Güneş sisteminin en büyük gezegeni bulundu

Bilim adamları, Güneş Sistemi'nin en büyük gezegeni Jüpiter'den 13 kat daha büyük bir gezegen buldu.

• GİRİŞ20.11.2012 11:29
  • GÜNCELLEME20.11.2012 14:25
Güneş sisteminin en büyük gezegeni bulundu

"Astrophysical Journal Letters" dergisinde yayımlanan çalışmaya göre dev gezegen, Dünya'dan 170 ışık yılı uzaklıkta bulunan ve Güneş'ten 2,5 kat daha büyük Kappa Andromedae yıldızının yörüngesinde yer alıyor.

Jüpiter'den büyük olduğu için "Süper Jüpiter" adı verilen gezegenin, gezegenlerin oluşumu ile ilgili önemli bilgiler sağlayacağına dikkati çeken bilim adamları, Süper Jüpiter'in diğer düşük kütleli gezegenler gibi oluşumunu tamamlamamış bir yıldızın yörüngesinde yer alan ön gezegen diskinden doğduğunu söyledi.

Daha önce genç ve büyük yıldızların ön gezegen diskinden gezegen doğurabildiği ile ilgili çalışmalar yapıldığına işaret eden bilim adamları, Süper Jüpiter'in bu varsayımın doğru olduğunu ispatladığını kaydetti.

Hawaii'deki Mauna Kea Dağı'nın zirvesinde bulunan Japonya'ya ait Subaru teleskobunu kullanarak Süper Jüpiter'i keşfeden bilim adamları, gezegenin yörüngesinde döndüğü yıldızın, 5 milyar yaşındaki Güneş'e oranla oldukça genç bir yıldız olduğunu söyledi.

Andromeda Takımyıldızı'nda yer alan Kappa Andromedae yıldızının, yaklaşık 30 milyon yaşında olduğu sanılıyor.

Bilim adamları, Süper Jüpiter'in şimdiye kadar keşfedilen en büyük gezegen olduğunu belirtti.

KAYNAKAA

Etiketler

Yorumlar7

• günçiçek 1 yıl önce Şikayet Et
    bence bu site çok iyi
    Cevapla Toplam 1 beğeni
  • Mehdi Talebesi 3 yıl önce Şikayet Et
    bize öğretilen kavramlar ve gerçekler..... büyüklük insana kıyasla ifade verir.bir astronot uzaydan dünyaya bakerken bütün dünya beyninin içinde anında tüm gerçekliğiyle sadece küçültülmüş olarak yaratılır, hatta uzaydaki gezegenlere dahi baktığı zaman gördüğü nokta büyüklüğündeki galaksi dahi beyninin içinde oluşur...yani gören göz değil, beyne gönderilen elektirk dalgalarını yorumlayan ruhdur....inşaALLAH anlamışsınızdır....görme merkezi yaratılan herşeyi içine sığdırabilir....örneğin ALLAH (cc) 1 atomun içine tüm evreni sığdırabilir, insan vücudunda 100 tirilyon hücre her hücrede 250 milyar galaksi var ve karşındaki insanın vücudunda bulunan bütün atomlara ayrı ayrı sığdırıp sanada izletebilir.....herşey rabbimizin elinde ve bize izin verdiği ölçüde ilminden yararlanabiliriz...
    Cevapla Toplam 9 beğeni
  • mustafa 1 yıl önce Şikayet Et
    Herseye dinen bakarsan hicbir ilerleme saglayamazsin. Bir veya birden fazla yaratici olabilir, bilemeyiz. Sen ona Allah, Hiristiyanlar Tanri vs, ben ise yaratici guc veya doga demekteyim. Bilimsel olarak ne kadar cok ögrenirsek gerceklere o kadar yaklasiriz!!!
    Toplam 2 beğeni
  • mert 3 yıl önce Şikayet Et
    baslikda yanlislik yokki. "bizim" günes sistemimizde demiyorki zaten. biliyoruzki her yildiz kendi günes sistemini olusturuyor. baslikla kandirmaca yapmis cok degerli sayin editör. dimi yani ;-)
    Cevapla Toplam 9 beğeni
  • kartal tibet 3 yıl önce Şikayet Et
    astronomide çığır açıldı kepler galile hubble mezarında ters döndü adamlar yazık . bu kadar bilimsellik olamaz. beynimizi bu kadar yormaya hakkınız yok.
    Cevapla Toplam 7 beğeni
  • sen yilmaz 3 yıl önce Şikayet Et
    bu haberde birşey var:. haber önce dünyanın en büyük gezegeni diye çıktı. şimdi de güneş sisteminin oldu. adı da jüpiter kemal olsun bitsin artık.
    Cevapla Toplam 7 beğeni