Ateş topu gezegen keşfedildi! Dünyamızdan 8 kat...

Lavlarla kaplı nehir ve göllerden oluşan gezegenin gece ile gündüz arasındaki sıcaklık farkı 1,300 derece!

Ateş topu gezegen keşfedildi! Dünyamızdan 8 kat...
GİRİŞ 11.06.2016 11:53 GÜNCELLEME 11.06.2016 11:53

Bildiğimiz üzere evrende milyarlarca gezegen ve cüce gezegen bulunuyor. Güneş sistemi de evrenin küçük bir parçası. Bugüne kadar yapılan araştırmalar neticesinde güneş sistemi dışında bugüne kadar 2000'i aşkın gezegen keşfedildi. Keşfedilen gezegenlerden bir tanesi de 55 Cancri e.

Dev dünyalar sınıfına giren bu gezegen, dünyamızın kütlesinden 8 kat daha ağır ve çapı 2 kat daha geniş. Hubble Uzay Teleskobu ile keşfedilen 55 Cancri e, Dünya'dan tam 40 ışık yılı (yaklaşık 400 trilyon kilometre) uzaklıkta bulunuyor.

Dev Dünya: Bu terim, astronomide Dünya'nın kütlesinden daha büyük, fakat gaz devinden çok daha küçük olan bir güneşdışı gezegen anlamına geliyor. Sadece gezegenin kütlesine işaret eden bu terim, gezegendeki yüzey şartları ya da yaşanabilirlik konusunda bir şey îmâ etmez.

Gaz Devi:Bu terim ise kayalar veya diğer katı materyaller yerine, büyük bölümü gazlardan (veya kütleçekimi sebebiyle sıvılaşmış gaz) oluşan gezegenler için kullanılır. Yaygın kabul gören modellere göre, ortaya çıkmakta olan bir yıldızı çevreleyen ve içinde gezegenlerin oluştuğu gaz ve toz diskinin yıldıza yakın iç kısımlarında ağır metaller ve kayaçlar toplanırken, hafif gazlar ve buz parçacıkları diskin dış kısımlarında toplanıp Jüpiter, Satürn gibi gaz devi gezegenleri meydana getirir.

• okan 7 yıl önce Şikayet Et
    SubhanAllah
  • Erdem 7 yıl önce Şikayet Et
    Hacı abi bunlar güneşi yeni bir gezegen sanıyor olmasın
  • Murat 7 yıl önce Şikayet Et
    "isimsiz kamil" adam şaka yapıyor biraz relax ne bu hiddet ;)
  • isimsiz kamil 7 yıl önce Şikayet Et