CERN'den dönüm noktası niteliğinde yeni bir keşif

Avrupa Nükleer Araştırma Merkezi'nin (CERN) ilk kez ışığın ışıkla saçılması olan yüksek enerjili iki foton etkileşiminin kanıtını gözlemlediği bildirildi.

CERN'den dönüm noktası niteliğinde yeni bir keşif
GİRİŞ 16.08.2017 15:38 GÜNCELLEME 16.08.2017 15:38

CERN'de ATLAS deneyini yürüten ekipte yer alan fizikçiler, ışığın temel birimi olan foton parçacıklarından ikisinin birbirlerine çarpıp yön değiştirdiğinin ilk kez dolaysız kanıtını keşfetti.

Keşfin ayrıntıları "Nature Physics" dergisinde yayımlandı.

Büyük Hadron Çarpıştırıcısı'nda 2015 yılından bu yana kayıt altına alınan 4 milyardan fazla veriyi inceleyen bilim adamlarının, foton çarpışmasına aday 13 durum tespitinde bulunduğu belirtildi.

Bilim adamları, keşifle, kuantum elektrodinamiğinde daha önce bu konuda yapılan tahminlerin doğrulandığını kaydetti.

ATLAS Fizik Koordinatörü Dan Tovey, "Bu dönüm noktası niteliğinde bir sonuç, ışığın yüksek enerjide kendisiyle etkileşime girdiğinin ilk doğrudan kanıtı" ifadesini kullandı.

• kerem 6 yıl önce Şikayet Et
    fotonlar kütlesizdir.belkide kütlesiz olup kütleli gibi davranıyordur.aynı nötrinolar gibi onlarda kütleli olup kütlesiz davranıyor.
  • kerem 6 yıl önce Şikayet Et
    föton kütlesizdir.nötrinolar ise kütlelidir.ama kütlesiz gibi davranır.bu kütle tahminen 280bin kmt bölü saniyede genişliyor.ışık ondan önce ulaşıyor.acaba 300binmtr bölü saniyede ulaşan föton neye çarpıyor.
  • anlaşılan 6 yıl önce Şikayet Et
    fotonların kütlesiz olduğu, madde olmadığı söyleniyordu. Sadece dalgadan ibaret bir enerji olduğu belirtiliyordu. Fotonların bir birini etkilemediği sanılıyordu. Burada yapılan gözlemde iki fotonun bir birine çarptığını ve yön değiştirdiğini tespit etmişler.
  • Burhan 6 yıl önce Şikayet Et