Radyasyon bulutları İstanbul'dan geçti mi?

Meteorolog Prof. Dr. Miktad Kadıoğlu Radyasyon yüklü bulutların İstanbul'un üzerinden geçtiği yönündeki haberleri yorumladı.

• GİRİŞ29.11.2017 18:03
  • GÜNCELLEME29.11.2017 18:03
Radyasyon bulutları İstanbul'dan geçti mi?

Kadıoğlu, "Yayınlanan haritada bulutlar Urallar'dan düz bir çizgi şeklinde üzerimizden geçmiş görünüyor. Dünyanın dönüş hareketine ters bir durum bu" dedi. Türkiye Atom Enerjisi Kurumu yetkilileri de Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı ile temas halinde olduklarını, Avrupa'da ölçümlerin yapıldığını ve geçtiğimiz aylarda konu hakkında bilgilendirildiklerini açıkladı. Yetkili, rakamların şu anki ölçümlerde düşük seviyede olduğunu ve insan sağlığı açısından bir tehlike oluşturmadığını kaydetti.

Rus basınında geçen hafta yer alan, 'esrarengiz radyasyon bulutları İstanbul'un üzerinden geçti' haberi endişe yaratmıştı. Haberde, insan sağlığı açısından tehlikeli olan Rutenyum-106 radyoaktif izotopunu içeren bulutların, İstanbul ve Trakya bölgesinin üzerinden geçerek Avrupa’ya ulaştığı belirtilmiş ve bulutların izlediği güzergahı gösteren bir haritaya yer verilmişti.

'BU ŞEKİLDE GELMESİ ZOR'

Haritadaki bir detaya dikkat çeken İTÜ Uçak ve Uzay Bilimleri Fakültesi, Meteoroloji Mühendisliği Bölümü'nden Prof. Dr. Miktad Kadıoğlu, "Konsantrasyonu, türü nedir bilmiyoruz ama radyasyonun her türlüsü elbette zararlıdır. Yayınlanan haritada bulutlar Urallar'dan düz bir çizgi şeklinde üzerimizden geçmiş görünüyor. Dünyanın dönüş hareketine ters bir durum bu. Bizim enlemimizde bu şekilde gelmesi zor. Yüksek irtifada rüzgarın batıdan doğuya doğru esmesi gerekiyor. Alçak irtifada olsa aralıklarla kuzey-güney yönlü hareket etmesi gerekiyor alçak ve yüksek basınç hareketlerinin dalgalı olması nedeniyle" diye konuştu.

YETKİLİLER: TEHLİKELİ BİR DURUM YOK

Öte yandan DHA'ya konuşan Türkiye Atom Enerjisi Kurumu (TAEK) yetkilisi de Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı ile temas halinde olduklarını, Avrupa'da ölçümlerin yapıldığını ve geçtiğimiz aylarda konu hakkında bilgilendirildiklerini açıkladı. Yetkili, rakamların şu anki ölçümlerde düşük seviyede olduğunu ve insan sağlığı açısından bir tehlike oluşturmadığını kaydetti.

Meteoroloji Genel Müdürlüğü uzmanları ise, "Rüzgarların yönü gün aşırı değişir. O günkü hava şartlarına göre kutuplardan bile Türkiye üzerine rüzgar gelebilir. Sızıntının olduğu günü bilemiyoruz. Nükleer bir sızıntı olduysa bile Türkiye'de tehlikeli bir durum yok. Şu anda yapılan ölçümlerde herhangi bir bulguya rastlanmadı" dedi.

SON 24 SAATTE NELER OLDU?

Etiketler