Diyet içecekler incecik kalmanızı sağlar mı?

Diyet içecekler incecik kalmanızı sağlar mı?

03 Temmuz 2011 20:19 - 17 Okunma

Yeni bir araştırma, diyet gazlı içeceklerin aslında kilo aldırabileceğini gösterdi. Günde 2 veya daha fazla diyet içecek tüketen kişilerin bel genişliği 5 kat daha fazla artıyor.



Diyet içeceklerin aslında kilo aldırabileceğini ve günde 2 veya daha fazla diyet içecek tüketen kişilerin içmeyenlere göre bel genişliğinin yaklaşık 5 kat daha fazla artığı belirtildi.

San Antonio’da bulunan Texas Sağlık Bilimleri Merkezi Üniversitesi'nde gerçekleştirilen 474 yaşlı kişinin katıldığı ve Amerikan Diyabet Derneği'nin toplantısında sunulan bir araştırmaya göre, günde 2 veya daha fazla diyet içecek tüketen kişilerin içmeyenlere göre bel genişliği yaklaşık 5 kat daha fazla artıyor.

Los Angeles Times’ın yansıttığı araştırmada, sağlıklı bir alternatif olarak diyet gazlı içeceklerin kalorisiz olabileceği ancak, sonuçlarının farklı olabileceğine dikkat çekiliyor.

Haberde, gazlı içeceklerin yapay olarak tatlandırılmış olmasının kilo yapacağı anlamına gelmediği vurgulanarak, Purdue Üniversitesi’nden bilim adamı Richard Mattes’in kilolu insanların daha çok diyet içecekler tüketmeyi tercih ettiklerini söylediği belirtildi.

-“ASIL SORUN DİYET İÇECEKLER DEĞİL FAZLA TÜKETİM-

Richard Mattes ayrıca, sorunun üründe olmadığına dikkat çekerek, asıl sorunun insanların bu ürünleri diyet olduğu için daha çok tüketebileceklerini düşünmesinin olduğunu vurguluyor.

-KALORİDEN DAHA ÖNEMLİ UNSURLAR VAR-

Mattes’in diyet gıdaların kilo almayı ya da vermeyi desteklemediğini belirttiği haberde, araştırmada da insanların kaç kalori aldığının takip edilmediği yaş, cinsiyet, eğitim, yaşadığı yer, diyabet durumu boş zaman aktiviteleri ve sigara içme durumunun göz önünde bulundurulduğu ifade ediliyor.

Haberde, daha önce yapılan araştırmalarda da obezite ve diyet içecek tüketimi arasında bağlantı bulunduğu ifade edilerek, fareler üzerinde yapılan bir araştırmanın, yapay tatlandırıcının pankreastaki insülin segregasyonunu değiştirdiği ve bununda beyindeki açlığı dengeleyen hücreleri etkilediği belirtiliyor.

-“DİYET İÇECEKLERİN ETKİSİ KISMEN PSİKOLOJİK”-

Ayrıca, araştırmacılardan epidemiyolojist Sharon Fowler, diyet gazlı içeceklerdeki kimyasalların kilo aldırmasının açıklamasının kısmen psikolojik olduğuna dikkat çekiyor.

Harvard Üniversitesi epidemiyolojist Dariush Mozaffarian’ın da yeni bir araştırmasında, kilo almaya katkı yapan yiyecek ve içecek listesinde, gazlı ve tatlı içeceklerin içilmemesi gerektiğini belirterek, sıfır kalori gazlı içeceğin, kilo vermek isteyenler için bırakma sürecinde iyi bir tercih olabileceğini söylediğine dikkat çekiliyor.

ANKA
  • BU HABER HAKKINDA YAPILAN YORUMLAR

    YORUM YAZ
  • Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: ip adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle pa ylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım
  • Metin Ay

    Haber? 09 Haziran 2008 16:15 - Toplam 135 kişi beğendi.

    Editör bey.. Haber nerede Allah aşkına? Havalar ısındı ya artık..Klima yoksa gönderelim çalışma odalarınıza..

    + Bu Yorumu Beğen
  • dursun çiğdem

    09 Haziran 2008 15:50 - Toplam 76 kişi beğendi.

    yazıyı gören varmı ben göremiyorumda.

    + Bu Yorumu Beğen
  • Metin Yazar

    Neden şimdi (2) 06 Haziran 2008 14:02 - Toplam 80 kişi beğendi.

    Baykal bile, AKP için; “Bırakalım bunlar gelsin ve bu enkazın altında kalsınlar” dedi. AKP’nin iktidar olmasına pek ses çıkarmadılar.Hatta kartel medyası içinden destekleyenler bile çıktı. Desteklerken kıs kıs gülüyor,”Nasılsa bunlar ortalığı biraz toparlar, ama milletin kemerini sıkarak canına okurlar,biz de bir taşla iki kuş vurmuş oluruz” diye düşündüler. Düşündükleri gibi olmadı.Türk ekonomisi çok kısa sürede istikrara kavuştu. Bu istikrar AKP’nin oylarını artırmasıyla tescil edildi

    + Bu Yorumu Beğen Yorumun Devamı
  • askorozli

    31 Mayıs 2008 00:47 - Toplam 63 kişi beğendi.

    + Bu Yorumu Beğen
  • kaan kaya

    31 Mayıs 2008 00:12 - Toplam 46 kişi beğendi.

    + Bu Yorumu Beğen
  • IMKB100: 54.810 %-0.19
  • ALTIN: 93.383 %0.08
  • DOLAR: 1.8435 %-0.06
  • EURO: 2.3075 %-0.64
GAZETE MANŞETLERİ

NAMAZ VAKİTLERİ

İmsak Güneş Öğle İkindi Akşam Yatsı

EN ÇOK OKUNAN

EN ÇOK YORUMLANAN

Nokta Elektronik Medya Ltd. Şti. Copyright © 2003-2012 Kullanım Şartları Yayın İlkeleri Reklam İletişim