Emniyet Müdürlerine referandum genelgesiEmniyet Müdürlerine referandum genelgesiAğustos'ta 31 bin öğretmen ataması dahaAğustos'ta 31 bin öğretmen ataması daha2. Lig ve 3. Lig fikstürü çekildi - İlk maçlar2. Lig ve 3. Lig fikstürü çekildi - İlk maçlarİstanbul'da su fiyatına enflasyon ayarıİstanbul'da su fiyatına enflasyon ayarı
Manşeti Göster
Ak Partili vekilden partisine sert eleştiri Ak Partili vekilden partisine sert eleştiri
27 Aralık 2009 12:05
Siyaset
148 yorum
23,728 okunma
A A A A A A
Bu haberi yazdır
E-posta ile paylaş Facebook da paylaş Google da paylaş Twitter da paylaş MySpace de paylaş Digg de paylaş Del.icio.us da paylaş
Favorilerine Ekle

Elazığ milletvekili İşbaşaran'ın istifasının ardından bugün de AK Parti Ankara Milletvekili Zekai Özcan partisini sert sözlerle eleştirdi. “Konuşmazsam sorumluluğumu yapmamış olurum” diyen Özcan da trafik ekibiyle tartışmıştı.

Özcan, “Konuşmazsam sorumluluğumu yapmamış olurum” diyerek, hükümetin Kürt, Alevi ve Roman açılımları ile ilgili sert sözler söyledi. Özcan, Habur'daki görüntüleri de 'rezalet' olarak nitelendirdi.

Özcan, Türkiye gündeminde uzun süredir ağırlığını koruyan tartışmalarla ilgili olarak ANKA’nın sorularını yanıtladı.

Özcan, Demokratik Açılım, Alevi açılımı, Roman açılımı, Ergenekon davası, DTP’nin kapatılması, Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç’a suikast iddiaları ve Elazığ Milletvekili Fevzi İşbaşaran’ın ortaya attığı asker-polis tartışması ile ilgili olarak, “Konuşmazsam sorumluluğumu yapmamış olurum” değerlendirmesini yaptı.

'KÜRT AÇILIMI OLMAZ'

Problemlerin çözmek için hükümetin iyi niyetle giriştiği Demokratik Açılım projesinin daha işin başında şanssızlık ve yanlışlarla hedefinden saptırıldığını vurgulayan Özcan, öncelikle sosyologlar ve kanaat önderleriyle görüşülmesi gerekirken İçişleri Bakanlığı koordinasyonunda Polis Akademisi’nde Kürt meselesi konusunda kanaatleri bilinen belirli gazetecilerle toplantı yapılmasını eleştirdi ve, “Adına ‘Kürt Açılımı’ denilmesine itiraz edilmeyen sürecin ilk şanssızlık ve yanlış olmuştur” dedi.

HABUR’DAKİ GÖRÜNTÜLER REZALET

Özcan, Habur karşılaması, “pişman olmayan PKK’lıların serbest bırakılmasının Adaleti zedeleyip büyük yara açtığını” anlatırken, “Habur’daki görüntüler tam bir rezalete dönüşmüş, bu görüntüleri Türk milleti kendisine meydan okuma olarak algılamış ve kanını dondurmuştur” diye konuştu.

AK PARTİ MİLLETVEKİLİNE ELEŞTİRİ

“Sürecin sadece muhalif gruplar değil, bizzat Ak Parti’li milletvekillerince de sabote edildiğini” ifade eden Özcan, Grup Başkanvekili Ayşenur Bahçekapılı’yı kastederek, “Bir hanımefendi Anayasa’dan ‘Türklük’ tanımı kalkacak diyebilmiş, bazı milletvekilleri ise, sabırlı olunması gerektiğini, Kürtçenin eğitim dili olacağını, ‘Ne Mutlu Türküm Diyene’ sözünün dağlardan silineceği gibi demeçler verebilmişlerdir.

Oysaki problem Türkiye’de varolan demokrasi açığını gidermektir. Etnik grupların var olduğunu söyleyerek, ısrarla Kürt vurgusu yapılarak problemin çözülebileceği yanlışlığa dönüşmüştür. Etnik vurgu ayrımcılığı çağrıştırır, vatandaşların birbirlerine ‘öteki’ diye bakmasına sebep olur. Etnik vurgu ile problem çözülmez aksine dar bir alanda örülen problemi daha da büyütür. Kristal vazoyu çatlatırsanız sonra hiçbir açılım bu çatlağı birleştirmez” dedi.

“PKK MEŞRUİYET KAZANDI”

Bu süreç içinde Siyasi Kürtçülük hareketinin ivme kazandığını büyük bir propaganda alanı bulduğunu kaydeden Özcan, “DTP’lilerle el sıkılıp sıkılmayacağı tartışılırken PKK’ya meşruiyet kazandırılmıştır. Demokratik açılımın bir tarafının Öcalan olduğunu açıkça söyleyebilmişlerdir. Bu propaganda haksız olmuş, Silahlı Kuvvetlerimiz, güvenlik güçlerimiz yıpratılmaya çalışılmış, neredeyse her gün yeni bir iddia ve iftiranın odağı olmuşlardır. Bunun acısını çekiyoruz., PKK’nın ilk terör baskını yaptığı Eruh’ta yıldönümü festival diye kutlanıyor! Daha yakın zamanda Tokat’ta 7 erimiz PKK tarafından şehit edilirken büyük aymazlık içinde seyrettik” ifadesini kullandı. Özcan şöyle konuştu:

"MİLLİ BİRLİK MUHALEFETLE UZLAŞARAK OLUR"

“MHP ve CHP’nin oy oranı en az yüzde 35’tir. Bu yüzde 35 ile uzlaşmazsak Milli Birlik Projesi yürütemeyiz. Hele etnik vurgu yaparsak hiç yürütemeyiz. Muhalefetin AKP’yi, AKP’nin de muhalefeti anlamak mecburiyeti vardır.”

"ETNİK VURGU YAPILMAMALI"

Çözüm, kesinlikle etnik vurgu yapmadan bireysel demokrasi eksiğimizi tamamlamaktır. Taşlı, sopalı PKK yanlısı sokak gösterilerine müsamaha ve müsaade edilmemelidir. Aksi halde bu haliyle Demokratik açılım projesi siyasi Kürtçülerin yeni bir ulus yaratmak hedefine hizmet eder ki bu birlikteliğimizin, kardeşliğimizin sonu olur.”

"AYNI YANLIŞ ROMAN VE ALEVİ AÇILIMINDA DA VAR"

“Yapılan yanlışlığı Roman açılımında da görüyoruz. Bu projeyi Sayın Faruk Çelik yürütüyor. Bu bir demokratik sorunsa ki öyledir, o zaman niye Demokratik Açılım Projesi içinde değil? Alevilerin talepleri bir demokratik taleptir. Dolayısıyla bu da Demokratik açılımın içinde olmalıdır. Dinin, mezhebin, etnik grupların üzerinde vurgu yapılması demokrasi ile çelişir.”

"ÜÇLÜ MEKANİZMA DÖRTLÜ MEKANİZMAYA DÖNÜŞTÜ"

“PKK’yı tasfiye etmek için ABD, Irak ve Türkiye arasında oluşturulan üçlü mekanizma, son gelişmelerle, pratikte dörtlü mekanizmaya dönüşmüştür. Irak’ın kuzeyinde ABD tarafından kurdurulan Bölgesel Peşmerge Yönetimi bağımsız bir devlet olmadığına göre Türkiye Cumhuriyeti Devleti tarafından muhatap alınamaz. Görülüyor ki başta Dışişleri Bakanımız olmak üzere bakanlarımız, bürokratlarımız her Bağdat’a gidişlerinde Erbil’e uğramak durumunda kalıyorlar.”

"MAHABAD KÜRT CUMHURİYETİ BENZETMESİ"

“Biliyoruz ki bu coğrafyada büyük güçler Kürtleri kullanmışlardır. 2. Dünya Savaşı’ndan sonra büyük prestij kazanan Sovyetler, 1946’da İran’a girdi ve Gazi Muhammed’e ‘Mahabad Kürt Cumhuriyeti’ni kurdurdular. Ancak Sovyetler aynı yıl İran’dan çekilince, Gazi Muhammed ve yakınları idam edilerek kukla cumhuriyet tasfiye edilmiştir. ABD’nin bugün aynı düşünceyi Kuzey Irak’ta uygulamayacağını söylemek safdillik olur.

Türkiye için Kuzey Irak’taki gelişmeler PKK’dan da tehlikeli görünmektedir. Bölgesel yönetim, Erbil’e Kandil bağlantısını kesse, PKK Kandil’de tasfiye olur. Ancak yapmaz. Nitekim demokratik yolu tavsiye ediyor. Elinden silahı bırakmayan terör örgütüne karşı demokratik yol!

Türkiye, üçlü mekanizmayı dörtlü mekanizmaya dönüştürmemeli, siyasi Kürtçülüğün merkezi olan Erbil’de daha önce Türkiye’den beslenen Barzani’nin zaman zaman Türkiye’ye nasıl tehdit ve tahrikkar üslup kullandığı unutulmamalıdır. Bu durum yarın daha da büyük problem yaratacaktır.

Türkiye Cumhuriyeti’ni kuran Kurucu Siyasi Heyet, hiçbir etnik ayrım yapmadan herkesi Türk Milletinin eşit vatandaşı olarak, Türk kabul etmiş, kurduğu cumhuriyete de Türkiye Cumhuriyeti Devleti demiştir. 25 yıllık PKK terörü dahil 86 yıldır değişmemiştir ve asla değişmeyecektir.”

ANKA

27 Aralık 2009 12:05
Siyaset
148 yorum
23,728 okunma
Bu haberi yazdır
E-posta ile paylaş Facebook da paylaş Google da paylaş Twitter da paylaş MySpace de paylaş Digg de paylaş Del.icio.us da paylaş
Favorilerine Ekle
Yorum yapın
senin liderinide başkaları sevmez 2009-12-28 08:56:14

Müslüman olmak hocanın tekelinde değilki sen inanıyorsan tabiki inananların içinde olman lazım inanmıyorsan zaten yolunu çizmişsin acaba değin insanlar nekadar dinini yaşıyo ve yaşatmaya çalışıyo gördük bayan millet vekilini kurt girdiler kuzu çıktılar buişler öyle bağırmakla gösteriyle olmuyo yaşamakla oluyo hocam hem yaşıyo yaşatıyo

salıh
Vay be 2009-12-28 06:17:33

Vay be adam yüzde yüz doğruları söylüyor.Haburdaki gösteriler akpliler çok mutlu etti galiba? Eruhta şehitler haince katletildikleri için yapılan festivaller de çok sevindiriyor rte ve akplileri galiba.

1ht1baron
ali çakır, 80 öncesi ve sonrasını bende çok iyi bilirim... 2009-12-28 04:34:06

Belki sen katılmassın ama benim için TCnin sigortalarından birisi Ülkü Ocakları yani MHPdir. Bizi en çok öfkelendiren şey TC anayasasından Türklük kavramının çıkartılmaya çalışılmasıdır.Eğer biz bu direnişi göstermemiş olsaydık, belki de kürt açılımı sürecinde Türklük kavramı anayasadan çıkartılmış olabilirdi.(akpli vekiller tarafından dillendirildi çünkü) Erdoğan bir sonraki seçimde aday olmayacağını açıklamış olabilir.O kendi şahsi meselesi.Şimdi o bir sonraki seçimde yok diye, yaptığı her uygulamayı onaylayacak değiliz.Kendimizce yanlış yaptığı ne varsa gücümüz yettiği oranda direneceğiz. (legal sınırlar içerisinde.) Gelelim son kongre olayına. Orada muhalifler salona alınmadı diye bir şey yok. Zaten muhalif adaylar seçilemeyeceklerini anlayarak salona gelmediler. Yeterli teşkilat desteğine sahip değillerdi. Olay bundan ibaret. Medya olayı abartarak, işlerine geldiği gibi verdi. Bizim kendimize ait bir medya gücümüz yok tabi.

İnadına Türkiye Cumhuriyeti
inadına türkiye cumhuriyeti rumuzlu arkadaş.. 2009-12-28 02:00:57

Bak arkadaş.yaşın kaç bilmem.ama 1980 öncesi ve sonrasını çok iyi bilirim.kıyasladığımda en demokrat partinin yinede akp olduğun inananlardanım.şimdi şakşakçı değilim.vekilin söylediği bir çok düşünceye aynen katılıyorum.ama bu demek değilki vefasızlık yapalım.çine gitmene gerek yok demokratlığ aörnek için.mhp kongrelerine muhalif adaylarını bile sokmuyorlar chp desen keza sarıgülü en son nerdeyse çiğ çiğ yiyecekti adam.TC devletinde bir sonraki seçimde sonra artık yokum diyen ikinci bir lider söylermsin

ali çakır
Hay yaşa be vekil. Bizde arkadaşlarla şu akp gurubunda hiç vatansever bir TÜRK yok mu diyorduk. Çok Şükür varmış. Hemen istifa edip kendi partinizi kurun sayın vekil. 2009-12-28 01:38:42

Bakıyoruz da demokratik (!) açılımcı akp şakşakçıları daha parti içi muhalefetten bile rahatsız olmuşlar. Bumu sizin demokratik açılımınız? Adamın gerçekleri söyleme hakkı var. Hele milletin vekili ise millet adına doğru olanı tabi ki söyleyecek. Bu olay akp yandaşlarının kraldan çok kralcı olduklarının en açık göstergesi. Neredeyse Erdoğanı kral-padişah ilan edeceksiniz, hem de demokrasiden dem vuracaksınız. Hadi canım sizde. Kimi kandırıyorsunuz? Çindeki komünist parti bile sizden daha demokratiktir.

İnadına Türkiye Cumhuriyeti
MEHMET ALI ULUDUZ 2009-12-28 01:33:22

Arın. manisada çiftçi azarladı sen MHP li provakatörsün diye (Adam AKP üyesi çıktı) hakkı varmı? Başbakan çiftçi azarladı işsiz azarladı? Bunların hakkı varmı başbakan veya milletvekili diye vatandaş azarlamaya? Eğer hakkı yok onların yaptığıda yanlış diyorsan başbakanada bu milletvekiline söylediklerinin aynısını söyleyebiliyorsan ama inanarak diyorsan söz bende ilkseçimde oyumu AKP ye vereceğim.

hakan yıldız
YUHH DEMEKTE ISRAR EDIYORUM 2009-12-28 01:26:09

Arkadaşlar ergenekona bende inanıyorum..Ergenekon var hep oldu...AKP iktidarındada vardı öncekiler ede...Ama artık dişiniz ağrısa ergenekon demeniz hem sizi komik duruma düşürüyor hemde belli insanların artık buna inanmamaya başlamasına sebep oluyor...Yani AKP aleyhine 2 satır birşey diyende ergenekoncu sağa sola bomba saklayanda insaf edin...Paranoya denir buna ergenekon paranoyası

hakan yıldız
Bazi cevaplar... 2009-12-28 01:15:23

Apo yu yakalayan Mossad.yakalandiginda agzina sikamiyanlar veya sikmayanlar, Arinc i suikast yapmaya calisiyor.Apo nun görevi bitmemisti, bu günler icin lazimdi, onun icin asilmadi._MHP, Rahsan Ecevitle cok iyi anlasiyorduda simdi Erdoganla neden anlasamiyor??Normalde, Ülkücüler Erdogana daha yakin olmasi lazim degilmi? Ne yazikki MHP Ergenekonun Tetikcisi ve CHP de Beyni.MHP nin kurulus sebeblerini arastirin. Hatta MSP nin kinide.

Dogan Akbaba
yorumcu arkadaşlara saygılar ve sorular 2009-12-28 00:44:52

soru1 mahmurdan dönenlere uygulananlar benide yaralamıştır sizi? s2.hala ETO sulandıranalrın Lavın boşundan soba borusu olduğuna göre diğre dolu olanı zırhlı bir sobayı havaya uçurabilirmi? s3-mhp+chp %35 ise%45 tek partiyle uzlaşmayanlar için ne düşünüyosunz?s4-dağ adamı apoyu asmamak için kağıt imzalayıp imralıda elbebek yatmasını sağlayan mhp nin samimiyetine inanıyormusunuz?s5-Erzincandan öteye gidemeyen ülkeyi Ankara zanneden mhp+chp için ne düşünüyosunuz?şey daha çok sorum vardı ama yer yok saygılar

ali çakır
Muhammed, Tebrikler... 2009-12-28 00:42:10

güzel yorumlarin var.Keske Türk ve Müslümanlar türkiyede ve dünyada olanlari görse.Parti degilde, dava adami olsa.

Dogan Akbaba
muhammed beye gelsin bu soru 2009-12-28 00:41:00

muhammed arkadaşıma bir soru sorayım 1)başbakan erdoğanın oğlunu nikah şahiti kimdir? a)deniz baykal b)devlet bahçeli c)erbakan d)aydın doğan yanıtlarsan sevinirim muhammed arkadaşım.sonrada kimle kim zamanında kanka imiş yorumlarını alırız oldumu gülüm.

Erdoğan AYDOĞAN
**O da masondu!**Onun icin benim asla atam olamadi! Atam Alparslan, Liderim ve Tek Önderim ise Hz.Muhammed´dir! Son aylardaki kaos olusturma cabasi BÜYÜK ISRAIL hayali kuranlarin yani isbirlikcilerin siyonist masonik emellere hizmetidir!** 2009-12-28 00:22:07

Ihanete kurban giden Osmanli´mizi yikanlar ve yenilikci bilinenler masonlardi! Aramizda Alparslan´dan baskasina "atam" diyebilenleri cok görüyoruz. Bana kimse ona "atam" dedirtemez! Mason´a "atam" denir mi? Benim atam mason degildi. Hatta 5 vakit namazini kacirmaz Kuran ayetlerini ve dualari agzindan eksik etmezdi! Degil ickili sofralarda ziyafet cekmek o asla ibadetsiz bir gün gecirmezdi! Anadolu´yu bize armagan eden insan benim "ATAM" dir! Onun da yolunda yürüdügü Peygamber ise Liderim ve Tek Önder´imdir!

Muhammed
**Ne Erbakanci´yim ne de Erdoganci! Müslümanim Elhamdülillah! Samimi bir Müslüman olarak her iki güzel insani sevmemde ne sakinca olabilir ki?** 2009-12-28 00:12:00

Bizi 85 yildir bölen, bölücü isgalci ergenekoncu zihniyetin tesirinden kurtulamamis kardeslerim benden asla bölücülüge hizmet eden cümleler duyamayacaklar. Soru soran kardesim sen Müslüman misin? Inaniyorum ki dürüst ve samimi bir Müslümansin. Müslümansan ve Allah´in rizasina, Liderimiz ve TEK Önderimiz Peygamberimiz Hz.Muhammed´in sünnetlerine de uygun yasiyorsan o zaman ben ayni zamanda sendenim! Seni de onlar kadar seviyorum. Yoksa ben sadece seni mi seveyim? Hepimizin aslinda tek davasi var! ISLAM!

Muhammed
bu vekili vekil adayı seçmek en yalnışı 2009-12-28 00:02:23

vekili aday olarak seçen her kimse en büyük hata bunda.bu vekili vekil yaparsan ve aylık ta 15 bin tl maaş alırsa seçimden sonrada 5bin ytl emekli maaşı alırsa yapacağı hareket bu başka değil.ben bu vekilde suç bulmuyorum.sanki adam yoktu elazığda bu adamı aday gösterdiler.en büyük hata onu aday gösterenlerde

çetin
çapulcu .hala basklarla kıyaslıyor kendisini 2009-12-27 23:46:48

sizi gebertenler gene kürt.yüzsüz bu gerçeği niye söylemiyorsun.Sizin birbirinizi yemenizin vebalide mi Türkiye Cumhuriyetinde.Kürtlerin yaptığı mücadele falan değil.İHANETTTTTT.Yani bu ihanet örneği yorumunla biz de sivilleri vurmaya devam edeceğiz diyorsun.ama işte yanıldığınız nokta da bu.biz ispanyol değiliz.bunun örneğini bulanıkta gördünüz.ama o insan iyi niyetliydi sadece 2 kişiyi gebertti. O duruma düşüpte elinde öyle bir silah olunca 20 nizi gözü kırpmadan öldürecek çok insan var.BURASI TÜRKİYE

mehmet ali
şok oldum 2009-12-27 23:44:42

muhammed isimli arkadaşın yorumunu okurken şok oldum. bi yandan erbakan hoca siyonistlere karşı mücadele etti demiş, sonra erdoğanı da övmüş. ya erbakanın erdoğan hakkında söylediklerini bilmiyor ya da erbakan hoca yalan söylüyor ve muhammed adlı arkadaş erbakanın yalan söylediğini bildiği için erdoğanı övüyor. muhammed kardeşim sen milli görüşçü müsün, yoksa erdoğancı mı. malum erdoğan o gömleği çıkarttı ne giydiğini de erbakan hoca söylüyor. siyonizm gömleği...

ismail hakkı kocamemil
**Türkcesi ofsayta düsen ve olaylara fransiz kalan yorumcularin yorumlarini ibretle okudum. Unutmayin ve zihninize not alin! Burasi ER MEYDANI! Biz yaklasik 10 yildir buradayiz! Sizlere GÜNAYDIN diyor ve hergün fikirlerinizi okumayi diliyorum!** 2009-12-27 23:02:03

Burasi ER MEYDANI! Nasil ki HOCAMIZ ER-BAKAN, siyonistleri dünyaya tanitti ve ürettigi müthis siyaset anlayisiyla dünyayi siyonist yahudiler ile masonlara dar ettiyse, Basbakanimiz ER-DOGAN da CENNET VATAN TÜRKIYEMIZI darbeci ergenekoncu mason pasalara ve isbirlikcilerine dar edecektir! Aydin Dogan´in medyasindaki yalan haberlerden beslenen bir takim yorumcu kardeslerim, bizi 85 yildir bölmeye calisan ergenekoncu zihniyete karsi, isbirlikci liderleri gibi kivirip gerceklere gözlerini kapatiyorlar!

Muhammed
yalancı yalancı sana kimse inanmaz! 2009-12-27 23:02:02

Demokrasi ve hukuk kelimelerini ağzından düşürmeyen RTE nin demokrasi anlayışını görün işte! Kendi partisini derebeyi modunda yöneten adam, açılımlar yapıyor demokrasiden dem vuruyor.

Önder ASLAN
Ak Partinin demokrasi imtihanı 2009-12-27 23:01:34

ülkemiz demokrasisinde bir siyasi partinin içindeki farklı seslere tahammül edilemediğinden hemen kapı önüne konuverirler. bakalım Ak Parti nasıl tutum takınacak? hoşgörüyle mi karşılayacak yoksa öncekiler gibi mi olacak?

riyazkutub
güle güle 2009-12-27 22:59:31

davasina inanmayan otobüsten insin inerken de onurlu olsun televizyonlarda elazig vekilinin rezilligini tüm türkiye seyretti bu ak parti chp deyil halktan kendini üstün tutanlar defolsun ve camur atmadan gitsin burada böyle ve bu yola inananlarla devam edilir yorumculara bakiyom birilerine gün dogmus salliyorlar merak etmeyin bu Basbakan daha cok oyunlari bozacak camura batan vekilde olsa askerde olsa temizlenmelidir bu lider hata yapana sahip cikmaz iste fark buradadir

ihsan gök
Tüm Yorumları Görmek için tıklayın
Döviz 1,5105
1,5125
1,9755
1,9680
378,72
378,82
60.737
60.404
Döviz
Haber7 IPHONE
Diğer Haberler
En Çok...
Haber 7 Yazarları
Alıntı Yazarlar
Uzaklardan Mektuplar
Röportaj
OKUR TEMSİLCİSİ
Namaz Vakitleri
İmsak04:02
Güneş05:50
Öğlen13:18
İkindi17:11
Akşam20:33
Yatsı22:12
Hava Durumu