek zekanız imanınızı korur.
    Cevapla
  • Cem Can 14 yıl önce Şikayet Et
    TERAZİ,. Yazı güzel, çünkü niyet güzel, yanlış anlamak ise tarfgir bakmaktan ve bizim kendimizdeki yanlışlarla yüzleşmekten korktuğumuz için olmasın. Hz. Ömer ra. seferden döner ve ganimetten aldığı ile elbise yapar ama herkese verilen yarım elbisedir, ve sahabe ra. ya Ömer biz seni dinlemeyiz , sana tam elbiselik verilmiş deynice, oglu Abdullah ra. a kalk cevap ver der ve oda hissesini babasına verdiğini söyleyince , sahabe şimdi dinleriz der. Biz bunun neresindeyiz beyler.. Cem
    Cevapla
  • mustafa kocaman 14 yıl önce Şikayet Et
    tamamı aptala anlatılır. bugün bu başlığı haber 7 de başka bir haberde gördüm. anlatacağınız şey bir tabakaya ise onların anlayacağı dilden yazınız mesela yaşar iliksiz beyi okuyanlar onun dilinde konuşanlar umuma yazarsanız tam yazınız islam hakkında yazıyorsanız muhatap tüm ümmetir. çünkü her seviyeden insan okuyor yorumlara kırılıyorsunuz doğrudur sanat ehli kimseler ince gönüllü olur
    Cevapla
  • Mesut Aydın 14 yıl önce Şikayet Et
    Perhiz ve Lahan Turşusu. Yazarı anlayamadım; ne kastediyor. Birilerini eleştiriyor ama ya tam da kendisi bir lider sultasına bağlıysa? Böyle özgürlükten bahstetmişken biraz daha açık yazabilsek iyi olacak. Eğitim müesseselerinde insanlara onların kültürlerine ve örflerine uygun eğitim verilse o eğitim halk tarafından alınır; cumhuriyet türkiyesinde batıcı laik bir eğitim verilmeye çalışıldı ve ancak bir kesim bu eğitimden faydalandı. Bu durumda eğitimsizliğin suçu şeyhler de mi?
    Cevapla
  • M.Sezai AYDINGÖZ 14 yıl önce Şikayet Et
    M.Ali beğin dikkatine;. Sayın hocam;o kadar kafa yormuş,kalem oynatmışsın.Güzelde,az yazıp çok anlatma yerine çok yazıp az anlatma yönünü seçm,şsiniz.Oysa burası bir edebi makale köşesi değil,müslümanları bilgiledirme yazısıdır.Bu itibarla,benim bu yazımı kaç kişi okur ve kaç kişi anlar?noktasından yola çıkmalısın.Ki emek ve göznurun heder olması.Acizane derimki:iddiaların;mesnetli,akli ve nakli delile dayanıyorsa;dobra do hiç çekinmeden ismihas üzerin durarak açık ve netşekilde samimi bir tenkitle tenkit etmelisin.Aksi halde y
    Cevapla
  • mustafa kocaman 14 yıl önce Şikayet Et
    gönül sultanları. yazarlarda bulaşıcı hastalıkmı oldu ne ilgilenilen konulara şaibeli bir kaç söz koyup dikkati çekiyorlar sorsanız tarikat şeyhlerine mi diyorsunuz bu sözleri diye diyecektir hayır . e kim bu kimseler? ben yazıdan tarikat ehli kimselerden afyonlu diye bahsediliyormuş gibi algıladım sultan tabir edilen başka bir ortamda bilmiyorum varsa bildiği yazsın sayın ağabeyimiz
    Cevapla
  • Metin Yaşar Kurt 14 yıl önce Şikayet Et
    Devamı. Şayet biz sui zann ettiysek affola ancak, sui zanna sebep olmak da hatadır. Lütfen eğer anladığımız gibi bir cemaatin henüz işin tamamını görmemişlerine bakarak cemaati ve önderini tenkid etmekte iseniz açık yapınız, ki o cemaatin aklı selimleri ve hakiki temsilcileri kendi hukuklarını muhafaza edebilsinler, cevabını verebilsinler. Siz 'sultan'daki kast ve mecazı bilmeyeni mi tenkid ediyorsunuz, 'sultan'ları mı? onlar gönül sultanıdır, sultanlıkları da zorbalıklarından değil sevilmişliklerindendir. Vesselam
    Cevapla
  • Metin Yaşar Kurt 14 yıl önce Şikayet Et
    Sultanım'daki Mecazı Anlayamadıysak... M.Ali bey, sevdiğine sultanım diyenler içinde aklı ve basireti ermeyenler olabileceği gibi, tasavvuf edebiyatında sultan mecazından neyin kastedildiğini, sevgi ve hürmet edilenlere de sultanım denildiğini ayırd edebilenlerden de bahsetmeliydiniz. Çünkü bilmeden kullanan ve söyleyen mukallitler büyük ihtimalle bilenleri taklid etmektedir. İslam'da asalet yalnızca istikamettendir. Fakat anlattıklarınızdan sanki çaktırmadan bir cemaati ve pek muhterem önderlerini kastettiğiniz gibi bir anlam çıkıyor.
    Cevapla
  • mustafa kocaman 14 yıl önce Şikayet Et
    zahir batın farkı. Gazali ehliyetsiz zahir uleması ile sahte sofuları ve bunların görüşlerini reddettikten sonra ehliyetli zahir uleması ile hakiki sûfîler arasında bir zıddiyetin bulunmadığını ispat etmiştir. Ayrıca o, birçok zahiri hükümleri eserine alarak bunların tasavvufa uygun izahlarını yapmıştır. Kuşeyri, tasavvufi görüşlerin şeriata uygun tefsirlerini yaparken, Gazali zahiri hükümlerin tasavvufa uygun izahlarını "yapmıştır. Onun için Kuşeyrî, nasları te´vil etmeye Gazali kadar ihtiyaç duymamıştır
    Cevapla
  • mustafa kocaman 14 yıl önce Şikayet Et
    ehli kalp. son 200 yılda yeniden uyandırılan ehli nar fırkaların bu memlekette etkisi büyük oldu tasavvufu ve onun yetiştirdiği güzel insanları tekfir edecek kadar ileri gittiler yeni nesilde bunu ayırt edecek kimseler yetiştiği gibi o fırkaların etkisinde kalmış müslüman fakat pozitivist kafalı kimselerde yetişti. Dini gözünün gördüğü ile sınırlayan aklının ermediğine düşman olan insanlar efendimiz A.S.V tarafınan açılan miraç kapısını anlayamadılar muhyiddin arabi gibi bir zatı ilimsiz tekfir ediyorlar
    Cevapla
  • Yavuzhan Karagöz 14 yıl önce Şikayet Et
    Çok güzel bir yazı olmuş.. Şimdi anlaşılmaya başlanmıştır. Ama korkarım ki bu yazar katledilir ve sonra suçu farazi düşmanlarına atarlar. E nedir? Cehaletin gücünden daha korkutan birşey var mı bu dünyada. Burada da bu işler. ıpkı yorum almayıp sessizliğe boğulmak istenmesi gibi sonrası da gelir. Görmezden gelecekler bu yazıyı. Çünkü akıl var içinde. Öz eleştiri var. Oh be. bir se bir. var oğlu var.
    Cevapla
  • empatik OSMANLI 14 yıl önce Şikayet Et
    Küçük şer için büyük hayrı terketmek... 'Usulü'd-dindendir: "Küçük bir şer yüzünden büyük bir hayrı terk etmek, büyük bir şerri işlemek gibidir.' diye yazmışsınız. Ben de daha önce duymuş, okumuştum. Ama bu usulün neye dayandığını, yani delillerini bilmiyorum. Bunu nasıl anlamalıyız? Allah'ın rızasına giden yol, küçük de olsa bir şer, yani O'nun sevmediği bir şey üzerinden geçebilir mi? Bir yazınızı da bu konuya ayırabilirseniz şahsen çok memnun olurum.
    Cevapla
Haber7 Mobil Sayfa Banner'ı Kapat