İade eden herkese para ödenecek: 1 Temmuz'da resmen başlıyor!
Çevre dostu geri dönüşüm sistemini yaygınlaştırmayı hedefleyen Depozitosu Olan Ambalajlar (DOA) uygulaması, 1 Temmuz itibarıyla tüm Türkiye’de uygulanmaya başlanacak. Yeni sistem kapsamında vatandaşlar, üzerinde “DOA” işareti bulunan plastik, cam ve alüminyum içecek ambalajlarını belirlenen noktalara teslim ederek depozito ücretlerini dijital cüzdanları üzerinden geri alabilecek.
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı bünyesinde faaliyet gösteren Türkiye Çevre Ajansı tarafından hayata geçirilen Depozitosu Olan Ambalajlar (DOA) sistemi, 1 Temmuz itibarıyla ülke genelinde uygulanmaya başlanacak.
Sıfır Atık projesinin önemli adımlarından biri olarak gösterilen uygulamayla, geri dönüşüm oranlarının artırılması ve doğal kaynak tüketiminin azaltılması amaçlanıyor.
Satışa çıktı: Türkiye fiyatı şoke etti! Merakla bekleniyordu
İADE EDEN HERKESE PARA ÖDENECEK: 1 TEMMUZ'DA RESMEN BAŞLIYOR!
Ambalajlı içecek satışı yapan tüm işletmelerin resmi platform üzerinden Depozito Bilgi Yönetim Sistemi’ne (DBYS) kayıt olması ve yetkili bir operatör belirlemesi gerekecek. Temmuz ayından itibaren üzerinde “DOA” logosu bulunan ürünleri satışa sunan marketler, bakkallar, büfeler, restoranlar, oteller ve kafeler aynı zamanda depozito iade noktası olarak hizmet verecek.
Yeni karar: Komple yasaklandı! Kimse bunu yapamayacak
Tüketiciler ise “DOA” logolu plastik, cam ve alüminyum ambalajları belirlenen iade noktalarına veya otomatik iade makinelerine teslim ederek depozito ücretlerini geri alabilecek. İade edilen tutarlar, DOA mobil uygulaması aracılığıyla dijital hesaplara aktarılacak. Kullanıcılar biriken bakiyelerini banka hesaplarına transfer edebilecek, ATM üzerinden çekebilecek ya da alışverişlerde kullanabilecek.
-
bayram 2 hafta önce Şikayet Ethayırlı olsun destek lazım Avrupada halk biliçli yaygınBeğen
-
ömer 2 hafta önce Şikayet Etikamet ettiğim ilçede haftalardır geri dönüşüm makinası çalışmıyor. market çalışanlarına soruyorum bizle ilgisi yok diyor. naylon poşeti 1 tl ye satıp cam şişeyi 25 kr geri alıyorBeğen Toplam 3 beğeni
-
Hamza 2 hafta önce Şikayet EtBolu Gerede de Bim marketin içine koydular. 25 kuruş tanesi.Fakat cihaz hemen doldu.Kaç gündür boşaltılmadı.Cam şişelerde çok gürültü yapıyor.Beğen Toplam 2 beğeni
-
nail 2 hafta önce Şikayet Etşimdiden biriktirmek lazım şişe veya kutu başı kaç tl ödenecek onuda belirtsellerdiBeğen Toplam 1 beğeni
-
Ozy 2 hafta önce Şikayet EtÜrünü alırken fazladan verdiğin depozito ücretini geri alırsın başka bir mucizesi yok extra iş çıkardırlarBeğen
-
Cengiz27 2 hafta önce Şikayet EtŞise bası 25 kuruş. Ama iade imkanı yok. Cihazların hepsi bozuk. Yetersiz bir altyapı. Arızalanan cihazı tamir edecek bir servis ağı yok.Beğen Toplam 2 beğeni
-
zafer gülten 2 hafta önce Şikayet Etiyide,bunları zaten çöp hurdacıları topluyor,ama pislemeden ayrı bir torbaya koyup atmak lazım.bazıları yanık yağ,yemek artıklarını koyup atıyor.Beğen Toplam 1 beğeni