Küçük boyutlu 'mouse'ta felç riskiKüçük boyutlu 'mouse'ta felç riski46 bin cep telefonu toplatılacak46 bin cep telefonu toplatılacak2 milyon kişiye KEY müjdesi!2 milyon kişiye KEY müjdesi!Cumhurbaşkanı Gül'e dev fil sürprizi - VideoCumhurbaşkanı Gül'e dev fil sürprizi - Video
Manşeti Göster
Ergenekon: Hainler adımı kirlettiler Ergenekon: Hainler adımı kirlettiler
19 Temmuz 2008 08:19
Güncel
26 yorum
17,723 okunma
A A A A A A
Bu haberi yazdır
E-posta ile paylaş Facebook da paylaş Google da paylaş Twitter da paylaş MySpace de paylaş Digg de paylaş Del.icio.us da paylaş
Favorilerine Ekle

Veli Küçük'ün bir dönem komutanlığını yapan emekli Albay Necabettin Ergenekon'un (82) soyadının, terör örgütüne isim olarak verildiği ileri sürüldü.

Ahmet Dönmez'in haberi

İddia ilk olarak tutuklu zanlılardan Ulusal Kanal Yönetim Kurulu Üyesi Adnan Akfırat'ın ifadesiyle dile getirildi. Veli Küçük'ün ajandasında da Necabettin Ergenekon'un adı geçiyordu. Soyisminin terör örgütü tarafından kirletildiğini savunan emekli albay, 'Ergenekonculara' sert tepki gösterdi: "Böyle müptezel, vatan haini bir örgüte adım verilemez. Hem benim, hem de Türklerin en önemli destanının adını kirlettiler. Haklarında dava açacağım."

Veli Küçük'ün bir dönem komutanlığını yapan emekli Albay Necabettin Ergenekon (82), soyadının 'Ergenekon' terör örgütüne verildiği yönündeki iddialara sert tepki gösterdi.

Emekli Albay, "Böyle müptezel, vatan haini bir örgüte adım verilemez. Hem benim adımı hem de Türklerin en önemli destanının adını kirlettiler. Dava açacağım." dedi. Söz konusu iddia son olarak eski gazeteci Tuncay Güney tarafından 32. Gün Programı'nda dile getirilmişti.

Silahlı terör örgütü Ergenekon'un ismini nereden aldığı konusundaki tartışmalar sürüyor. Örgütün adının önce Türklerin Ergenekon ovasından yeniden türeyişinin anlatıldığı destandan aldığı söylendi. Ardından iddianameyle birlikte 'Agharta' efsanesi konuşulmaya başlandı. Son olarak terör örgütünün adının bir dönem Veli Küçük'ün komutanlığını yaptığı öğrenilen emekli Albay Necabettin Ergenekon'dan alındığı ileri sürüldü. Bu iddia ilk olarak tutuklu zanlılardan Ulusal Kanal Yönetim Kurulu Üyesi Adnan Akfırat'ın ifadesiyle dile getirildi. Veli Küçük'ün ajandasında da Necabettin Ergenekon'un adı geçiyordu. Küçük, 2005 yılına ait bir ajandaya "Necabettin Ergenekon'la görüşülecek" notu düşmüştü. Son olarak 32. Gün programına Kanada'dan canlı yayınla katılan eski gazeteci Tuncay Güney, iddialarını yineledi. Evinde Ergenekon'a ait belgeler bulunmasıyla dikkatleri üzerine çeken Güney, terör örgütünün adının bir zamanlar Veli Küçük'ün komutanlığını yapan Necabettin Ergenekon'dan aldığını ileri sürdü. İddialar emekli Albay Ergenekon'u kızdırdı. Küçük'ü 40 yıldır tanıdığını anlatan Ergenekon, kendisinin albaylığı sırasında Küçük'ün yüzbaşı olduğunu söyledi. Hiç ast-üst olarak görev yapmasalar da Küçük kendisine saygıda kusur etmediğini ifade eden Ergenekon, "Hayatım Maocularla, komünistlerle mücadeleyle geçti. 12 Eylül öncesi 'Ergenekon Albay' dendiğinde Adnan'ın içinde bulunduğu cenah titrerdi. Bunların hedefindeydim, uzun süre tehditler de aldım. Adımı bilerek dahil etmek istemişlerdir. Danıştay başkanına suikast düzenlemek gibi, sağı solu bombalamak gibi vatan sevgisiyle hiç ilgisi olmayacak, hatta PKK ile işbirliği yapmak gibi düpedüz vatan hainliği sayılacak işler yapan bir örgüte Ergenekon ismini takmışlar. Bu ismi kirletmeye hiç kimsenin hakkı yok." diye konuşuyor.

Veli Küçük, gaflete düşmüş

Operasyonun başlamasıyla birlikte duyduğu her şey onu biraz daha yıkmış. "Aklım havsalam almıyor. Veli ile Perinçek aynı çatı altında nasıl buluşabilir?" diye konuşan Ergenekon, Küçük'ün bu oluşumdan kendisine hiç bahsetmediğini ifade ederek, "Eğer önceden bilseydim Veli'ye bir güzel zılgıt çekerdim. Senin ne işin var kilisede? Kilisede nasıl bir vatanseverlik hülyası hareketlenebilir? Nasıl olur da Perinçek'le bir fikir, bir memleket meselesi etrafında aynı noktada buluşabilirler? Perinçek'in vatanseverlikle ne ilgisi var? Bunun adı gaflettir." diyor. Küçük'le en son 3-4 yıl önce telefonla konuştuklarını anlatan Ergenekon, "10 yıldır ise yüzyüze görüşmediklerini anlatıyor.

Tutuklananların tamamı piyon

Necabettin Ergenekon, Tuncay Güney'in "Veli Küçük, PKK'ya 6 bin adet silah gönderdi." iddiasına da oldukça kızıyor. Ergenekon, "Veli'nin böyle bir alçaklığı yapabileceğini benim aklım almaz. Fakat o kadar yüksek sesle dile getiriliyor ki, eğer doğruysa bu düpedüz vatan hainliğidir. Bunlar Türklerin kurabileceği oyunlar değil. Arkasında başka eller var. Veli de dahil, bu insanların tamamı birer piyon." diyor. Türkiye'de milli bir derin devlet olmadığını savunan Ergenekon, "Türkiye'de ABD ve İsrail güdümünde Siyonist bir derin devlet vardır. Bu, kendilerine Ergenekon diyen örgüt de bunun bir uzantısı olabilir." diyor. Necabettin Ergenekon ayrıca, Atatürk'ün isminin de Atatürkçü Düşünce Derneği tarafından kullanıldığını anlatıyor.

'Baltacı' soyismini 'Ergenekon' olarak değiştirmiş

Ergenekon tutuklusu emekli Tuğgeneral Veli Küçük'ün 'Komutanım' dediği 82 yaşındaki emekli Albay'ın gerçek soyadı Baltacı. 1926 Erzurum doğumlu. İlkokul çağlarından itibaren Ergenekon ve Oğuz Kaan destanlarını dinleyerek büyüdü. Kendi ifadesiyle 'bir Ergenekon sempatizanı olarak yetişmiş'. Üsteğmenliği döneminde, kendisiyle aynı soyadı taşıyan ve hiç sevmediği bir insanla sürekli karıştırıldığı için mahkemeye başvurarak soyadını değiştirmiş. Ergenekon soyadını aldığı yılı tam hatırlamıyor ama "1960'lı yıllardı" diyor. 12 Eylül ihtilalinin ardından Adıyaman Sıkıyönetim Komutanlığı yaptı ve 1982 yılında emekli oldu. Türk Silahlı Kuvvetleri içerisinde dindar bir subay olarak tanındı. 2005 yılında Vakit Gazetesi'ne verdiği röportajda, türban yasağını eleştirmiş, imam hatip liselerinin önündeki kat sayı engelinin kalkmasını ve Kur'an kurslarının serbest olması gerektiğini savunmuştu.

(Zaman)

Anahtar Kelimeler

19 Temmuz 2008 08:19
Güncel
26 yorum
17,723 okunma
Bu haberi yazdır
E-posta ile paylaş Facebook da paylaş Google da paylaş Twitter da paylaş MySpace de paylaş Digg de paylaş Del.icio.us da paylaş
Favorilerine Ekle
Yorum yapın
İftira(3) 2008-07-19 22:14:11

Bu olay saatlerce sürdü.Bu devletin istihbaratı,askeri,polisi neredeydi.Neden müdahale edilmedi.İktidarda AKP mi vardı da göz yumdu? İktidar ortağı Erdal İnönü'ydü.En büyük sorumlu o gün Türkiye'yi idare edenlerdir.İçerdekiler defalarca yetkilileri telefonla arayıp,yardım istemişler.O binada yanmak üzere olanların bir çoğu,yanıbaşlarındaki BBP binasında bulunanlar tarafından kurtarıldı.Hatırladıklarım bunlar.Sen haddi aşıyorsun.Hesap soracaksan,SODEP'lilere de sormalısın.Yani sizinkilere!!!

Metin Yazar
İftira(2) 2008-07-19 22:10:01

Dinimiz değil Müslüman,Hristiyan,hatta hayvanların bile ateşte yakılarak,suda boğularak öldürülmelerine izin vermez.Engizisyon mahkemesinde ateşte yakılmaya mahkum edilen "Cadı"ların yakılmasını zevkle seyredenlerle aynı seviyeye düşünlere yazıklar olsun.Ben hala bunun bir komplo olduğuna inanıyorum.Birileri insanları tahrik etti ve bu olay meydana geldi.Tahrike kapılanları asla mazur göstermiyorum.Peki kimdi bu tahrikciler? Bu o kadar basit bir olay mı?Nerede analitik düşüncen?

Metin Yazar
iftira(1) 2008-07-19 22:04:10

Sana Başbağları siz yaptınız dediğimi hatırlamıyorum.Eğer dediysem,bizleri sürekli Madımak katilleri olarak suçladığın içindir.Genelleme yaptığın içindir.Benim ya da benim gibi düşünenlerin Madımak katliamını onayladığını nereden biliyorsun? O kişilerden (velevki) nefret etsem bile ,bu olayın Türkiye'ye zarar verdiğinin şuurunda olduğum için yine de öldürülmelerine karşı çıkarım.Yanan binanın karşısına geçip,et kokusunu ciğerlerine çeke çeke tekbir getirenlere yazıklar olsun.

Metin Yazar
gıcık vatansever 2008-07-19 17:28:42

bilgiler için sagolda işimize yarar bişey göremedim.hayırdır chp'ye cephanelik bilgi araştırmanımısın sen?akp hükümetini çekemedigin belli her haberde başbakana dil uzatmaya çalışmışsın dikkat et çok konuşan boş konuşan tez yorulur.

esra tezcan
Yav bir kere de yazdigimin icerigine cevap yaz,hicmi derinligin yok Yazar! 2008-07-19 16:37:37

Bak Basbaglari siz yaptiniz dedin bana,baktinmi Yeni Safak 17 Temmuz 2004 sayisina,kim yapmis yaziyor.Ne diyorsun kose olan bakan cocuklarina.Sen talim et 800 YTL emekli ayligina,mustehaksiniz siz.Bu %77lik ilkokul alti egitimli senin gibi saf vatandaslarimiz MESS'ten siyasete atilan Ozal'in partisine iscisi yogun secmen bolglerinden tulum cikartmisti:))Bu paradox cozulmeden Turkiyeye demokrasi gelmez.Demokrasi kime oy verecegini bilenlerin rejimidir!

GICIK Vatansever
kum 2008-07-19 14:41:34

Habere yorum yapamayınca yine saha dışına çıkmış:) Biz ona kumda oynamak diyoruz.Kendine göre kumdan "Şato"lar yapıyor.Sonra yıkıyor bir daha yapıyor.Deniz dalgasız,şato tokmakcısız olmaz.Tokmağı da dalgalara dayanamaz.Dayansa Ertuğrul kaptanın koca gemisi dayanırdı.Kaptan "Köşk"ünde panik var.Hangi sahile yanaşacağını şaşırdı.Belki bulunduğun sahile yanaşır beraber gidersiniz."Köşk" rahatmış.Ben çıkmadım,çıkanlar öyle diyor:) Kim mi çıkmış? Ne bileyim yahu:) Kaptana sorarsın.Her yerden haberi olan onlar.

Metin Yazar
helal paşama 2008-07-19 14:21:18

ama dadaşlıkla ne alakası var:)) nese biz böle muhafazakar paşalar lazım. Allah böle komutanlarımızın yardımcısı olsun

HÜSEYİN LATİF YÜCE
Demek TSK içinde adam gibi adamlar da çıkıyor 2008-07-19 14:10:48

komutanın tesbitleri nekadar doğru olduğu aşikar siyonistliği masonluğu ergenekonolarak değiştirmişler. türkiyede milli derin devlet yok ABD ve israil için çalışan bir derin devlet var. helal olsun paşam biz söyledğimiz zaman omuzumuz kalabalık olmadığı için bir çokı kimse inanmıyor.

hamza salman
o değil de 2008-07-19 14:03:40

bugün tsk nın bildirisi nasıl da tokat gibi yapışmış aşırı dinci gazetelere?

murtaza pekuz
Size verilen oyuncaklarla ugrasmaya devam edin siz,yok turbanmis,Ergenekonmus,millet mali goturuyor! 2008-07-19 12:51:41

AKP lider kadrosunun çocuklarının akıl almaz ticari başarılarının öyküleri:“Bakan çocuklarının hiçbirinin, AKP iktidarından önce tek kuruşluk şirketi,ticari faaliyeti de yoktu.Olağanüstü başarılarının öyküleri anlatılan çocukların yaşları 12 ile 30 arasında. Çoğu 1980’den sonra doğmuşlar. İlk AKP hükümeti kurulduktan sonra faaliyete geçip bugüne kadar 18 şirket sahibi olmuşlar. Sermayeleri ise 30 milyon YTL’yi bulmuş!

GICIK Vatansever
Dadaş olması her şeyi izah ediyor 2008-07-19 12:30:13

Albay'ım şayet orduda sizin gibi komutanlar fazla olsaydı,şuan da darbeler olmamış kişi başına düşen gelir ise 40.000$ olmuştu.Ama sizin gibi muhafazakar komutanlarıda Albay'lık rütbesinde emekli ediyorlar işte.

kadir kokler
başlık 2008-07-19 12:17:52

eski bir komutan bile artık açıkça bunlara vatan haini diyebiliyor peki bunlara her ortamda arka çıkanlar bunların avukatlığını yapanlar nedir onlarda vatan haini olmazlar mı? pek ala olurlar,yelpaze biraz daha genişlerse ne olur örneğin bu avukatların peşinden gidenler ne olur acaba!!!

selman narman
şuna şaşırmam 2008-07-19 11:48:09

pkk sı da ergenekonu da aynı tornadan çıkmışsa bu bana sürpriz olmaz..üzücü nokta birçok vatansever insanın askerin sivilin bilmeden bu organizasyonlar tarafından kullanılması...bundan sonra toplum olarak dersimizi alıp, iyi yaşamak terörsüz cinayetsiz yaşamak istiyorsak, akılsız kamplaşmaları bırakıp, mantıklı olmak zorundayız..laiki, türbancısı, türkü, kürdü kendini kullandırmadan değerler elden gitmeden herkes ülkesine ve birbirine sahip çıksın..terör örgütleri de oyunu anlayıp silahını bıraksın...

serdar kopan
Komutanların namaz kılması bizi neden bu kadar şaşırtıyor? 2008-07-19 11:44:38

Büyük çoğunluğu namaz kılmasa da dine saygılı.Çoz az bir kısım ise namaz kılıyor.Ama bunu gizli yapıyorlar.Bunun sebebi de dikkat çekmemek.2.Ordu karargâhında iki tane çok parlak Kurmay Albay vardı.Onları suçüstü yaptım:) Münferiden boş bir odaya gidiyor,çok çabuk kılıyor ve görevlerine dönüyorlardı.Bunu da benden ve yakın arkadaşlarından başka bilen olduğunu sanmıyorum.Benim anladığımı anlayınca bir süre yüzüme baktı,sonra bir şey demeden uzaklaştı.28 sene geçti,isimlerini unuttum:)

Metin Yazar
yabancı büyük ergenekon yerli küçüğünü yuttu 2008-07-19 11:41:02

bu kişinin tezlerine katılıyorum. diyor ki : 1- "tr de siyonist derin devlet var." aynı fikirdeyim. 2- "bu işler türklerin yapacağı işler değil". aynı fikirdeyim. türkler henüz bu tip profesyönel bir yapı kuracak düzeyde değil. abd dede israilde de ergenekonlar var..bunlar dünya networku..tr de bir tane üretip kullanmışlar..maksat hükümetleri hizaya sokup, abd ve israil isteklerine boyun eğdirmek..tr henüz bağımsız devlet olamadı.beyaz sarayda geçirdiği zamanı baz aldığı sürece de olamayacak...

serdar kopan
Türk olmalarından şüphe ederim. 2008-07-19 11:14:35

Bu ismin darbeciler tarafından kullanılması elbette Türklerin yeniden doğuşunu temsil etmez. Bu kişiler Türk'lerin yokoluşuna katkıda bulunmuş olurlar. Atatürk'ün adının da Atatürkçü düşünce derneği tarafından kullanılması kabul edilemez. Bunlar evet piyondurlar. Ekonominin dışa bağımlılıktan kurtulmasının ve hür bir Türk devletinin önünde engel olanların TÜRK'lüğünden şüphe ederim. PKK ya silah vermişse o zaman Türk değildir.

ibrahim koçman
:) 2008-07-19 10:28:44

hımm sizde ordanmı nemalancanız sayın albayım.yok yok karışmadı sizin soy isminiz bu işlere.sadece isim benzerliği rahat olunuz.kaldıki isminizle işinizle bu adamlara karışmadıysanız siz zaten kahraman bir komutanımızsınız.bundan fazla övgümü olur.cümlesini Allah bildiği gibi yapsın onların..

niyazi gül
işte bu 2008-07-19 10:24:16

evet böyle olmalı alakan yoksa söyle o zaman vatan hainliği de bişi de ama diğerlerinden böyle bi açıklama gördünüzmü? neden hayır demiyolar bizim alakamız olmaz böyle bi hainlikle demiyolar neden?????

Sedat A.
hayranlık 2008-07-19 09:48:59

sayın albayım san soyadın nedeni ile kızgınsın hemde yetiştirdiğin bir kişinin size saygıdan mütevellit soyadınızı koymuş olabilir siz hiç kızmayın ya TÜRKLERİN ana vatanı bizim efsanemizi lekelemelerine ne demeli inanın aklımdan çok kötü şeyler geçiyorda yazamıyorum neyse ALLAH CC onların hakından gelir dinden dönenlerin cezası nedir herkes bilir müslüman mahallesinde salyangoz satanlar hepsi defolup gidecekler

ahmet bostan
GÜZEL 2008-07-19 09:20:23

Ya bende diyorum bir yüksek rütbeli asker bunları nasıl söyleyebilir diye,hiç laikleirn hoşuna gidecek cümleler değil diye ama bombayı sona saklamışlar.Türk Silahlı Kuvvetleri içerisinde dindar bir subay olarak tanındı.Bu cümleyi görmesem acaba halen yataktayım da rüye mı görüyorum diyecektim:=)

fatih taştan
Tüm Yorumları Görmek için tıklayın
Döviz 1,5130
1,5200
2,0790
2,0810
52,2783
52,3369
50623,28
49965,34
Döviz
Diğer Haberler
En Çok...
Haber 7 Yazarları
Alıntı Yazarlar
Uzaklardan Mektuplar
Röportaj
OKUR TEMSİLCİSİ
Namaz Vakitleri
İmsak05:32
Güneş07:00
Öğlen12:25
İkindi15:10
Akşam17:39
Yatsı19:00
Hava Durumu