Şeker, alkol ve tütün kadar zararlı

Şeker, alkol ve tütün kadar zararlı

02 Şubat 2012 23:03 - 2 Yorum - 39 Okunma

Amerikalı uzmanlar, şekerin alkol ve tütün kadar zararlı ve bağımlılık yapıcı olduğunu öne sürerek, şeker konusunda yasal düzenleme yapılması gerektiğini savundu.



Amerikalı uzmanlar, şekerin alkol ve tütün kadar zararlı ve bağımlılık yapıcı olduğunu öne sürerek, şeker konusunda yasal düzenleme yapılması gerektiği uyarısında bulundu.

BBC'nin sağlık editörü Helen Briggs'in haberine göre, California Üniversitesi uzmanları, tüketimi büyük bir hızla artan şeker ve tatlandırıcı maddelerin kontrol altına alınması için vergilendirme gibi uygulamalara ihtiyaç olduğunu belirtti.

Gıdalara eklenen şeker ve tatlandırıcıların modern insanın beslenmesindeki artan payına dikkat çeken araştırmacılar, dünyada şeker tüketiminin son 50 yılda üç kat arttığı belirtiyor.

Çocuklarda obezite konusunda önde gelen bir uzman olan Profesör Robert Lustig, hükümetlerin vergilendirme, şekerli gıda ve içeceklerin okul saatlerinde satışının kısıtlanması ya da belli bir yaşın altındakilere satış yapılmaması gibi uygulamalar önerdi.

Nature dergisinde görüşleri yayınlanan Lustig, kamu sağlığının korunması için bu konuda köklü değişimler olması gerektiğini belirtti.

"Şeker bağımlılık yapıyor"

California Üniversitesi'nden pediatri uzmanları, şekerin alkol ve tütüne uygulanan kısıtlamaların uygulanmasını gerektirecek özellikte olduğunu öne sürerek, "güçlü şeker lobisine karşı zorlu bir politik mücadele ile karşı karşıya olduklarını" kaydetti.

Uzmanlar, "kamuya açık mekanlarda sigara kullanımının yasaklanması, umumi tuvaletlere kondom makinelerinin konulması" gibi başlangıçta tartışma yaratan ancak basit önlemlerle kamu sağlığı konusunda önemli kazanımlar elde edildiğini hatırlatarak, "Şimdi dikkatimizi şekere yöneltmeliyiz" diye konuştu.

"Sağlığın anahtarı dengeli beslenme"

İngiltere Gıda ve İçecek Federasyonu ise bir gıdayı "günah keçisi yapmanın" olumlu bir çaba olmayacağını kaydederek, sağlıklı yaşamın anahtarının "dengeli beslenme" olduğunu savunuyor.

Federasyonun Yöneticisi Barbara Gallani, bulaşıcı olmayan hastalıkların dünya genelinde yarattığı sağlık sorunlarının farkında olduklarını belirterek, duruma karşı harekete geçilmesi gerektiğini doğruladı.

"Ancak hastalıkların nedenleri çok boyutludur ve belirli gıda içeriklerini günah keçisi ilan etmek, tüketicilerin gerçekçi bir beslenme düzeni oluşturmasına yardımcı olmaz" diye konuşan Gallani, sağlıklı yaşamın anahtarının dengeli ve çeşitli bir diyet olduğunu, aynı zamanda fiziksel aktivitenin de gerektiğini vurguladı.

Nature dergisine görüş veren İngiliz Kalp Vakfı araştırma ekibi üyelerinden Doktor Peter Scarborough ise vergilendirme fikrinin değerlendirilmesi gerektiğine ancak öngörülmeyen sonuçları olabileceğine dikkat çekti.

Scarborough, insanların "pahalı olan bu gıdaları alabilmek için meyve ve sebze gibi yararlı gıdaların alımından kesintiye gidebileceğini" kaydetti. Peter Scarborough, "yağ, tuz ve şekeri vergilendirip, meyve ve sebze üretimine destek verirseniz sağlıklı bir beslenme düzeni oluşturabilirsiniz" dedi.

Sağlıksız gıdalara vergi uygulaması yapan ülkeler arasında bulunan Danimarka ve Macaristan'da donmuş yağlar, Fransa'da ise gazlı içecekler bu kapsamda yer alıyor.

Kaynak: AA

  • BU HABER HAKKINDA YAPILAN YORUMLAR

    YORUM YAZ
  • Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: ip adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle pa ylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım
  • Metin Ay

    Haber? 09 Haziran 2008 16:15 - Toplam 135 kişi beğendi.

    Editör bey.. Haber nerede Allah aşkına? Havalar ısındı ya artık..Klima yoksa gönderelim çalışma odalarınıza..

    + Bu Yorumu Beğen
  • dursun çiğdem

    09 Haziran 2008 15:50 - Toplam 76 kişi beğendi.

    yazıyı gören varmı ben göremiyorumda.

    + Bu Yorumu Beğen
  • Metin Yazar

    Neden şimdi (2) 06 Haziran 2008 14:02 - Toplam 80 kişi beğendi.

    Baykal bile, AKP için; “Bırakalım bunlar gelsin ve bu enkazın altında kalsınlar” dedi. AKP’nin iktidar olmasına pek ses çıkarmadılar.Hatta kartel medyası içinden destekleyenler bile çıktı. Desteklerken kıs kıs gülüyor,”Nasılsa bunlar ortalığı biraz toparlar, ama milletin kemerini sıkarak canına okurlar,biz de bir taşla iki kuş vurmuş oluruz” diye düşündüler. Düşündükleri gibi olmadı.Türk ekonomisi çok kısa sürede istikrara kavuştu. Bu istikrar AKP’nin oylarını artırmasıyla tescil edildi

    + Bu Yorumu Beğen Yorumun Devamı
  • askorozli

    31 Mayıs 2008 00:47 - Toplam 63 kişi beğendi.

    + Bu Yorumu Beğen
  • kaan kaya

    31 Mayıs 2008 00:12 - Toplam 46 kişi beğendi.

    + Bu Yorumu Beğen
  • IMKB100: 54.810 %-0.19
  • ALTIN: 93.374 %0.07
  • DOLAR: 1.8435 %-0.06
  • EURO: 2.3075 %-0.64
GAZETE MANŞETLERİ

NAMAZ VAKİTLERİ

İmsak Güneş Öğle İkindi Akşam Yatsı

EN ÇOK OKUNAN

EN ÇOK YORUMLANAN

Nokta Elektronik Medya Ltd. Şti. Copyright © 2003-2012 Kullanım Şartları Yayın İlkeleri Reklam İletişim